Ecu på Fiat Punto fra 2005

Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har problemer med, at den køre kun på 2 cylinder! Periodisk! 

Jeg har skiftet følgende:

Tændrør+ledninger

De to spoler

Krumtapsføler+knastføler


Den kommer med en fejlkoder p0352 som siger fejl ved spole 2! Når bilen vælger at køre på to cylinder så sker der ikke noget når jeg tager ledningen af til spole 2.   Dvs at spole 2 får ingen strøm!

Jeg har givet alle de stik og sikringer jeg kunne finde kontaktspray! Som sagt er det en periodisk fejl, virker som en løs forbindelse, men intet ændre sig ved at røre ved de respektive stik.

Spørgsmål, nu er der vel kun ecuen tilbage? Hvis der er fejl på den, vil det så være en periodisk fejl eller vil den være konstant. 

Sidder startspæren i ecu?

Håber i kan være behjælpelig.

Mvh

Torben



Hej jeg har en Fiat Punto fra 2005. Jeg har... Vis hele indlægget
79 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
holgerduke skrev den 28-07-2018 12:12:04

Hvis din test pære ikke pulsblinker på stelforbindelsen på stikket. Til computeren. Og kun gør det nogen gange. Næste skidt, er så og se om testpæren blinker . Ved computeren ved sammen ledning. For og ude lukke ledningen.. og hvis det er også sammen der, så er det kun og åbene computeren og kiggge i den.

 Jeg nærmer mig samme konklusion..  


 

Vedhæftede filer:

Det er så ecuen, men den er nittet sammen så den er umiddelbart ikke til at skilde af.

Er det ikke kun nu at få fat i en anden ecu og en tændingslås, vil der være er problem i at gøre det


Jeg går ud fra det er en Punto 188 model - de fleste huggere gemmer jo styring og motor sammen, men google da modul og hugger og sig pænt goddag. Jeg har købt meget den vej, og var noget defekt byttede de eller penge retur. Hvad med Ebay ??

For at undgå fejlkøb, så få lige svar på hvor meget der skal følge med. Ps. er du 100% sikker på det ikke er ledning/stik mv. - er sku ærgerligt at skifte så meget, hvis fejler er banal.. 


 

Annonce

Nu har jeg trukket ledning direkte op til ecu! Jeg har klippet stikket af for at få den bedste kontakt.

Jeg har sat ekstra stel til karburatoren, synes ikke jeg kan gøre mere.

Jeg overvejer at få den lavet hos Remodan.dk Jeg vil forsøge at spørge dem som jeg har købt bilen af om de vil være behjælpelig med at få den sendt. Har ingen anelse om hvad det kost, men det må da være biligere end at få en ny hos fiat🙂 Mener han sagde 6000 for en ny og med omkodning

Hvis det var mig ville jeg prøve og åben den og kigge. Bor nitterene ud

Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:

Så er den da helt færdig, det var vist ikke måden at gøre det på hi, men den ser spændende ud!

Ved ikke om i kan se det, men der sider en masse små tråde på printet som så har forbindelse til de enkelte stik.

Derudover er den smurt ind i et silekoneligende beskyttelses lag.

Nå nu hedder det jo nok en brugt ecu, købes hvis i har en på lager et sted🙂

Der er yderligere 29 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis