Drivhusvanding i ferie.

Hej til Jer.
I år skal vi på ferie så tidligt at tomaterne stadig skal vandes. Jeg har en tank med vand og jeg havde tænkt at via hævertsystem så kunne man bare lade det løbe hele døgnet, men det er så lille et hul der skal være og hvordan fordeler jeg det over 4m? så tænkte jeg at med en sprinkler pumpe til bil så kunne man tænde/slukke for pumpen med en ladetransformer sat i en 220v timer. Er der nogen som har andre/bedre ideer?
På  forhånd tak. Tomaterne står i jorden så kapilarkasser er ikke aktuelle.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej til Jer. I år skal vi på ferie så tidligt at... Vis hele indlægget
39 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har benyttet en variant af det i en del år. Først til stueplanters overlevelse i ferier. Senere også til drivhus.
Man monterer f.eks. en fyldt 2 l sodavandsflaske på plastspidsen, der har et antal huller, vandet siver ud af spidsens huller, pga tyngdeloven tænker jeg, men holdes delvis tilbage da der jo dannes vacuum i flasken når den tømmes.
Se også ​her​​​

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg vil lige give en kommentar om indviklede tænd og sluk ure. 
Mekaniske tænd og sluk ure er simple at forstå. De digitale med en masse knapper, er efter min mening totalt håbløse. Dem kan man ikke indstille uden at have instruktionsbogen i hånden. 

De smarte tænd og sluk ure kan være drilske at få forbindelse til, men når det er sket, er de simplere at bruge end de mekaniske. 

Den smart vander jeg linkede til, tror jeg skal have wifi hele tiden så den kan holde øje.med ændringer og kan indstille tiden, hvis der har været strømafbrydelse. Medmindre det er en stor landbo grund, vil man kunne nå wifi i huset fra et drivhus. 

Og lige en ting mere , angående sluk og tænd ure , de lette mekaniske bruger 8-12 W , mens de digitale bruger 0,5 -1 W , ​

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Ikke alle 

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Gode Ven Det er en stor landbogrund, men drivhuset ligger i nærheden af huset. Da jeg skrev at der ikke var wifi i drivhuset havde jeg lige siddet der ude uden signal  her for lidt siden var der wifi derude, så det er lidt op og ned. Men jeg er begyndt at arbejde mere med en løsning uden teknik hvor det bare drypper. Nu må jeg se. John Larsen problemet med disse dimser er at så kommer der kun en flaske vand på en uge og det ville kræve at jeg udover dimserne købte 14 2l flasker vand.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Går ud fra du har vand😏, så du skal bare have fat i 14 tomme flasker. Tænker du mod betaling af pant kan låne dem i Netto, Rema1000 e.l.
Det har jeg kunnet på et tidspunkt i Østdanmark, så mon ikke det også kan klares i vest?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
@ Thomas Mygin det må jeg sige der blev jeg overrasket. Jeg satte en 2l flaske fyldt med vand på hovedet ned i jorden, søndag morgen og her mandag morgen var der kun løbet 1/3 ud. så hvis man tænker at 2l er nok til en uge, som reelt bliver 9dage, så er det jo en fin løsning. Bortset fra at det kræver 14 flasker. @ John Larsen Må indrømme at jeg aldrig har tænkt at man kunne få tomme flasker på den måde. Jeg synes bare at det lyder som om de bliver knust når de når til enden af flaskebåndet i automaten.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja ja det var præcis som frygtet. Jeg har købt Nedin tingen og fulgte installationsvejledningen( tror jeg) og ender der hvor den ikke kan finde dimsen. Så beder den om at jeg skal installere den manuelt fra listen,men men den er ikke på listen . Hvad gør man så?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nå det er virkelig en dårlig vejledning. På en eller anden måde kom jeg videre uden at vælge device og kunne indtaste kode til netværket og vips fandt den vandpumpen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Eller er der noget jeg har misforstået?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis