Leje og brug af stennedlægningsfræser

Hej Have-eksperter! biggrin,

I en del af vores have skal jeg anlægge ny græsplæne. Jeg tænker på at benytte en stennedlægningsfræser.

Jeg har en opfattelse af at den fjerner de fleste sten og planer jorden i samme omgang.

1) Hvor kan man leje en "hånd-skubbet" stennedlægningsfræser, og hvad er prisen for 1 dag (jeg bor i roskilde-omegnen)?

2) Er der nogen der har erfaringer med brugen af den, kan det anbefales? - er der noget jeg bør være opmærksom på!? smile

/simon
Hej Have-eksperter! , I en del af vores have... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm ! Det var da godt nok en gammel tråd du har fundet der, nå men fortvivl ikke med stennedlæggeren. Du må bare ikke forvente at manden kan bruge den i øjeblikket hvor alt er så vådt Og er din jord så hård, var det måske en ide at tilfører noget muld og grus.

V.h.  Håndværkeren
Efter en uges tid med tørvejr kan jorden sikkert bearbejdes igen.

Jeg har selv en staldkat med stennedlægningfræser, og har selv samme problemer for tiden, alle vil have fræset have, men med alt det vand der er kommet for tiden, er det næsten en umulig opgave.

Vent på det bedre vejr, så skal du nok nå at få grøn plæne igen i år, hvis ikke entreprenøren henvender sig igen, er du da velkommen til at kontakte mig.
Tak for svaret. Dit svar bestyrker min argumentation overfor fruen, som er ved at eksplodere i denne sommertid, hvor især haven skulle skabe glæde.

Jeg gemmer dit nummer.

Hilsen

Gunnar

Jeg har nu haft besøg af en stennedlægningsfræser, idet jeg vil anlægge ny græsplæne. Desværre kunne fræseren ikke klare opgaven, idet jorden både var for våd og leret. Entreprenøren har givet et tilbud på opgaven, haven ligner i dag en pløjemmark. Entreprenøren lader ikke høre fra sig - hvad skal jeg dog gøre? Er der andre der har lignende erfaringer? Huset er bygget sidst i 60 erne, jorden er derfor fast og udrænbar.

Hilsen

 

Gunnar

  

Der afslørede du en afgrundsdyb uvidenhed omkring kvinder og deres væsen, Håndværker!!

Sådan er kvinders hoveder IKKE indrettet. De er langt klogere, og de ved at de daglige stiklerier om alt muligt, til sidst fører med sig, at manden går igang med projektet for at slippe for disse idelige "påmindelser" og det der er værre.

 


Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg syntes nu godt nok at det mere lyder  som Tøf Tøf Tøffel H...
Måske det er derfor jeg stadig er "Ungkarl" for hos mig har det altid heddet, er der noget hun er utilfreds med, kan hun tage sin F.... og Komode   
 Kender du ikke den om Manden der kommer hjem i strålende humør og fortæller at han har vundet i Lotto, så nu kan hun godt pakke !
Da hun spørger, hvor skal vi hen. Svare han, jeg skal ingen steder men du skal ud
Har selv brugt nedlægger da haven var ryddet for det værste - fungerede fint!

Men skulle over det flere gange da den trak 8 trailerlæs af smårødder med op - det var konen ikke tilfreds med da det var hende der skulle rende med trillebøren ;-)

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af ktm på 11 jun 2010 17:24

Der afslørede du en afgrundsdyb uvidenhed omkring kvinder og deres væsen, Håndværker!!

Sådan er kvinders hoveder IKKE indrettet. De er langt klogere, og de ved at de daglige stiklerier om alt muligt, til sidst fører med sig, at manden går igang med projektet for at slippe for disse idelige "påmindelser" og det der er værre.

Kom til at tænke på at nu afslørede du hvorfor du kalder dig ktm
Og det er sikkert Fruen der har fundet navnet til dig, for som hun ved så kan du trækkes med



ja hvis i nu bare have brugt en der havde en rotor harve så var det ligemeget om det var lidt vådt men det er vel kun os bønder der ved det
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis