Pris for demontering af radiator samt opsætning af ny

SlettetBruger
SlettetBruger
Postnr:
SlettetBruger SlettetBruger

Kære alle - håber, I kan hjælpe med at vurdere et tilbud.

Vi er en del lejligheder, som skal have demonteret og bortkørt nuværende radiator samt opsat en ny tyndere radiator. Den nye radiator skal monteres ved siden af den gamle, blot på den anden side af hvor rørene går op. 

Prisen er ca. 12,000 kr per lejlighed/radiator. Dette indebærer alt, inkl. selve den nye radiator samt nedtagning og bortkørsel af gammel radiator samt ny termostatventil. Derudover tilpasning og montering af nye rør (det skal se ordentligt ud) og t-stykker (da radiatoren nu er på den modsatte side).  

Firmaet er generelt meget pålideligt og giver normalt OK priser.

Tak på forhånd for jeres hjælp.

Renbo
Renbo
Postnr: 5400
Renbo Renbo

Hej 

Er det for et stk radiator? Hvad menes der med at det er ved siden af den oprindelige radiator? Skal den rykkes til højre eller venstre eller på den modsatte side af væggen ? Hvad er det for en radiator?  Er det plus moms?

Hvis det er for en radiator syntes jeg umiddelbart at det lyder dyrt, hvis du regner 3,5 time pr radiator skal det være en fin radiator.

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

I er da nødt til at indhente mindst 3 tilbud. Umiddelbart lyder det dyrt - hvor i landet er vi henne? Jeg tror at i får mere ud af at samle de gamle radiatorer sammen, og sælge dem til en skrothandler.

Søren O
Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Beskrivelsen af arbejdsopgaven / levering af "hvilken"  radiator?? er ikke ret fyldestgørende - i min optik.. denne opgave ville jeg ikke give tilbud på - ud fra beskrivelsen..

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
SlettetBruger
SlettetBruger
Postnr:

@Søren: Du ved ikke hvor mange firmaer, jeg er i dialog med. Tror alle ved, at man får mest ud af at spørge så mange firmaer, som muligt. Det er i København, og det du siger med at samle radiatorerne og køre til en skrothandler er altså et noget tidskrævende forslag. Folk arbejder en del, og det gider vi altså ikke bruge tid på, sorry :-)

@Renbo: Det er en plan radiator, ca. 200 cm gange 40 cm. (svinger lidt mellem nogle lejligheder), men vil du gerne vide mærke mm.? Der menes, at hvis du forestiller dig, at rørene går op langs væggen, så skal radiatoren nu være på venstre side af dem i stedet for på højre side, hvor den gamle var.

Det er inkl. moms. Selve det at demontere og bortkøre den gamle radiator er de ca. 900 kr. Uden at være ekspert tror jeg, at det tager længere tid end 3,5 time per radiator?

SlettetBruger
SlettetBruger
Postnr:

@Natur: Er ikke sikker på, at jeg forstår dit indlæg? Jeg søger ikke efter tilbud, men hvis du har et VVS-firma, skal du da være velkommen til at komme forbi og se nærmere og byde på opgaven :-)

Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Rio radiator 355 x 2000 mm dobbelt radiator koster lige nu kr. 1200,- hos VVS- Eksperten, så en pris på kr. 1800,- (inkl. moms) ved din vvs-er for selve radiatoren burde være passende.

Søren O
Natur
Natur
Natur Natur

Hej - hvis du ikke kan sige hvilken radiator du har fået tilbud på - og hvilken løsning - så tag blot det bud du har fået...

SlettetBruger
SlettetBruger
Postnr:

@Søren O: Ja, jeg tror også, at han priser radiatoren til 1800 - 2.000. Selve demontering og bortkørsel af radiatoren ca 900 kr.

Er 9.000 kr. for resten så "fair"? Tager det mere end 5 timer at "installere" den nye?

@Natur: Jeg har prøvet at beskrive løsningen bedst mulig ovenfor. Føler ikke, at jeg kan lægge firmaets tilbud op med billede, da de er gode fyre, som opfører sig ordentligt. Hvis det ikke er nok, så lad blot være med at kommentere i stedet for bare at trolle løs med dorske svar - tak. 

Renbo
Renbo
Postnr: 5400
Renbo Renbo

Hvad er deres timepris? Jeg syntes 9000kr for at montere en radiator er meget. 

hvis det ok at komme op til lejlighederne og væggen er fin og der er ikke er andet det besværliggør det. 

Selv om det er dyrter i København end på Fyn. Jeg vil ikke mene det tager 5 timer for en udlært smed med mange ens lejligheder. 

Natur
Natur
Natur Natur

Hej - dit svar til mig, er under bæltestedet, synes jeg.. 

Citat: 

@Natur: Jeg har prøvet at beskrive løsningen bedst mulig ovenfor. Føler ikke, at jeg kan lægge firmaets tilbud op med billede, da de er gode fyre, som opfører sig ordentligt. Hvis det ikke er nok, så lad blot være med at kommentere i stedet for bare at trolle løs med dorske svar - tak. 

Jeg spørger til HVAD du vil have prisvurdering på... 

Du skriver ikke hvilket område (hvilket andre også spørger til..)

Du skriver ikke hvilken radiator (det kommer du med senere)

Du skriver ikke hvor mange ("en del" kan være fra 3 til 100+ alt efter øjnene, der ser det)

Du skriver ikke adgangsforhold (er det andelsboliger i et plan - eller etagebyggeri, hvor VVS f.eks. skal betale ekstra for at parkere?)

Du skriver "Derudover tilpasning og montering af nye rør (det skal se ordentligt ud) og t-stykker (da radiatoren nu er på den modsatte side). "   

- ja, men hvad indebærer det - skal de også spartle / male der hvor de gamle radiatorer har siddet??

Nej - dit svar synes jeg IKKE er fair!..   men hvis det "er gode fyre" - hvorfor så ikke tage en snak med dem om hvorfor, de tager denne pris ??

jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect

nu er en radiator ikke bare en radiator, den skal være afstemt rummets størelse og hvor meget vindue areal samt om der er hulmurs isoleret så man får den med korrekt ydelse, er dette regnet med eller tager man blot den første og bedste radiator fra hylden ?

Der er beregnings formler til og finde rette str med rette effekt, vi har selv skiftet 5 stk radiatorere og der blev der beregnet til at huset ikke var hulmurs isoleret

ligeledes skal der lige ses på rør afstand imellem frem/retur hvis den er mindre eller større så skal der rettes på rørerne

hvis man har en stue på fx 20m2 og den gamle er dobbel plade så er det ikke nok og skifte en enkel plade ydelsen skal tilpasses rummet som tidligere skrevet

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Hvis firmanavn og adresse bliver streget ud, så ingen kan genkende firmaet, er der vel ingen problemer i at sætte et billede af det ind i et indlæg her. Det er så godt som umuligt at bedømme et tilbud uden at se, hvad der står i det.

fase
SlettetBruger
SlettetBruger
Postnr:

Kære alle - jeg kan ikke se behovet for så mange detaljer. Det bliver ærligt talt lidt flueknepperi - fx når @Natur begynder at snakke om adgangsforhold bliver jeg altså en lille smule træt :-)

Det er ca. 10 radiatorer i en ældre lejlighedsejendom, hvor rummene er ca 15 m2. Jeg har ikke behov for at vide hvad sådan nogle ting bør koste ned på et komma-tal, men har bare et bud på et interval / jeres egne erfaringer.

Hvis I føler, at der mangler alle mulige detaljer, så lav egne forudsætninger, ingen bliver holdt op på noget.

Ellers siger jeg tak for input.

Jens J.
Jens J.
Postnr: 3500
Jens J. Jens J.

Jeg syntes at du virker en smule arrogant. Folk forsøger at hjælpe dig (på frivillig og gratis basis) og spørge ind til projektet, og du svarer ikke specielt pænt.

Du siger at du har været i kontakt med mange firmaer. Så har du sikkert også fået mange tilbud på opgaven. Hvis de ligger i det samme leje er det jo nok en realistisk pris. Ellers tag den billigste.

Hilsen Jens J.
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Ny radiator er for lav
    Fyr og opvarmning
  2. Radiator
    Fyr og opvarmning
  3. Radiator
    Fyr og opvarmning
  4. Radiator - er den død?
    Fyr og opvarmning
  5. Hvad kan jeg gøre for at få varme i radiatoren?
    Om Lav-det-selv