Leje og brug af stennedlægningsfræser

Hej Have-eksperter! biggrin,

I en del af vores have skal jeg anlægge ny græsplæne. Jeg tænker på at benytte en stennedlægningsfræser.

Jeg har en opfattelse af at den fjerner de fleste sten og planer jorden i samme omgang.

1) Hvor kan man leje en "hånd-skubbet" stennedlægningsfræser, og hvad er prisen for 1 dag (jeg bor i roskilde-omegnen)?

2) Er der nogen der har erfaringer med brugen af den, kan det anbefales? - er der noget jeg bør være opmærksom på!? smile

/simon
Hej Have-eksperter! , I en del af vores have... Vis hele indlægget
33 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige til information...

Er der nogen der senere skal bruge en stennedlægningsfræser, så har undertegnet en som også lejes ud, det er dog ikke en håndskubber så blev eftersøgt her, men en stennedlægningsfræser der benyttes sammen med vores staldkatten/frontlæsser, så skal i have anlagt ny have i år, så kan den altså lette arbejdet en hel del.

Og ja, den virker rigtigt godt, selv med jord med mange sten i, pakker den det meste af dem i bunden.

Nu mente du vel bedre sent end aldrig ? For så vidt jeg kan se er det længe siden det var aktuelt, helt precist d. 8/5-08
Og så Fy da føj, begynder du nu også at reklamere her på LDS
Nej, jeg søgte faktisk bare på google for at se hvor mange der udlejer det.

Og ville da lige gøre opmærksom på at den faktisk kan lejes, uden det er en håndskubber...

Hvis det er flere tusinde m2 der skulle fræses, syntes jeg da at folkene herinde fra skulle vide at det var muligt at lave på en dags tid, uden at skulle knokle sig ihjel med en håndskubber.

Og nej, ingen reklame herfra... bare en oplysning.

Der blev brugt sådan en maskine da jeg anlage ny have.. og den er godt nok lækker.. selv det mest knolde og stende jord blev som det lækreste muld, man havde næsten lyst til at rulle sig i det..! meget mere effektiv end en havefræser...

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Skrevet af Håndværkeren på 09 aug 2009 15:12
Nu mente du vel bedre sent end aldrig ? For så vidt jeg kan se er det længe siden det var aktuelt, helt precist d. 8/5-08
Og så Fy da føj, begynder du nu også at reklamere her på LDS

Hvad sker der for dig ?????

Hånd--->
Syntes mange af dine indlæg går ud på .....ingenting ...nå jo kun at gøre andre til grin eller irettesætte dem.
Men sådan opnår man jo også mange indlæg

Jeg syntes da det er rart man kan HJÆLPE hinanden, med tips også om hvor man kan leje maskiner.

Annonce
Og det skulle så komme fra en Bavian
Hvis du kun leder efter mine negative sider, og finder fornøjelse i det, så værsko
Hvis størstedelen af mine indlæg havde været negative, tror du så jeg havde kunnet være her på LDS. så længe  Jeg er ret sikker på at jeg så forlængst var blevet vippet ud af webmaisteren JørgenE.
Desuden var mit indlæg til Koludabyg skrevet i den muntre tone, hvilket jeg er sikker på at han forstår.
Skrevet af Koludabyg på 09 aug 2009 18:36
Nej, jeg søgte faktisk bare på google for at se hvor mange der udlejer det.

Og ville da lige gøre opmærksom på at den faktisk kan lejes, uden det er en håndskubber...

Hvis det er flere tusinde m2 der skulle fræses, syntes jeg da at folkene herinde fra skulle vide at det var muligt at lave på en dags tid, uden at skulle knokle sig ihjel med en håndskubber.

Og nej, ingen reklame herfra... bare en oplysning.

Og tak for det. Vi er faktisk nogen der bruger søgefuntionen, og så er det dejligt nogen gider opdatere svarene lidt med ny information. 

Skrevet af Håndværkeren på 10 aug 2009 08:39
Og det skulle så komme fra en Bavian
Hvis du kun leder efter mine negative sider, og finder fornøjelse i det, så værsko
Hvis størstedelen af mine indlæg havde været negative, tror du så jeg havde kunnet være her på LDS. så længe  Jeg er ret sikker på at jeg så forlængst var blevet vippet ud af webmaisteren JørgenE.
Desuden var mit indlæg til Koludabyg skrevet i den muntre tone, hvilket jeg er sikker på at han forstår.

Nådada....du har en humor.... 

Forstod du min humor

Skrevet af Håndværkeren på 10 aug 2009 08:39

Jep, forstod han godt...

Kære læsere!
En entreprenør kom i forleden med en stor stennedlægningsfræser, han skulle anlægge ny græsplæne. Inden dagen var slut, måtte han give op, idet jorden var for våd og leret. Nu ligner haven en pløjemark. Entreprenøren og jeg har en kontarkt på arbejdet, men opgaven er måske umulig. Huset er fra sidst i 60 erne, jorden er udrænbar og leret under overfladen.
Er der nogle læsere, der har erfaring med dette hører jeg gerne om det.
I år har jeg så ingen græsplæne.
Hilsen
Gunnar

Jeg har nu haft besøg af en stennedlægningsfræser, idet jeg vil anlægge ny græsplæne. Desværre kunne fræseren ikke klare opgaven, idet jorden både var for våd og leret. Entreprenøren har givet et tilbud på opgaven, haven ligner i dag en pløjemmark. Entreprenøren lader ikke høre fra sig - hvad skal jeg dog gøre? Er der andre der har lignende erfaringer? Huset er bygget sidst i 60 erne, jorden er derfor fast og udrænbar.

Hilsen

Gunnar

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis