Magnetisk lås

Hey alle

Har en kammerat som går i søvne, og når han går i søvne går han ofte i køleskabet. Dette er naturligvis ikke så fedt, så han har bedt mig hjælpe. Jeg har tænkt mig at bruge en elektronisk løsning.

Jeg har forestillet mig det skal være en magnet som holder døren lukket. Måske en elektromagnet som så skal være tilsluttet et 24 timers ur, så døren er lukket mellem 236.30 for eksempel.

Nogle kloge hoveder der kan hjælpe?
Hey alle Har en kammerat som går i søvne, og... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 15 feb 2010 00:40
HÆ HÆ ! nu er der ved at gå sport i sagen hva !
Det mest enkle må være noget der løser problemet en gang for alle, 500 g. trotyl der brændes af når døren åbnes efter kl. 23,00

Hvad skulle der ske ved det ? Jeg ved ikke om røgen er fæl nok til at få ham til at vågne. men trotyl brænder ganske glimrende. man kan fyre med det i brændeovnen.

Jacob
Skulle jeg have skrevet en stang Trotyl med tændsats
du skal bruge en elektro magnet som bruges til en brand dør der holder køle skabet lukket indtil at strømmen afbrudes kræver ikke det helt stoer
Køb et par neodymmagneter, så kommer han aldrig ind i det køleskab.
www.supermagnete.de/eng/magnets.php?group=blocks_big
100kg holdekraft - man kan komme til skade hvis man ikke tænker sig om.

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan fosendelsen af sådan en magnet foregår. Den bliver vel bare siddende i en eller anden postkasse for altid:-).

Der findes sådan et smart magnetisk stativ til at montere diverse måle værktøjer på i maskinfaget. Jeg ved ikke hvordan det virker,eller hvad det hedder, men jeg tror ikke strøm er indblandet i det.
Der er sådan en dims man kan dreje på, så den næsten ikke er til at flå af.
Annonce
Man kan få en fast magnet med en spole på som neutraliserer magneten når man skal åbne den. dette system bruges bla. til adgangskontrol ved skyde døre. det er alt andet end diskret men det virker.

Jacob
I bund og grund handler der jo bare om en skvadderøv der har så lidt selvrespekt at den kan ligge på toppen af en knappenål. Smid dog køeskabet ud  og køb hvad der skal bruge om dagen. Hvad gjorde vore bedsteforælder uden køleskabet.
Skrevet af Håndværkeren på 17 feb 2010 01:14
I bund og grund handler der jo bare om en skvadderøv der har så lidt selvrespekt at den kan ligge på toppen af en knappenål. Smid dog køeskabet ud  og køb hvad der skal bruge om dagen. Hvad gjorde vore bedsteforælder uden køleskabet.

Spiste op.
Jeg er selv mad glad men har fundet løsningen.
Man vil have noget der smager godt. det er ok. det feder ikke.
det er det at det skal være hurtigt at komme til og let at tilberede feder helt enormt. i alfald hvis man ikke har lidt færdigheder i et køkken.
Jeg fandt ud af at jeg lige så godt kunne spise noget blomkål, brokoli, spinat, persille som tage noget andet. Og det har virket. Den med at man storskider af grønsager passer ikke hvis man ellers får det råt og jævnligt.

Jacob
jeg kan forstå at det bliver lidt overdrevet på denne tråd... her er hvad du gør:
du køber/bygger 1 elektromagnet og sætter oven på køleskabet i den side lågen åbner. på lågen monterer du et stykke metal som magneten griber fat i. så køber du sådan en 220V kontakt der sider i en aflåst plastikboks som du sætter ved siden af køleskabet. før du/han går i seng låser du/han den op og tænder, låser igen. om morgenen slukker du igen.


sååå simpelt (relativt)

-Thomaskaufi
Dit forslag duer ikke, for hvis manden virkelig vil have mad, er det jo bare at slukke for strømmen til elektro magneten og kontakten.
En ikke særligt gennemtænkt løsning
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis