Isolering af kolonihavehus med Aluthermo

Hej! Jeg står og skal isolere et gulv og nogle vægge i et kolonihavehus,
huset er isoleret i forvejen med stadig pænt koldt om vinteren.
Så jeg overvejer at bruge Aluthermo.

Er der nogen der har erfaring med dette?
Kan et træhus "ånde" med Aluthermo?

LINK TIL ALUTHERMO
http://st-thermohus.dana11.dk/169-velkommen.htm

/MM

DR/\KE
Hej! Jeg står og skal isolere et gulv og nogle... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
kan du henvise til et arkitektfirma eller større entreprenørfirma der har brugt det med succes ? jeg vil meget gerne se nogle tests og noget dokumentation på produktet, og ikke fra producenten, men fra feks SBI eller lign. At du har bygget med produktet har jo intet at gøre med om det fungerer eller ej...jeg byggede også engang en hule af tomme flasker, det gør den jo ikke til et passivhus...........

http://www.lyrk.dk
Jo tests er der nok af, men du kalder dig naver, så må du da kende til produktet, du har måske ikke gået i udlandet, både Tyskland, Belgien, England og USA bruger det i stor stil.
Jeg kan godt gove dig et tlf. nr. til en som er oven ud tilfreds med produktet.

PE

Jeg er stor tilhænger af nye produkter, men jeg synes at det er vigtigt at der ligger en ordentlig dokumentation af en påstået virkning af et produkt.

Ved det franske byggeforskningsinstitut CSTB er gennemført en række undersøgelser som er resulteret i et såkaldt ”Avis Technique” nr. 20/04 (en slags typegodkendelse) hvoraf det fremgår, at hvis folien opsættes som indvendig ekstraisolering på en væg midt i et hulrum på 50 mm, så kan isolansen ansættes til R=1,3 m2 K/W, svarende til mineraluld i en tykkelse på 48mm. 

Hvis jeg skal lave et hulrum på 50 mm. for at opnå en isoleringsevne der svarer til 48mm, så vælger jeg nok blot at bruge 50 mm. mineraluld i stedet.

Skrevet af Byggemandbob på 17 sep 2010 22:58
Jeg er stor tilhænger af nye produkter, men jeg synes at det er vigtigt at der ligger en ordentlig dokumentation af en påstået virkning af et produkt.

Ved det franske byggeforskningsinstitut CSTB er gennemført en række undersøgelser som er resulteret i et såkaldt ”Avis Technique” nr. 20/04 (en slags typegodkendelse) hvoraf det fremgår, at hvis folien opsættes som indvendig ekstraisolering på en væg midt i et hulrum på 50 mm, så kan isolansen ansættes til R=1,3 m2 K/W, svarende til mineraluld i en tykkelse på 48mm. 

Hvis jeg skal lave et hulrum på 50 mm. for at opnå en isoleringsevne der svarer til 48mm, så vælger jeg nok blot at bruge 50 mm. mineraluld i stedet.



Hej.

Jeg kan oplyse dig at U-værdien er 0,175 Wm²/k og det udgør en dimension på 211 mm. ved en lamda-værdi på 0,036

Jeg vil gerne oplyse at vi har leveret til flere tømrermestre og de henvender sig hver gang de har en renoveringsopgave pga. de byggeriet ikke skal gennemprøves af en sagkyndig som "kun" har lært at beregne efter vores almindelige metoder.

Hvis man tvivler på at produktet virker, hvorfor så ikke prøve et lille stykke, det går man vel ikke fallit af :-)

PE

Skrevet af pev på 17 sep 2010 23:12

Hej.

Jeg kan oplyse dig at U-værdien er 0,175 Wm²/k og det udgør en dimension på 211 mm. ved en lamda-værdi på 0,036

Jeg vil gerne oplyse at vi har leveret til flere tømrermestre og de henvender sig hver gang de har en renoveringsopgave pga. de byggeriet ikke skal gennemprøves af en sagkyndig som "kun" har lært at beregne efter vores almindelige metoder.


Der er nogen der foretrækker at blive behandlet med krystaller hvis de er syge, jeg foretrækker at gå til en læge der har dokumentation for sin behandling. Tilsvarende går jeg til en byggesagkyndig der har lært at regne når jeg skal vælge isoleringsmaterialer, og ikke til en sælger. Du virker meget som en sælger.
Annonce
Ok, men jeg er faktisk uddannet håndværker og byggesagkyndig som jeg nu har været i omkring 35 år

Det er faktisk utroligt selvom at man har kunder som gerne vil udtale sig om produktet, så er der utrolig mange som hårdnakket stadigvæk ikke tror det.

PE

Kan vi ikke finde en frivillig til at lave "høkasse" testen ?

Jacob
Jacob, den er lavet og den virker.

Det ser åbenart ud til at der er ingen som kan regne det ud, men det kan ses på folks forbrugstal.

Jeg skal gerne levere materialer, men der skal være mindst til personer herinde som skal være med til testen.

PE

Skrevet af pev på 17 sep 2010 23:40
Jacob, den er lavet og den virker.

Det ser åbenart ud til at der er ingen som kan regne det ud, men det kan ses på folks forbrugstal.

Jeg skal gerne levere materialer, men der skal være mindst til personer herinde som skal være med til testen.

Mener du mindst 10 personer ?
Næ en 12 timer lang youtube film...
nå nej.
Find en som flertallet stoler på. lad personen lave de to høkasser og lave testen med foto dokumentation. efterfølgende kan kasserne skilles ad for åbent kamera så man kan se der ikke er fusket.


Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 18 sep 2010 00:50

Mener du mindst 10 personer ?
Næ en 12 timer lang youtube film...
nå nej.
Find en som flertallet stoler på. lad personen lave de to høkasser og lave testen med foto dokumentation. efterfølgende kan kasserne skilles ad for åbent kamera så man kan se der ikke er fusket.

Hej Jacob.

Uanseet hvilken dokumentation der bliver lavet, så vil der til evighed blive denne diskussion om at Aluther´moen virker. Ikke engang mit foreslag kan godtages selvom at jeg enda har tilbudt selv at have alle omkostninger, sikke noget vrøvl, ikke engang en økonomisk garanti på flere millioner til en bygherre fra forsikringsselvskab kan overbevise selvskabet.

Der er enda beviser på flere bygninger som har installeret Aluthermoen, som har bevist at varmeforbruget er under det halve som vores ingeniører har beregnet til efter vores "gamle" beregningsmetoder det er måske også løgn og latin  


PE

Der er yderligere 24 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også