Magnetisk lås

Hey alle

Har en kammerat som går i søvne, og når han går i søvne går han ofte i køleskabet. Dette er naturligvis ikke så fedt, så han har bedt mig hjælpe. Jeg har tænkt mig at bruge en elektronisk løsning.

Jeg har forestillet mig det skal være en magnet som holder døren lukket. Måske en elektromagnet som så skal være tilsluttet et 24 timers ur, så døren er lukket mellem 236.30 for eksempel.

Nogle kloge hoveder der kan hjælpe?
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man skal godt nok Hore meget før ørene falder af
Hvad med en simpel hængelås og en kæde om skabet  så kan han hænge nøglen udendørs
Find en lyssensor og smid den i køleskabet: Forbind den med et rotorblink og evt. en musikafspiller. Så vil han vågne i gerningsøjeblikket!

Men er det i bund og grund ikke den undskyldning vi alle bruger? "Gå i søvne"... Min er "det var bare en refleks" specielt når konen spørger hvorfor jeg tager endnu en fyraftensøl...!!


Måske skulle man vide lidt mere om personen før man giver sig ud i forklaringer. Men mon ikke en ændring af kostplanen ville virke?
Hvis han f.eks. altid går efter natmad kl. 02.00 kan det være at han skal prøve med en kop aftenskaffe.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Jeg har selv oplevet at gå i søvne,men jeg har aldrig hørt at man kunne sove og spise samtidig, medmindre det fås igennem en sprøjte på et hospital.
Så det er en ualmindelig dårlig ide.
Jeg havde nogle bekendte for år tilbage, deres søn var smæk og fed fordi han gik i køleskabet om natten. Men det satte de en stopper for ved at montere en hængelås på skabet. Og jeg er sikker på at gik din ven virkelig i søvne og skulle hente nøglen udendørs i denne tid, ville han nok få sig en brat vækning.
Men det handler slet ikke om låse på skabe, men om mandens manglende selvrespekt.
Skrevet af Metalsnedker på 02 feb 2010 18:44
Det simpleste løsning er nok at han binder hænderne fast med et reb der går hver sin vej neden om sengen. Så slipper han også for at gå ud i køkkenet.
Det holder så også hans sexuelle be-drifter nede

Det nemmeste må være at montere en lås på køkkendør.

Eller sådan en magnetisk kontakt som aktiverer et eller andet når man åbner køkkendør - tænder lys, alarm, giver stød, sprøjter vand:-)
Man kunne engang få sådan en lille gris som gryntede når lyst var tændt i køleskabet. Det kunne vel gøre det...


HÆ HÆ ! nu er der ved at gå sport i sagen hva !
Det mest enkle må være noget der løser problemet en gang for alle, 500 g. trotyl der brændes af når døren åbnes efter kl. 23,00
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis