Gulvvarme i nykøbt hus

AK89
AK89
Postnr:
AK89 AK89
Epoxymanden skrev den 12-02-2019 21:56:20

Kan se du ikke har pumpe eller kedel styring over masteren, så relay kan du også bare glemme.

Jeg ville dog ændre output til en grøn diode.  Standart som du har valgt nu kan godt drille, også selv om det er anbefalet til gulvvarme.

Med en diode, mener du så den indstilling der hedder at "udgangene er konfigureret til nC-aktuatorer med on/off-regulering."?

AK89
AK89
Postnr:
AK89 AK89

Update.. der er kommet gang i systemet og gulvet er ikke længere is koldt. Tak for hjælpen alle sammen. Tror min kæreste vil give jer vores førstefødte

Jeg synes dog stadig ikke gulvet er rigtigt varmt. Det er mere bare ikke koldt længere. Når jeg tjekker termostaten på manifolden siger den ca. 30 grader, det er vel ikke helt normalt?

Jeg har skruet op på max på shunten (er det det den hedder? Nr 3 på mit billede på side 1 i tråden)

Epoxymanden
Epoxymanden
Postnr: 4300
Epoxymanden Epoxymanden

Hvis du har trægulve skal du ikke over 35g..

Hvad trin står din pumpe på?

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

AK89
AK89
Postnr:
AK89 AK89

Står på fuld hammer. Der er ikke trægulve, de steder der er gulvvarme. Det er flise/sten

Epoxymanden
Epoxymanden
Postnr: 4300
Epoxymanden Epoxymanden

Hvor længe har du kørt med fuld skrald på varmen?

Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

AK89
AK89
Postnr:
AK89 AK89

Den har faktisk ikke været kørt med fuld skrald hele tiden stort set. 

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Som jeg kan se dine svar så fik du styringen til at fungere i går d. 12/1 så der skal gå et par døgn før varmen har stabiliseret sig i beton gulve.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
AK89
AK89
Postnr:
AK89 AK89

Jeg giver det nogle døgn mere så

Vil du være med? Log ind for at svare.