Abehjerne ( Det hedder retten faktisk.. ) Men smager mums.

På trods af det makabre navn, smager det bare lækkert.

Ingredienser:
500g pasta skruger
½ liter piskefløde
300g røget bacon
300g skinke i tern
revet ost

Fremgangsmåde:
Kog pataen til den er lige ved at være færdig samtidig skal du stege baconen på en tør pande. Så tager du et dybt fad og ligger pasaten i bunden. Og så ligger du den ristet bacon ovenpå og derefter skinken og hælder fløden over. Derefter putter du den revet ost oven på. Så skal den i ovnen på 180 grader Til osten er smeltet og gylden.
Man kan evt lidt gorgonzola ost istedet for, det giver en endnu bedre smag.

PS:
Man også kan lave den lidt sundere ved at erstatte fløden med morneysovs og baconen med kalkunbacon og så spise en god salat til.

Mvh gittemor
På trods af det makabre navn, smager det bare... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra mibimu

Det lyder godt, men i min verden er Abehjerne altså stadigvæk en drink fra 90´erne

hilsen

mibimu


Det er også en drink i min verden, men sådan er der jo så meget..Der er jo også fler steder på sjælland og jylland som hedder ejby og viby, men alligevel ikke de samme mennesker som boer i byerne,,,så jeg tager den der abehjerne flydende istedet...med et gran salt og lidt med ro...skål og tak for mad..wink
Citat fra tømrer

Det er også en drink i min verden, men sådan er der jo så meget..Der er jo også fler steder på sjælland og jylland som hedder ejby og viby, men alligevel ikke de samme mennesker som boer i byerne,,,så jeg tager den der abehjerne flydende istedet...med et gran salt og lidt med ro...skål og tak for mad..wink
Men bare vi ved hvad det er vi spiser og æder, så er det vel godt nok..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis