Farvet Diesel

Kan man "rense" motoren m.v. for farven, fra det farvet diesel, f.eks. lige op til syn? Kunne det tænkes at man kunne køre f.eks. halvandet år på farvet diesel og så anvende ufarvet diesel det sidste halve år lige op til syn, hvormed farven måske var "slidt" af? Har ikke forstand på dette, men håber at høre nogle kvalificerede bud smile
Kan man "rense" motoren m.v. for farven, fra det... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra FWM

Hvis i vil lave bilen om til planteolie, så kør til tyskland. Ellers får i en ekstra tillæg på de grønne afgifter (vægtafgift). Det er hvad jeg har hørt.


Ja men du skal stadigt have motoren bygget om, eller i hvert fald de fleste skal bygges mere, eller mindre om.
Endeligt må du kun have det med du kan have i tanket og en godkendt dunk.
Mener ikke det har inflydelse på de grønne afgifter. En bil kan sagtens synes med motorombygningen.
Medbriger du f. eks. 1000L og tanker det herhjemme, ja så skal der betales brandsstofsafgift og CO2 afgift, hvem der så kan se logikken i det.
Undersøgte det grundigt sidste år, da vi skulle til at bygge et anlæg.
Citat fra Kagearm

Først vil jeg gerne sige til Handyman at jeg har droppet tanken med det farvet diesel, dvs. at jeg betaler skal ligesom alle andre. Dernæst vil jeg gerne sige til Esben L. at farven godt kan være overalt i motoren og at den ikke bliver ødelagt af det. Tænk bare på blå benzin. Efter at have kørt på blå benzin var alt jo farvet; rør, filtre, kaburatorer m.v. det er lige som at få en plet på tøjet, der ikke vil gå af, selv om du vasker det adskillige gange.
Til dig cln, det lyder interessant. Kører maskiner hver dag og tanker farvet diesel på disse. Kan se at dieselen er farvet, men når man skilder moter mv. ad kan der ikke ses noget, men om de tjekker din tank, eller har noget specielt lys eller noget væske, lige som man tjekker pH, de tjekker med, det ved jeg ikke, men tak for din kommentar.



Det med farvet disel kan blive en meget dyr adfærre
jeg har selv farvet disel til min diselgenerator på min gård jeg bruger intet selv til min bil af det
hvis du hælder bare lidt i din tank så glem det med at fylde disel på
tanken da farven kan spores i tanken så den skal udskiftet og bortskaffes

hvis man køben en gammel militær vogn hvor der er brugt farvet disel/benzin i så er der et dokument fra forsvaret på bilen så kan told&skat ikke gøre oget
med mindre du bliver taget med 30 liter farvet i den
Har prøvet rapsolie på en gammel diesel bil, (uden plader) med det resultet, at flere af pakningerne blev utætte. Udstødningen lugtede som en pommes frites koger og motoren var ikke let at starte.. Så på ældre motore kan man åbenbart ikke bare skifte til rapsolie.. Men ved at blande raps og diesel 50/50, så kunne motoren starte uden problemer..

Utæthederne forsvandt da rapsolien var ude af systemet og det var ren diesel igen..

så jeg vil ikke anbefale af skifte til rapsolie uden at have "bygget" bilen om..

Og ydelsen på motoren går lidt ned

Har en gammel reservedunk fra forsvaret, der havde spor af farve fra diesel/blå benzin i og der et intet af se i dag..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis