Magnetisk lås

Hey alle

Har en kammerat som går i søvne, og når han går i søvne går han ofte i køleskabet. Dette er naturligvis ikke så fedt, så han har bedt mig hjælpe. Jeg har tænkt mig at bruge en elektronisk løsning.

Jeg har forestillet mig det skal være en magnet som holder døren lukket. Måske en elektromagnet som så skal være tilsluttet et 24 timers ur, så døren er lukket mellem 236.30 for eksempel.

Nogle kloge hoveder der kan hjælpe?
Hey alle Har en kammerat som går i søvne, og... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 13 apr 2010 23:39
Dit forslag duer ikke, for hvis manden virkelig vil have mad, er det jo bare at slukke for strømmen til elektro magneten og kontakten.
En ikke særligt gennemtænkt løsning

Normalt laver man det også med en permanent magnet og så en spole strøm der ophæver magnetfeltet.

Jacob
Skrevet af Håndværkeren på 13 apr 2010 23:39
Dit forslag duer ikke, for hvis manden virkelig vil have mad, er det jo bare at slukke for strømmen til elektro magneten og kontakten.
En ikke særligt gennemtænkt løsning


hmm, ja den havde jeg godt nok ikke tænkt over... men så man jo bare være lidt kreativ og trække ledningen fra en permanent kontakt i loftet f.eks.

ellers er det ikke noget som lidt gaffertape ikke kan klare!
bare tage kæleskabet ud og vikle en hel rulle gaffatabe om køleskabet.
så for søvngænger det svært at åbne køleskabet.
med mindre at han skal finde kniven frem først.!
Jamen Kæreste venner, det handler slet ikke om hvordan man kan låse et køleskab, men om mandens SELVRESPEKT. Vi ved jo godt at vil vi noget så skal der meget til at stoppe os, det samme gælder her. Hvis manden virkelig ønsker at det skal stoppe med det natte æderi skal han mentalt ændre holdning.

For mange år siden havde man forsøg igang med menesker der ikke kunne lade være med at spille alle deres penge op på enarmede tyveknægte. Der var simpelthen sat strøm til håndtaget, så når de trak fik de stød i perioder. Det virker bare ikke, for hjernen kan da godt finde ud af at det kun er på behandlings stedet det giver stød.

Jeg har en bekendt der for nogle år siden betalte halvanden bondegård for et slanke kursus, det eneste sted der blev slanket var på deres bankkonto, for hver eneste dag når skolen havde serveret aftens måltidet, luskede mange af kursisterne ned på den lokale grillbar hvor de åd sig mætte i alt det de skulle undgå.

Så det handler om en holdnings ændring !
Jeg mener faktisk at der findes køleskabe med lås, de bruges nok mest på Hospitaler o.l.
Bare spørg en marstaller selv ejer, de ved godt hvordan de sikre at deres besætning ikke går i køleskabet om aftenen og natten

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

magnetlåsen tror jeg ikke at den kan holde til en mand der kan trække fra hinanden.
med mindre det er kraftig en med mindst trækkraft på omkring 100 kg.(s)
træk. som kan slås fra eller til på avstand.!
måske ude i garage i en lille kraftig skab med stort hængelås. :-)
Skrevet af hans2.hansen på 17 apr 2010 17:30
magnetlåsen tror jeg ikke at den kan holde til en mand der kan trække fra hinanden.
med mindre det er kraftig en med mindst trækkraft på omkring 100 kg.(s)
træk. som kan slås fra eller til på avstand.!
måske ude i garage i en lille kraftig skab med stort hængelås. :-)

Jamen Hans, det er det samme som da du besluttede dig for at stoppe med at ryge, havde du ikke gjort det var din kæreste jo rejst for længe siden. Lige så skal denne mand bare beslutte sig for at det fremover er slut med at konsultere køleskabet om natten.

FWM så må det sgu´ være ene af skippere der boer her i byen
for der er sgu´  da ente nogen af dem der ser ud til at lide nød

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis