Pris for demontering af radiator samt opsætning af ny

Kære alle - håber, I kan hjælpe med at vurdere et tilbud.

Vi er en del lejligheder, som skal have demonteret og bortkørt nuværende radiator samt opsat en ny tyndere radiator. Den nye radiator skal monteres ved siden af den gamle, blot på den anden side af hvor rørene går op. 

Prisen er ca. 12,000 kr per lejlighed/radiator. Dette indebærer alt, inkl. selve den nye radiator samt nedtagning og bortkørsel af gammel radiator samt ny termostatventil. Derudover tilpasning og montering af nye rør (det skal se ordentligt ud) og t-stykker (da radiatoren nu er på den modsatte side).  

Firmaet er generelt meget pålideligt og giver normalt OK priser.

Tak på forhånd for jeres hjælp.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kære alle - håber, I kan hjælpe med at vurdere et... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

nu er en radiator ikke bare en radiator, den skal være afstemt rummets størelse og hvor meget vindue areal samt om der er hulmurs isoleret så man får den med korrekt ydelse, er dette regnet med eller tager man blot den første og bedste radiator fra hylden ?

Der er beregnings formler til og finde rette str med rette effekt, vi har selv skiftet 5 stk radiatorere og der blev der beregnet til at huset ikke var hulmurs isoleret

ligeledes skal der lige ses på rør afstand imellem frem/retur hvis den er mindre eller større så skal der rettes på rørerne

hvis man har en stue på fx 20m2 og den gamle er dobbel plade så er det ikke nok og skifte en enkel plade ydelsen skal tilpasses rummet som tidligere skrevet

Hvis firmanavn og adresse bliver streget ud, så ingen kan genkende firmaet, er der vel ingen problemer i at sætte et billede af det ind i et indlæg her. Det er så godt som umuligt at bedømme et tilbud uden at se, hvad der står i det.


fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Kære alle - jeg kan ikke se behovet for så mange detaljer. Det bliver ærligt talt lidt flueknepperi - fx når @Natur begynder at snakke om adgangsforhold bliver jeg altså en lille smule træt :-)

Det er ca. 10 radiatorer i en ældre lejlighedsejendom, hvor rummene er ca 15 m2. Jeg har ikke behov for at vide hvad sådan nogle ting bør koste ned på et komma-tal, men har bare et bud på et interval / jeres egne erfaringer.

Hvis I føler, at der mangler alle mulige detaljer, så lav egne forudsætninger, ingen bliver holdt op på noget.

Ellers siger jeg tak for input.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg syntes at du virker en smule arrogant. Folk forsøger at hjælpe dig (på frivillig og gratis basis) og spørge ind til projektet, og du svarer ikke specielt pænt.

Du siger at du har været i kontakt med mange firmaer. Så har du sikkert også fået mange tilbud på opgaven. Hvis de ligger i det samme leje er det jo nok en realistisk pris. Ellers tag den billigste.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

12000 pr lejlighed, så er det også godt betalt 


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

@Jens J.: Dem, der svarer pænt, svarer jeg pænt. Dem, der snakker nedværdigende og belærende, der bliver jeg altså lidt træt. Det vil du også kunne se, hvis du læser igennem - men det er måske bare "tonen" og måden man skriver på.

Jeg siger mange tak for alles input og nyd nu det gode vejr. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

hvis du havde gjort dig den anstrengelse at beskrive opgaven - så havde en masse herinde ikke spildt deres tid..   Det er IKKE flueknepperi at skulle vide antal lejligheder, beliggenhed, størrelse, adgangsforhold m.m.
Men nu ved jeg, og nogle andre i det mindste, hvor vi ikke skal spilde tid med at svare...
Beklager..  men du har måske haft det for varmt? - alt herinde er holdt i en sober og venlig tone - i et forsøg på at hjælpe dig videre 

- men jeg holder med @Jens J.  - eftersom du åbenbart har talt med en masse firmaer, og det du fremlægger så sandsynligvis må være det billigste - så er det nok bare det du skal tage   

God vind med projektet..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej Natur

Kan du slet ikke se, hvor nedladende og belærerende samt bedrevidende du skriver? Hvis du har med kunder at gøre til hverdag, eller har ansatte under dig, håber jeg ikke du bruger samme tone. Jeg trækker lidt på skuldrene over den opførsel, men det tror jeg ikke alle nødvendigvis alle gør. 

God dag.

Vh

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

jeg tror at du er den eneste der kan se at natur er nedladende, jeg kan har læst hans svar flere gange nu og kan helt ærligt kun se at det er dig der svarer i en grov og agresiv tone.. du bliver jo blot gjort opmærksom på at hvis du vil have en præcist svar så kræver det en uddybning af det hele, som natur jo netop gør opmærksom på i en pæn og sober tone, hans svar er hverken dorsk eller nedladende på nogen måder. 

Lyder vildt, specielt når de skal lave flere samme sted. Det giver dem måske mulighed for en rabat fra radiatorfabrik samt mere effektiv arbejdsproces (spare tid pr. opgave).

Har selv lige fået nedtaget en radiator og opsat en ny Riopanel 655x600 til venstre for den gamle. Så der skulle flyttes rør. Rør var nedstøbt i beton, men murer har banket gulv op og muret til igen efter VVS, så VVS skulle kun flytte rørføring. Der blev også sat ny ventil på (ny termostat havde jeg selv).

Pris kr. 3.750 inkl. moms og med regning. Men det var vist også billigt.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også