Ukrudtsdræber ?

Hej

Har et stykke jord mellem hæk og fortorv,
hvor det vælter op med ukrudt. Jeg gider
ikke bekæmpe det manuelt mere - et godt forslag til alternativ bekæmpelse som fx. gift modtages gerne?
(må ikke være til fare for dyrene)

Lars

jan milton
Hej Har et stykke jord mellem hæk og fortorv... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej smile

Det er dog for galt, at i vil bruge kemikalier til at fjerne ukrudt med.

Hvad i alverden har i jeres hænder til?

En privat have bør ALTID være økologisk. Det nytter ikke noget i går og eksperimenterer med køkkenkemikalier.

Hvis i endelig vil fjerne ukrudt "automatisk", så køb en gasbrænder.

Forrykt!

Mvh
ThomasB
Hej

om private bør være økologiske eller ej, finder jeg må være på til den enkelte.
Ovenstående link viser jo klart at det nærmest er økologisk at bruge eddike (bliver til salt), overvej i øvrigt hvormeget vejsalt der spredes i DK. I øvrigt giver eddike altså ingen påvirkning af drikkevand m.m.
Konklusionen må være, at eddike er godt og økologisk.
Afbrænding af ukrudt er jo heller ikke uden miljøbelastning, falskegas er jo ikke co2 neutralt, medvirker formentlig til til drivhuseffekten m.m

mvh Anders Kruse
Hej igen smile

Jeg er ked af at jeg farede op, men når man køber et hus med en have, og bruger 1/3 af døgnet på at arbejde til at betale hele gildet, så må man da også forvente at folk vil bruge 1-5 timer pr. måned på at fjerne ukrudt MANUELT.

Jo, eddike er skadeligt.
Det vasker salte ud af jorden, dræber en masse insekter, gør jorden sur osv.
Desuden aner man ikke om eddike skader drikkevandet.

At der saltes om vinteren, giver da ikke havebrugere ret til at salte i haven.
Desuden går man mere og mere væk fra at bruge salt om vinteren.

Og jo, private haver bør være økologiske.
Hvorfor bruge kemikalier, når det hele kan klares med et hakkejern?

Mvh
ThomasB
"Økologisk" Prøv brændenældesuppe----det er spiseligt!!!

------------------
Sniffer

Sniffer  
Der var engang noget i Rabatten på DR hvor de snakkede om noget der kunne købes hos DGL noget der var meget stærkere (men fortyndes mere end almindelig RoundUp) Det var ret billigt - jeg mener det hedder noget med Bio... et eller andet - er der nogle der kan huske det ?

Jan

Lav-det-selv hvis det skal være iorden - ellers kan du lige så godt få andre til det !!!!
Annonce
det er et råd jeg har fået af af min kære moder, almindelig husholdningssalt eller beder endnu er tøsalt, ud på ukrudet og et par dage efter er det ved at visne, det er ikke skadelige for naturen og dyr. :lol: biggrin
Og alle jer der taler om RoundUp, gider I lige prøve søgefunktionen på vores side - pindsvinene kan ikke tåle det, så stop med det.

Læs også om at varme det væk med en brænder - mere nænsomt kan det ikke blive - efter min mening, men jeg er ikke videnskabsmand, men følger min sunde fornuft - håber jeg biggrin

Mvh. JørgenE
Forsigtighedsregler ved brug af ukrudtsbrændere.


 Hold altid øje med flammen og læg aldrig en tændt ukrudtsbrænder på jorden.

 Brug aldrig brænderen i nærheden af træbygninger, døre, fuger, lavtsiddende vinduesrammer og brændbart materiale i øvrigt.

 Vær i det hele taget forsigtig med ukrudtsbrænderen i nærheden af alle former for bygninger.

 Sørg for at der er slukningsudstyr i nærheden: for eksempel branddaskere og en tilkoblet vandslange – eller en 12 liters trykvandslukker.

 Undlad at bruge brænderen i nærheden af områder med tør bevoksning.

 Pas altid ekstra på, når det er tørt – dvs. når der ikke er faldet nedbør i en periode.

 Kontroller efter arbejdets afslutning, at der ikke efterlades ulmende planterester eller andre glødende ting.

 Sluk eventuelle gløder med vand.

 Vand det behandlede område grundigt, hvis der kan være risiko for opblussen af brand.

Mvh.

René

Og alle jer der taler om RoundUp, gider I lige prøve søgefunktionen på vores side - pindsvinene kan ikke tåle det, så stop med det

.... det er sådan at pindsvin og sikkert andre dyr ofte får unger med væksthormonforstyrrelser, der ligner f.eks. trisomi 18 hos mennesker, og hos mennesker skal specielt disse med blodtype 0 være forsiktige med miljøgifte...... plantegifte er miljøgifte... jeg har et barn med trisomi 18 og er ret sikker på at plantegifte kunne være ansvarlige,..problemet er bare at sporstofferne forsvinder efter ca. 7 dage og derfor ikke kan medvike som bevisførelse... om nogle år ved vi sandheden, måske.
:shock: nogle bruger jo spildeolie til mælkebøtter i græsplæne, andre bruger afkog af plantedele og eddikesyrevand bruges også meget...
MEN hvis man vil , så kan men jo se resultatet hos vores oldebørn,..det bliver da en sjov fremtid ,ikk............ man kan gøre god brug af forskellige urter/planter, som er uskadelige for naturen/havens brugere(mennesker og dyr) :lol: Der er f.eks. ph-regulerende stoffer i urter. antiseptiske stoffer i f.eks. Salvie og andre ...
PH-regulering kan f.eks. gøre livet surt for ukrudt, der helst vil have PH-neutral jord....
Hej cad

Har du nogen dokumentation for væksthormon forstyrrelser hos pindsvin, trisomi 18 hos mennesker, blodtyper og følsomhed overfor miljøgifte?

mvh Anders
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis