Ecu på Fiat Punto fra 2005

cdp
cdp
Postnr: 5792
cdp cdp

Jeg går ud fra det er en Punto 188 model - de fleste huggere gemmer jo styring og motor sammen, men google da modul og hugger og sig pænt goddag. Jeg har købt meget den vej, og var noget defekt byttede de eller penge retur. Hvad med Ebay ??

For at undgå fejlkøb, så få lige svar på hvor meget der skal følge med. Ps. er du 100% sikker på det ikke er ledning/stik mv. - er sku ærgerligt at skifte så meget, hvis fejler er banal.. 

Speedway
Speedway
Postnr:
Speedway Speedway

Nu har jeg trukket ledning direkte op til ecu! Jeg har klippet stikket af for at få den bedste kontakt.

Jeg har sat ekstra stel til karburatoren, synes ikke jeg kan gøre mere.

Jeg overvejer at få den lavet hos Remodan.dk Jeg vil forsøge at spørge dem som jeg har købt bilen af om de vil være behjælpelig med at få den sendt. Har ingen anelse om hvad det kost, men det må da være biligere end at få en ny hos fiat🙂 Mener han sagde 6000 for en ny og med omkodning

holgerduke
holgerduke
Postnr: 2500
holgerduke holgerduke

Hvis det var mig ville jeg prøve og åben den og kigge. Bor nitterene ud

Speedway
Speedway
Postnr:
Speedway Speedway

Så er den da helt færdig, det var vist ikke måden at gøre det på hi, men den ser spændende ud!

Ved ikke om i kan se det, men der sider en masse små tråde på printet som så har forbindelse til de enkelte stik.

Derudover er den smurt ind i et silekoneligende beskyttelses lag.

Nå nu hedder det jo nok en brugt ecu, købes hvis i har en på lager et sted🙂

Speedway
Speedway
Postnr:
Speedway Speedway

Jeg har lige snakket med en som har en ecuer til salg.

Han siger, at der også sidder noget bag på sikringsboxen som også skal skiftes, ved i hvad det er!

Han siger også at man kan købe en ny i England som ikke er kodet og derfor skul kun bruges uden kodning. Kender i noget til det

cdp
cdp
cdp cdp

- jøsses, - ikke langt fra tanke til handling her..  mon ikke det er startspærren han mener.

je_ns
je_ns
Postnr: 0000
je_ns je_ns

Ikke din model Fiat, men prøv at kik videoen måske, du har lidt samme problem ?

Hellere eje, end at leje.
Speedway
Speedway
Postnr:
Speedway Speedway

En fin film, men sådan ser min ecu jo ikke ud indvendig, hvis du prøver at kikke på de to billeder derer af min ecu. Mig en gåde hvordan de fokser den! Hvordan de får den samlet med alle de tråde!

cdp
cdp
cdp cdp

Underligt varmefølsomt elektronik sidder lige der, men i princippet ligner det meget, - er der svedne komponenter eller dårlige lodninger på dit print?

På foto ligner det noget, som bare skal skiftes ved defekt. Hvad koster nye dele på Ebay? 

Speedway
Speedway
Postnr:
Speedway Speedway

Det sæt som jeg har vedlagt her med ledningsnet kan jeg få for rimelig penge, og det er prøvet af i en anden bil. Det er fra en model 2004 så det passer over i formentlig. 

Hvis jeg skifter de tre dele vil bilen vel starte eller hvad!

cdp
cdp
cdp cdp

Du er nødt til at prøve jo - på det stadie er jeg stået lidt af og af samme grund har jeg altid haft ældre biler. Fiat har en blakket ry for deres elektriske fejl i de nyere modeller. - har selv haft en model 98", som aldrig har fejlet. ( bortset fra rust ). Dengang kendte jeg en mekaniker fra Vestergaard, Odense, - som vidste stort set alt, når der var problemer.

Jeg formoder ham med sættet kender til fejlen ?? - hvad ville en renovering koste hos Remodan ? ( hvis muligt u/cvr )

Vil du være med? Log ind for at svare.