Tråden er låst

Kan det virkelig passe?? "Slut med råd i stolper"

Hej.

Jeg var på messe i Sverige i sidste uge, og mødte da en rep. fra Nordisk Træbeskyttelse.

Han viste mig nogle såkaldte RådsikringsKRAVER og RådsikringsFOLIE til træ- og metal stolper.

De virkede utrolig lette at arbejde med, og han oplyste at de gav 20 års garanti mod råd på den del af stolpen som var forseglet med Rådsikringskraven.

Jeg kam godt se det smarte i dem (forsejling med tjærebeklædt termoplastisk folie), for alle ved jo at alm trykimprægneret træ (selv kl A), egestolper mv max holder 8-15 år i jorden uden beskyttelse.

Til en pris på kun 69,- ....for 20 års garanti, så vil jeg meget gerne bruge dem på nogle projekter jeg skal igang med...MEN er der nogen af Jer andre der har erfaring med dem???

Www.nordisktraebeskyttelse.dk 




Hilsen HandyMnd
Hej. Jeg var på messe i Sverige i sidste uge, og... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg synes denne tråd er fantastisk, spændende, sjov og informativ på samme tid.   

Om produktet virker eller ej, vil jeg ikke kommentere på.

Er det mig der har overset et indlæg? For jeg synes ikke at have set klare beviser på, at HandyMnd laver skjult reklame. Meget peger i den retning, men dømmer vi ham ikke lidt på forhånd? Han er nok den eneste som reelt kan modbevise disse beskyldninger ved at komme ud af busken og tilkendegive hvem han er, og hvad han beskæftiger sig med til dagligt. Det synes jeg han bør få muligheden for

Under alle omstændigheder, så synes jeg det er en skam at slette eller redigere i tråden - hvorfor censurere denne slags? Hvis der er tale om skjult reklame, så er det tydeligvis blevet afsløret, og tråden bør stå hen til skræk og advarsel. Det er bare min holdning.

Nu skriver jeg alligevel igen, fordi der er nyt om garantien på Rådsikringskraver..

I dag har jeg fået ubehagelige og truende opkald fra Postsaver (producent af Rådsikringskraver), efterfulgt af email trusler om big time sagsanlæg, hvis ikke jeg sletter mine indlæg på Lav-det-selv.dk og fjerner de sider på hegnsmanden.dk, hvor Rådsikringskraverne er omtalt.
Jeg tror ikke, de kender den danske forbrugerbeskyttelseslov.

Men nu har jeg også fået en mail, hvor de skriver, at de har ændret garanti formuleringerne.
Så noget godt er der kommet ud af tråden her.

Først den dårlige nyhed:
Hos importøren Nordisk træbeskyttelse skulle (de nye ?) garanti formuleringer fremgå her:
nordisktraebeskyttelse.dk/handelsbetingelser-for-forhandlere.
Men der står, at man skal reklamere inden 2 år, dog kan visse varer være omfattet af en yderligere produktgaranti.
Desuden (citat) " Nordisk Træbeskyttelse indestår i øvrigt ikke for produktgarantier og andre garantier udstedt af danske forhandlere overfor slutbrugere." (citat slut).
Og Rådsikringskraver sælges kun gennem forhandlere (husk det til den gode nyhed).
Resten af siderne giver - så vidt jeg kan se - stadig indtryk af, at garantien dækker stolper eller hegn.

Så den gode nyhed:
Alcatraz.dk har ændret deres garanti formulering, og udover producentens garanti på plastikken, har de valgt for egen regning at udvide garantien til også at gælde stolpen.
Hvis den er købt hos dem.
Og kraverne er korrekt monteret (!)
Og stolpen er tykkere end 10 cm.
Og firmaet findes om 19 år til at dække garantien (min tilføjelse, jævnfør den dårlige nyhed).
alcatraz.dk/om-stolper-stobning-radsikringskrave.asp.

Man kan vælge at glæde sig over, at det nytter at diskutere her i forummet.
Man kan også spørge sig selv, hvad glæde man har af ny krave og stolpe, hvis hegnet er væltet. For gamle raftehegn kan ikke skilles ad uden at ødelægge rafterne.
Men lad os nu bare glæde os over resultatet.

Siden hegnsmanden.dk/er_raadsikringskrave_garanti_fup.asp vil blive rettet med de nye oplysninger.

Må vi se de email trusler, for hvis det står til troende ved jeg i hvert fald hvem og hvilket firma samt produkter jeg for altid vil gå langt uden om. 

Hej Frank Chr.

Jeg har forsøgt at google mig frem til, om jeg må offentliggøre en mail sendt til mig uden afsenderens samtykke, men jeg kan ikke finde et entydig svar på det.
Men der er vist ikke noget i vejen for at refere indhold.

Første trussel om sagsanlæg kom i første samtale, hvor et beløb lidt under 1 mio Euro blev nævnt, og jeg fik også at vide, at de havde lukket andre før mig, som endte med at gå fallit af det.
Næste trussel kom på mail, hvor de skrev, at de havde konsulteret en advokat og fået at vide, at de stod meget stærkt mod mig.
De skrev også, at hvis jeg ville undgå sagsanlæg, skulle jeg slette alt senest i morgen d 27/10 fra Lav-det-selv og hegnsmanden.dk
Senere kom en ny mail, hvor deadline for fjernelse er ændret til i dag d. 26 kl 16. (Sagsanlæg er ikke nævnt i den mail).

Jeg synes, at garanti eller ej er mere spændende end Postsavers trusler, men jeg syntes du skulle have et svar.
Jeg regner ikke med, at skrive mere om det aspekt.

Jeg har brugt et par timer i eftermiddag i telefonen med en forbruger-advokat, og der er nogle ting man ikke må skrive, så i løbet af nogle dage ændrer jeg på siderne om Rådsikringskraverne på hegnsmanden.dk

Advokaten fortalte også store og gode nyheder om Rådsikringskrave garantien set med forbruger øjne.
Men det skal først verificeres.
Derom senere.

Jan Hegnsmanden skrev den 26-10-2017 17:58:02

Hej Frank Chr.

Jeg har forsøgt at google mig frem til, om jeg må offentliggøre en mail sendt til mig uden afsenderens samtykke, men jeg kan ikke finde et entydig svar på det.
Men der er vist ikke noget i vejen for at refere indhold.

Første trussel om sagsanlæg kom i første samtale, hvor et beløb lidt under 1 mio Euro blev nævnt, og jeg fik også at vide, at de havde lukket andre før mig, som endte med at gå fallit af det.
Næste trussel kom på mail, hvor de skrev, at de havde konsulteret en advokat og fået at vide, at de stod meget stærkt mod mig.
De skrev også, at hvis jeg ville undgå sagsanlæg, skulle jeg slette alt senest i morgen d 27/10 fra Lav-det-selv og hegnsmanden.dk
Senere kom en ny mail, hvor deadline for fjernelse er ændret til i dag d. 26 kl 16. (Sagsanlæg er ikke nævnt i den mail).

Jeg synes, at garanti eller ej er mere spændende end Postsavers trusler, men jeg syntes du skulle have et svar.
Jeg regner ikke med, at skrive mere om det aspekt.

Jeg har brugt et par timer i eftermiddag i telefonen med en forbruger-advokat, og der er nogle ting man ikke må skrive, så i løbet af nogle dage ændrer jeg på siderne om Rådsikringskraverne på hegnsmanden.dk

Advokaten fortalte også store og gode nyheder om Rådsikringskrave garantien set med forbruger øjne.
Men det skal først verificeres.
Derom senere.

 

Ok, var ellers rimelig overbevist om vi havde ytringsfrihed her i DK, mafia-metoder er godt nok dårlig stil i min optik. 

Annonce

Det er jo faktisk ok, at man ikke bare kan videregive diverse mails / og derved true folk - det går jo begge veje.. men.. der er "something rotten her"
Ytringsfrihed er rigtig fint.. men man skal selvfølgelig passe på med, om man slagter nogen uforskyldt (det tror jeg så ikke her..  råddenskaben i produktet / forhandlingen, kan det ikke selv klare at beskytte sig mod ;-) krave eller ej  ;-) )

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Som lovet vender jeg tilbage med "store og gode nyheder om Rådsikringskrave garantien, set med forbrugerøjne"

Den gode nyhed er kort fortalt og frit oversat:
Hvis et produkt sælges med en anden garanti, end den købeloven altid giver.
Og hvis det ikke højt, larmende og præcist fremgår, hvad den ændrede garanti dækker.
Så hænger den, der sælger produktet til forbrugeren, på den garanti som forbrugeren tror der er.

I praksis betyder det:
Man har en god sag, hvis stolper med Rådsikringskraver knækker indenfor 20 år, og man vil have forhandler/entreprenør til at reparere eller levere nyt hegn inklusiv materialer og arbejdsløn.
Fordi importørens markedsføring gør, at forbrugeren tror, at garantien dækker hegn eller stolper.

Man er det en god nyhed? Var det ikke bedre, hvis garantien og markedsføring af garantien var ens ?

Afsnittene ovenfor er fra hegnsmanden.dk/hvilken_garanti_er_der_paa_raadsikringskraver.asp ,
som erstatter hegnsmanden.dk/er_raadsikringskrave_garanti_fup.asp.
Siden er resultat af et par længere konsultationer med en advokat i forbrugerret, om hvordan loven er, og hvad man må skrive om produkter.
Før stod der fx. at "virkningen af Rådsikringskraver er ligesom at tisse i bukserne for at holde varmen," men det må man ikke skrive, fordi ordet "tisse" kan opfattes som en nedgørelse af et produkt.

De andre sider om rådsikringskraver på hegnsmanden.dk er også opdateret, så de holder sig inden for rammerne.

Nu skriver jeg forhåbentlig ikke mere om dette emne.
Tak for debatten. LDS viste sig at være stærkt fællesskab, som denne gang fik en forhandler til at ændre sin garanti og som måske også er skyld i, at der ikke er blevet fulgt op på truslerne om sagsanlæg.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også