Drivhusvanding i ferie.

Hej til Jer.
I år skal vi på ferie så tidligt at tomaterne stadig skal vandes. Jeg har en tank med vand og jeg havde tænkt at via hævertsystem så kunne man bare lade det løbe hele døgnet, men det er så lille et hul der skal være og hvordan fordeler jeg det over 4m? så tænkte jeg at med en sprinkler pumpe til bil så kunne man tænde/slukke for pumpen med en ladetransformer sat i en 220v timer. Er der nogen som har andre/bedre ideer?
På  forhånd tak. Tomaterne står i jorden så kapilarkasser er ikke aktuelle.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. I år skal vi på ferie så tidligt at... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men det er godt nok en ringe vejledning. På appen står interval 0d01T hvad betyder det . nedenunder indstiller man timer og minutter

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det betyder nok at den skal starte om 0 dage og 1 time.  dvs om 1 time.
Men godt at du har fået kontakt med den :-)
På videoen så det ud, som om man kunne teste det med det samme ved at trykke på "vanddråbe knappen"

Jeg vil lige sige at jeg har dyrket en 1,5m høj tomat plante på altanen, med sol fra kl 13.  
I en krukke som måler 27cm i diameter og 25cm høj.  
Planten har suget 1 liter vand i døgnet, på de varme dage. Jorden har været knast tør hver aften.  
Så det med at en 2 liters flaske rækker til 3 dage er måske ikke nok 
Hvad med en “gammel” vinballon i glas. Den må man kunne forbinde slanger til, som så i den anden ende sættes ned i tomatplanterne. En vinballon i glas bliver ikke suget flad.

Søren O
Søren O skrev den 24-04-2024 19:03:06

Hvad med en “gammel” vinballon i glas. Den må man kunne forbinde slanger til, som så i den anden ende sættes ned i tomatplanterne. En vinballon i glas bliver ikke suget flad.

Da den ikke suges flad blive vacuum større og større(medmindre der kommer luftbobler ind i ballonen) hvilket vil forhindre vandingen. 

Medmindre du mener at tilslutningen til ballonen ikke er tæt. Men så er der tale om en hævert der hurtigt vil tømme ballonen.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det jeg ikke forstår er næste 1d 0t56minr at hvis jeg så indtaster 1d o1t så siger den rest vandingstid 00 næste 1d 0t 55min men hvordan fortæller jeg den at den skal vande hver dag jeg forstår simpelthen ikke ideen  hvis jeg skriver 0d 0t så starter pumpen og siger næste 0d0t 59m og jeg har sat vandings tid til 30min.
og alle billeder af en tlf med appen er så dårlige at de ikke kan ses.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Du kan se videofilmen on apparatet, hvor det ses tydligere. 
Der er PDF manual her https://cdn.nedis.com/datasheets/WIFIWP10GY_MAN_COMP_B12_web.PDF?_gl=1*tvnfbz*_ga*MTIyMjk1NTUyMC4xNzEzOTgxNDA2*_ga_49LWESJ80M*MTcxMzk4MTQwNy4xLjEuMTcxMzk4MTQyNy4wLjAuMA.. 

Og google translate overssættelse af indstilling af tiden. 
Der står, at man skal tilslutte USB kabel med 5V strømforsyning til apparatet ( dvs mobil oplader), før man kan justere Automatiske indstillinger i appen... 

Ok så er jeg med hvid jeg skriver 1d ​0t så vander den hver dag med det interval som er angivet neden under. Jeg takker. så skal jeg bare ha lavet slangerne og udløbne

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja, det tror jeg. 
Hvis du skriver 1d 0t  lige nu, så starter den sikkert på samme tid i morgen,  24 timer fra du har indstillet den.
Den burde vise en nedtælling, hvornår den skal starte igen.

Ja det gør den osse. Tak til alle.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis