Skæret kører ikke rundt (Plæneklipper)

Som ny haveejer, har jeg mange bekymringer. Den ene er den den plæneklipper, den tidligere ejer lod stå, en Ginge af en slags med motor osv.
Nu lykkedes det mig så endelig at starte den ved at få benzin på den. Problemer er bare, at den del som jeg mener skal slå græsset, ikke kører rundt. Den larmer og alt det der, men det er alt. Det er en ældre model skal siges.
Nogle gode fif?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sg. lidt svært ikke at tage dit indlæg bare lidt med humor, for hvor mange gange trak du i snoren, før du tænkte at der måske skulle lidt benzin til??? Og Ginge har vistnok både lavet cylinderplæneklipper (en motor på en "skubber") og rotor - hvad model er det du har??? Og hvad er det som lamer - motoren - eller den kniv som er rustet fast, og en bolt som bare kværner rundt??? Kan du (uden at starte motoren - altsåwink rokke kniv og motor?? Eller skulle du måske smide den til service, og få noget hjem som virker???(og beholde alle dine fingre intakt)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Hvis det er en ældre cylinderklipper, skal cylinderen ikke køre rundt før du aktivere koblingen så den køre frem på græsset. den trækker hjulene ikke selve cylinderen.
Men ellers vil jeg holde med Gerhard, få den til en cervise mand før du mister dine fingre.

V.h. Håndværkeren
Det er en Ginge Favorit 465. Jeg kan godt køre skæret rundt når motoren er slukket.......
Jeg er ikke så meget inde i de mærker. Men en cylinder klipper har en roterende valse der trækker græsset mod en underliggende kniv. En rotor klipper kan du ikke se skæret på da det ligger under skjoldet, så du skal vippe maskinen op for at kunne se det.
Hvilken af de to modeller er det ???

V.h. Håndværkeren
Citat fra Håndværkeren

Jeg er ikke så meget inde i de mærker. Men en cylinder klipper har en roterende valse der trækker græsset mod en underliggende kniv. En rotor klipper kan du ikke se skæret på da det ligger under skjoldet, så du skal vippe maskinen op for at kunne se det.
Hvilken af de to modeller er det ???

V.h. Håndværkeren

Det er den sidste.....
Annonce
Men drejer motoren med rundt - hvis ikke - har du prøvet at skille det ad - hvis den gør - drejer skæret så med rundt når du starter motoren -hvis det gør - hvorfor mener du så ikke at den kan slå græs? NB de har billige maskiner i Bauhaus - 800 kr for en du bare skal fylde benzin på så er du kørende.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Altså nu er jeg jo usandsynligt u-handy....
Motoren lyder som den skal, antager jeg. Skæret drejer dog ikke rundt, og der sker intet, når jeg kører henover græsset.
Jeg håbede måske bare, at det var en lille ting der skulle løsnes/strammes
Måske den bolt som sidder i midten af skæret? (og så prøv at besvare alle ovenstående "spørgsmål" - det her giver sgu kun frustrationer når du synger en halvkvædet vise hver gang - og du kan sgu ikke sidde foran computeren og få maskinen til at virke - vend den dog om, og kig under skjoldet, og se hvad problemet er - hvis kniver ikke drejer med motoren - så pil den dog af og se om den spindel som er oppe fra motoren drejer rundt). Men lad det være sagt så du ikke misforstår det: Hvis du trækker motoren i gang med fingrene oppe i kniven så skal du "klø røv" med den anden(og ENESTE) hånd i fremtiden - så overvej service - eller ny maskine.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Man tager altid tændrørs hætten af tændrøret inden man vipper maskinen op for at tjekke kniven, dog syntes jeg det lyder besynderligt at den ikke køre med rundt, at den ikke slår græsset kan jo skyldes at den er så sløv at den blot køre rundt i græsset.
Men NEJ kør hellere hen til en service mand med svinet, det er for ricikabelt at en klumremikkel som dig selv prøver på noget.

Håndværkeren
Mit bud er at din kniv er remtrukket og at remmen er sprunget.Send den evt. til service og få remmen skiftet.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis