Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Her er eksempler på bremse-bakke generatorer, men der er forskellige ændringer i de forskellige designs.. og nogle af dem mener jeg ikke øger effektiviteten, men jeg er desværre ikke så ferm i det magnetiske spole emne.. så måske der er nogle experter man evt. kan konsultere sig ved.

http://www.otherpower.com/wardalt.html
http://www.otherpower.com/davesmill.html

har også lavet en vindmølle med en bil generator

og jeg brugte et bag fæl fra en knallert og der var gear i og skive bremser

den lav strøm til et bil batteri. så i skal nok bruge en bil generator

men hvis der skal varmes vand så kan en almindelig 3faset 380volt elmotoe bruges og så ned til en vandvarmer

hilsen anders

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Forstår stadig ikke helt hvordan en elmotor laves om til en generator. Undskyld jeg er lidt tungnem.

Ville være rigtig glad for en der ville forklare det på dansk osv.
kan godt forstå at du ikke forstår de.... men hvis du får en el motor til at dreje rundt bygger den på en vindmølle eller en benzin motor så laver elmotoren strøm den skal have de omdr som der står på den eller lige over så laver den strøm

men pas på dine finger for den laver alså 230/400volt så det er nok til at slå dig ihjæl

håber det gav en forklaring på motor som generator ellers så lige skriv igen så skal jeg skrive det på en anden måde

hilsen anders
Forstår det på en måde godt. Men hvordan vil jeg nemmest få lagret strømmen? Ned til noget 12 Volt´s lade apperat og så ud på nogle bilbatterier eller lign?

Skal sådan en motor have en meget bestem antal RPM for at kunne arbejde? Tænker på at farten jo nemt kunne afvige på møllen alt efter vindforholdene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du bliver nødt til at have en form for regulator eller batteri styrer imellem din generator og batteriet. Det er ikke muligt at koble batteriet direkte sammen med generatoren, der skal være adskilelse. Du skal dimentionere din mølle så den har en såkaldt "cut-in" spænding ved et givent antal RPM. denne RPM er det minimale din mølle skal køre rundt før den giver noget du kan bruge. alt derover er bare bedre.

Har fået mine 12 Neodym magneter med posten (2"x1"x½"), Jeg vidste de var kraftige, men så kraftige troede jeg nu heller ikke de var.. efter ferien skal jeg igang med at finde dele til min mølle... som skal være vertikal akslet.

/Kim Mortensen
hvis du bruger en bil generator så er der den lade relæ på og kan sættes dirakte på et bil batteri
men den skal løbe lidt stærkt for at lade men det klarer du med en cykkel kæde og to tandhjul
er selv ved at lave en med en bil generator

hilsen anders
tænkte på og bruge denne her til en vind mølle er det nået der virker eller tænker jeg helt ved siden af?????

http://dk.rs-online.com/web/2259585.html

det er den der skal lave strøm.... kan den det...

alt mulig mand

 

Skrevet af nick33 på 03 jan 2010 14:36
tænkte på og bruge denne her til en vind mølle er det nået der virker eller tænker jeg helt ved siden af?????

http://dk.rs-online.com/web/2259585.html

det er den der skal lave strøm.... kan den det...

Ville jeg også gerne vide?


Du skal nok lige overveje hvordan du får den til at løbe 3000 o/min.
Der er yderligere 244 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også