Abehjerne ( Det hedder retten faktisk.. ) Men smager mums.

På trods af det makabre navn, smager det bare lækkert.

Ingredienser:
500g pasta skruger
½ liter piskefløde
300g røget bacon
300g skinke i tern
revet ost

Fremgangsmåde:
Kog pataen til den er lige ved at være færdig samtidig skal du stege baconen på en tør pande. Så tager du et dybt fad og ligger pasaten i bunden. Og så ligger du den ristet bacon ovenpå og derefter skinken og hælder fløden over. Derefter putter du den revet ost oven på. Så skal den i ovnen på 180 grader Til osten er smeltet og gylden.
Man kan evt lidt gorgonzola ost istedet for, det giver en endnu bedre smag.

PS:
Man også kan lave den lidt sundere ved at erstatte fløden med morneysovs og baconen med kalkunbacon og så spise en god salat til.

Mvh gittemor
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal godt nok spises meget salat, før den bliver sund.

Green

Citat fra green

Der skal godt nok spises meget salat, før den bliver sund.


Morneysovsen kan købes på lavere fedt procent, og kalkunbacon feder ikke nær så meget som alm bacon. Min man spiser det på denne måde, og han er diabetikker. :-)

Mvh gittemor
Den smager rgitg godt den ret, mig og kæresten har også lige nydt den for ikke så lang tid siden biggrin

Hilsen
 Mark
Det var nu også mere indholdet af vitaminer og fibre jeg tænkte på. Selv om den bliver lavet af 5% sovs og Cheasy ost, er der ret langt fra hvad jeg vil kalde en afbalanceret og sund middagsret.
Men det smager sikkert godt

Green

Så har jeg prøvet den, og det smagte bare godt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Det glæder mig at du har prøvet den FWM, og at du kunne li densmile

Mvh gittemor
wink
Citat fra gittemor

Det glæder mig at du har prøvet den FWM, og at du kunne li densmile


Jej gittemor... Er det ikke en forædlet udgave af pasta carbonara du har gang i at brænde på, synes jeg kender ingredienserne derfra.
Ved ikke hvad den hedder andet end Abehjerne. Jeg har fået opskriften, af en god veninde, og syns bare den er kanon god :-)

Mvh gittemor
wink
Citat fra gittemor

Ved ikke hvad den hedder andet end Abehjerne. Jeg har fået opskriften, af en god veninde, og syns bare den er kanon god :-)


den lyder også god, men pas på den ikke sætter sig på sideben og blodkar.. som du ved, for lidt og for meget... men også godt med groft brød til, heller ingen skade til..wink
Det lyder godt, men i min verden er Abehjerne altså stadigvæk en drink fra 90´erne

hilsen

mibimu
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis