Isolering af kolonihavehus med Aluthermo

Hej! Jeg står og skal isolere et gulv og nogle vægge i et kolonihavehus,
huset er isoleret i forvejen med stadig pænt koldt om vinteren.
Så jeg overvejer at bruge Aluthermo.

Er der nogen der har erfaring med dette?
Kan et træhus "ånde" med Aluthermo?

LINK TIL ALUTHERMO
http://st-thermohus.dana11.dk/169-velkommen.htm

/MM

DR/\KE
Hej! Jeg står og skal isolere et gulv og nogle... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det erikke korrekt at diskussionen kan fortsætte til evig tid.
Den bør stoppe her.
De fleste påstande og alle forskningsresultater vedr. reflektiv isolering er forlængst blevet skudt ned af de relevante myndigheder i DK.
Også Erhvervs- og Byggestyrelsen har meldt klart ud, se her:
Erhvervs- og Byggestyrelsen stopper ulovlig markedsføring af isoleringsmaterialer. Både byggefirma, leverandør og importør risikerer erstatningssager fra forbrugere og bøde fra myndighederne.

Se hele meddelsen her;
http://www.ebst.dk/boligfokus/104821

Men der findes jo stadig mennesker som påstår at jorden. Fred være med dem!
https://byg-erfa.dk/wiki/Reflektiv_isolering

Et nyt materiale der ville kunne konkurrere med Isover, rockwool og div. andre kløende og usunde isolering materialer ville blive taget imod med kyshånd. Men som det ser ud nu er der ikke dokumentation for at Aluthermo, eller andre reflektive isolerings typer virker som der bliver lovet.
Annonce
Hej.

Jo der er dokumentation nok nu, vent bare lildt endnu, så er produktet godkendt, for med den garanti producenten giver, så giver de garanti for at Aluthermoen er bedre end mineralulden.

Et lille eksempel mere. Vores nye super lavenergiglas er udformet således at IR-strålerne fra solen kan trænge ind af glasruden, men kan ikke komme ud igen. Om sommeren kan man rigtig mærke den stråling i vores lavenergibyggeri, for de er utålelige at bo i.

Hvis ikke det giver mening med reflektiv stråling, så er det nok flertallet som skulle have deres skolepenge tilbage  fordi den slags stråling er ganske logisk, når man sætter sig ind i Infrarøde stråler, hvordan de reagerer, såe du kan godt begyde at finde kyshånden frem  min ven

Alle de forskellige link, dem kan i godt glemme da de er gamle og ubruglige, bare vent og se gutter, det er ik hel løvn hva vi jyder siger.


PE

Pev fortsæt dit reklamefremstød, på samme måde, og de sidste par stykker, der er intereserede er skræmt væk.

Det er dårlig stil, at spame herinde.
Lav dog et ortenlig, reklamefremstød for dit produkt, hvis du da selv tror det vil fange an.

jens

Ved du havd hr. næstformand.

Det er ganske umuligt at forklare dine undersåtter noget som er så ganske enkelt som infrarød stråler, synd for dem at du/de ikke har lidt logik.
 
Du kan være ganske sikker på at jeg er her indtil at prosuktet bliver godkendt, for det gør det inden længe.

Der er sgu da ingen som har lyst at prøve noget nyt. Der er da ingen herinde som har prøvet produktet, de følger bare med flertallet istedet for at prøve skidtet som både sparer tid at montere, over 50% i varmetabet og ikke mindst en stor klimatisk besparelse for alt det mineraluld som deponeres i kæmpe depoter i jorden, tænk alt den energi som skal bruges når mineralulden skal produceres Aluthermoen kan genbruges 100% og skal bruge langt mindre energi i produktionen.

Jens. Jeg er reklamerer ikke for produktet, jeg henviser bare til at produktet inden ret længe bliver godkendt i Danmark.


PE

Suk..

Here we go again...

For det første. Alu thermo isolere MÅSKE som 210 mm, men det fylder absolut ikke 10 mm. Hvis man skal følge fabrikkens anvisninger så fylder det minimum 130 mm pga. man skal bygge en helt ny væg 50 mm væk fra den væg man har beklædt med aluthermo.

Desuden skal der luft ventiler ind til aluthermoen hvilket vil sige man får en et hulrum man aldrig ville kunne rengøre for støv, = ophobning af støv i hjørner. Tilsæt da varme og vanddamp og du har rigtige gode betingelser for svampe og andre ting.

Alt dette er fra producentens hjemme side.

Se eventuelt denne sti hvor jeg lister op hvilke ulemper der er med produktet. Akt sammen på fakta givet fra producenten selv.

Kort sagt. Drop produktet.

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/24/aft/155705/afv/topic

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af MLU på 18 sep 2010 18:05
Suk..

Here we go again...

For det første. Alu thermo isolere MÅSKE som 210 mm, men det fylder absolut ikke 10 mm. Hvis man skal følge fabrikkens anvisninger så fylder det minimum 130 mm pga. man skal bygge en helt ny væg 50 mm væk fra den væg man har beklædt med aluthermo.

Desuden skal der luft ventiler ind til aluthermoen hvilket vil sige man får en et hulrum man aldrig ville kunne rengøre for støv, = ophobning af støv i hjørner. Tilsæt da varme og vanddamp og du har rigtige gode betingelser for svampe og andre ting.

Alt dette er fra producentens hjemme side.

Se eventuelt denne sti hvor jeg lister op hvilke ulemper der er med produktet. Akt sammen på fakta givet fra producenten selv.

Kort sagt. Drop produktet.

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/24/aft/155705/afv/topic
Hej.

Du har da lidt ret, men hvad med al det støv som ligger i mineralulden. 
Luftventilerne som du nævner har måske en stor betydning for ledning af fugt, men den har ikke ret stor betydning for varmetabet, da det kun er 25% som udgør konvektionen.
Jeg kan oplyse dig, at vi har haft Aluthermo liggende som udertag uden afdækning af tagsten hele sidste vinter, den er blevet lidt mat, men er hel og fuld funktionsdygtig endnu.


PE

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også