Hvilken generator til hjemmebygget vindmølle/vindtubine

Hej forum. Jeg er helt ny herinde.

Går med en lille idé i min hjerne 

Vil bygge min egen vindtubine/mølle. I starten tænkte jeg på at bruge en bil generator og så eller´s lade strømmer ned på adskillelige bilakumulatore. Men det lader til efter lidt søgen rundt omkring på diverse sider at det ikke er det mest optimale. Da den kræver en del omdregninger.

Det kunne selvfølgelig ordnes ved at lave en gearing. Men så er spørgsmålet bare om tubinen så vil kunne trække generatoren rundt.

Nogen der har et svar på en bedre løsning end en bilgenerator?

Vh. Trytter.
Hej forum. Jeg er helt ny herinde. Går med en... Vis hele indlægget
284 svar
 Følg tråden
Der er 150 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Har lave en gearing på min mølle som jeg har sat billeder ind af tidligere her på siden.

Motoren er en 24v 120W dc motor.
Med gearingen giver den ca.14v og 6amp. ved 90 omdr.
Os så lige et par billeder af gearingen.
Kludre skrev:
Brint motoren kan producere strøm
og strømmen kan sendes til de elmotorer som driver bilen


Der er der ingen tvivl om at brintmotoren kan producere strøm. men den kan aldrig producere så meget strøm som der er brugt til elektrolysen, brintmotoren har en virkningsgrad der er langt under 100%, sandsynligvis nærmere 30%, og generatoren ligger omkring 90%.

Hvis virkningsgraden var 100% ville motoren ikke blive varm.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
lige et ling til møllen. http://www.youtube.com/watch?v=i_2WMYlZzEM Hilsen Flemming
Hej ealsinge.

Du laver noget virkelig fint smedearbejde, virkningsgraden på din mølle er ret lav, men den er billig at lave, så det opvejer rigeligt.
Hej akselj

Tak.
Ja virkningsgraden er ikke ret stor, men kan bruges til en del belysning og evt. til cirkulationspumer via en inverter.

Jeg er ved at lave nogle vesentlige større møller med asynckrone motorer, som er lavet om til generator ved hjælp af condensatorer.
Da bliver virkningsgraden noget større og med henblik på at trække et varmelægeme i en buffertank.

Hilsen Flemming
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
et fyrfadslys giver omkring 35 wat
men bruger jeg 35 wat på et spalte til brint
så er det tydeligt 10*35w
De første hydrogen fyr køre allerrede her i Danmark
og de brintfyr producere deres egen brint

vis jeg stikker en gaslighter som giver omkring 35 wat,,sammenlignet med et fyrfadslys
ned i vad og vurdere boblerne
så give en hydrogengenerator på 35 wat,,ti gange flere bobler
ja det synes næsten at være endnu mere

men jeg er da også i tvivl
men vis det er rigtigt
så skulle en vindmølle kunne blive ti gange mere effektiv

jeg har også prøvet med en svag solcelle til et 1,2 volts batteri
det så lovende ud
vis man sammenligner med en svag diode pære
så synes der også her at være mere end ti gange mere energi at hente i hydrogen
ja selv når solen er væk bobler det lystigt videre
og mange solceller små

du skriver "et fyrfadslys giver omkring 35 wat men bruger jeg 35 wat på et spalte til brint så er det tydeligt 10*35w "

Jeg forstår det ikke?

hvor får du du faktor 10 fra.. som du så benytter videre på at møller bliver 10 gange bedre..

"sammenlignet med et fyrfadslys ned i vand og vurdere boblerne" du har sku gang i noget interessant hvis du får et fyrfadslys til at boble i vand.. Meget undskyld man kan du ikke komme med noget videnskabeligt istedet for dine vurdeinge af hvordan man sammenliger butan/brint med vandbobler.. hvis jeg slår en prut under vand og sammenligner butan ved jeg ikke om min prut har mere eller mindre energi end butan/print..?

Kom nu med noget ordentligt data..

Mvh
Kim Mortensen
ej men hvad f.... havde de regnet med...

benytter en gasvarmer med åben ild.... Ryger smøger... så leger vi med knaldgas.... og ja lad os da tænde en tændstik ... ..!!

/Kim Mortensen

et fyrfadslys giver omkring 35 wat
men bruger jeg 35 wat på et spalte til brint
så er det tydeligt 10*35w


Hvorfor tror du at et fyrfadslys "giver" 35W???

Du aner helt tydeligt ikke det mindste om kemi eller energi, stop før du kommer til skade, se her hvor stor eksplotion en ballon md knaldgas giver, hvis du laver det stunt indendørs ryger din hørelse og dit hår.

http://www.youtube.com/watch?v=e6ejjNsJegk&feature=related


Der er yderligere 124 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også