Garanti på Cembrit B7

plexdk
plexdk
Postnr: 6880
plexdk plexdk
uldal skrev den 28-07-2018 13:48:53

pas meget på, hvilken håndværker du har!! Selv ".... Tagteknik" laver skrammel. Vi fik lagt B7 i 16, ned igen i 17 og lagt om. Har lige vundet sagen og erstatning fra BYG garati og skal have det lagt om igen - 3. gang!! Mange taglæggere er polakker, der er pisse ligeglade.

Dine revner ligner, at bølgerne rider på hinanden og de øverste deformeres. Få endelig en uvildig til at se på det uden håndværkeren. De kører med den store forklaringsbog.

Puha det lyder trættende, når der skal køres sager, mod en håndværker. Håndværkeren jeg har brugt, har et godt omdømme, men derfor kan hans folk, jo alligevel godt have sjusket. Problemet er mest på den ene side af taget, hvorfor jeg tror, at det er vejr og vind der har skabt problemet, som et resultat af et kvalitetsproblem hos Cembrit.

Det kan godt være der skal en uvildig på, men jeg tænker at Cembrit skal komme med deres vurdering først. 

Jeg husker ligeså tydeligt, at taget blev lagt i et vådt og blæsende efterår. En nat vågnede jeg ved, at det stormede og regnede, og vindueskarmene var oversvømmet i vand. Håndværkerens pressening var blæst af, og vandet kom ind alle steder, og jeg måtte på taget, for at kæmpe imod storm og regn. 

Wezio
Wezio
Postnr: 4040
Wezio Wezio
plexdk skrev den 28-07-2018 20:43:07

Wezio skrev den 28-07-2018 14:51:48

Jeg har haft et B7 tag oplagt i 2010, hvor huset ved salg i 2017 fik K3 for de samme revner, som dine. 

Cembrit var flinke til at sende en mand ud. Hans forklaring var, at malingen arbejdede anderledes i forhold til selve tagpladen, og at derfor kom disse revner. 

Jeg fik det på skrift og gav det til dem, der købte huset. Om Cembrit har ret eller blot lirre en løgn af, ved jeg ikke. Byggesagkyndig sagde, at producentens udtalelse overrulede hans anmærkning i tilstandsrapporten. Og jeg formoder - at hans ejerskifteforsikring derfor også omfatter taget. 

Hej... Skal det forstås sådan, at Cembrit anerkendte problemet, og det var en reklamationssag? Eller at det måtte accepteres at malingen revnede?

Jeg tror mine små revner, vil blive til store med tiden

Iflg. Cembrit var der ikke noget problem, da det var rent kosmetisk og derved ikke nogen garantisag. Jeg fik at vide, at hvis man ville undgå disse revner, skulle man vælge deres umalede plader. 

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

hvis det var et stykke tømmer der revnede og vred sig, så det skulle skiftes, henvendte man sig til håndværkeren og ikke tømmerhandleren eller skovejeren. efter min mening, er det ikke dig, der skal reklamere, men håndværkeren.

Vil du være med? Log ind for at svare.