Papirløs trailer

Hej
Kort fortalt går historien ud på en efterladt/forladt trailer i nærheden af hvor jeg bor..efterhånden fik nogle knægte øje på denne efterladte/forladte trailer og begyndte at ødelægge den.. jeg tog traileren med hjem og startede en eftersøgning af ejeren ...efter nogen tids ringen til en hel række motorkontorer lykkedes det mig at opspore ejeren..troede jeg.. men manden der stod registreret som ejer havde solgt traileren for mere end 10 år siden og der var aldrig kommet nogen efter papirer eller lign.. og iøvrigt var han flintrende ligeglad med den trailer..jeg kunne sgu gøre med den hva jeg ville... jeg ku smide den ad H...... til hvis jeg ville...men traileren er sådan set fin nok... og jeg ville da gerne ha papirer på den ...men hvordan i himlens navn gør jeg det??
Jeg kender den "rigtige" ejers navn osv osv.. men han vil ikke snakke om den trailer..i al fald dengang...så jeg kan nok ikke få ham til at underskrive noget...!!
mvh
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er bange for at du bliver nødt til, at få tidligere ejer til at udfylde (eller ihvertfald underskrive) en erklæring om bortkommet registreringattest

For nogle år siden havde jeg en MC uden papir - dengang skulle jeg bede CRM om en tilladelse til at køre til syn uden reg. attest, herefter fandt de så - via stelnummeret - frem til de oprindelige data

Men da tidligere ejer stadig er registreret som ejer, er det nok gennem ham det foregår

Med venlig hilsen

Fladder
udfyld papir og send dem med frankeret svarkuvert til den tidligere ejer og læg et venligt brev ved.. så kan det da være han sender det retur.. med underskrift

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

er lidt overrasket over at CRM ville oplyse navnet på ejer, da jeg for noget tid siden købte en trailer uden papiere, kunne jeg som max få dem til at sende et brev til reg ejer som jeg havde skrevet.
sælger kunne så heldigvis huske navn på oprindelig ejer og gav ham et kald, han sendte så et stylle papir hvorpå han skrev

citat" jeg har solgt min trailer til XXXXX " og så en underskrift hende jeg købte traileren skrev så et stykke papir hvor der stod" jeg har solgt trailer videre til gert møller"
med det i hånden samt et stykke papir til bortkommet reg attets futtede jeg ned på motorkontor, de godtog mine papir lapper, og en uge efter havde jeg reg attest
mere besværlig er det ikke wink

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jo jo det system kan indimmellem nok virke lidt tungt.
Har nogle venner der har en gammel campingvogn hvor pladerne blev stjolet.
De havde dog ikke lige bemærket det, ikke før de fik en hendvendelse fra motorkontoret om de kunne akseptere og bekræfte overtagelse.
De fik pladerne til bage og godt for dem da det var de gamle sort/hvide.
Så jeg kan godt forstå at der er nogen krundtrold, ellers havde vi nok meget mere svindel.

Mvh Fussi.
Med hensyn til at få oplyst ejers navn var det vist en lille "fortalelse" fra "telefonstemmen" idet hun sagde at hun ikke måtte oplyse at ejeren hed Xxxx Xxxxxxx. og at han boede på "x-vej i Y-købing"
Jeg må jo ha talt godt for min syge moster eller osse var hun bare hjælpsom...
Hva ved jeg??
Men det er da værd at prøve om jeg kan få "ejeren" til at skrive under på div. papirer...
Det ku osse være at jeg bare sku droppe det hele og købe mig en trailer med alle papirer i orden fra begyndelsen... det er sgu da det nemmeste...sku jeg mene...!!
Annonce
ja sådan kan det jo gå wink så flink var gnavpotten på det lokale motorkontor ikke da jeg skulle høre.

men når du nu kender navn og adresse på tidligere ejer, kunne du jo udfærdige et stykke papir hvorpå der står at han har overdraget traileren til dig og spørge ham om han ikke vil underskrive det. evnt efterfulgt af en flaske vin.

jeg vil jo bestemt ikke opfordre dig til at lave underskrift selv, da det jo er dokument falsk og dermed strafbart

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

En vi kender har fået en trailer af en ældre mand. Vores ven ville så ha den omreg.
Men den ældre herre havde ikke papirer på den, da hende han havde købt den af en dame 3 år tidligere, og hun ikke havde sendt nogle papirer til ham.
Så den ældre herre ville ikke kører med den. Nu viser det sig så, at hende damen der var ejeren er død.
Så nu kan vores ven ikke komme videre, hvad gør han så ?

Mvh gittemor

der skal man nok have fat i motor kontoret og tage en sludder med dem om hvordan man får klaret sagen.(husk at tage stel nr og reg nr. med)

men vil tro at den/dem der har arvet boet efter den afdøde, står som ejere af traileren, og derved skal skrive under på mistet reg attest.

 


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej
Der findes en speciel blanket. Fås hos skat, de steder hvor man får nummerplader i dag. Denne skal du udfylde, og bekræfte, at
den originale reg. attest er bortkommen. Rimelig enkel, hvis du bor i nærheden af en by, hvor Skat har overtaget nummerpladeudlevering. Nb. Der er ikke noget der hedder motorkontor længere. Du kan gå ind på Skat.dk hjenmmeside, og se hvor de forskellige kontorer ligger.

den kræver stadig at man har et stykke papir med underskrift fra reg. ejer, uden den vil de ikke udlevere reg attesten.

men vil tro det er anderledes når reg. ejer er død


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis