Farvet Diesel

Kan man "rense" motoren m.v. for farven, fra det farvet diesel, f.eks. lige op til syn? Kunne det tænkes at man kunne køre f.eks. halvandet år på farvet diesel og så anvende ufarvet diesel det sidste halve år lige op til syn, hvormed farven måske var "slidt" af? Har ikke forstand på dette, men håber at høre nogle kvalificerede bud smile
Kan man "rense" motoren m.v. for farven, fra det... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej FWM

Som jeg skriver snakker jeg faktisk kun om hvordan den farvede olie opføre sig i min lille 60L beholder til fyret. Jeg køre ikke på det i bilen, jeg køre Lupo 3L til hverdag, så det ville kun være aktuelt hvis jeg kunne få stabile leverancer til meget lavere pris. Det er så ikke tilfældet, men tanken har strejfet mig mange gange. Netop fordi jeg så at siderne og rørene er fuldstændigt rene når beholderen er tom.
Skulle jeg rense, og være så sikker som mulig, ville jeg nok køre bilen helt tom og fylde op med ren diesel et par gange. Så kunne "man" pille en slange af på brandstoffilteret og sikre sig det var klar diesel der kom, eller skylle videre. Som nævnt tror jeg ikke det er et problem da farven ikke afsættes i min plasttank.
I øvrigt kørte jeg på fyringsolie, da den var klar og jeg kørte Mercedes Vito. Bilen gik væsentligt bedre på det, noget med det højre svovl indhold gav bedre smøring. I hvert fald gik bilen bedre. Nu helder jeg, af og til, en sjat 2 takts olie i Lupoen`s diesel. Det går den meget bedre af. I øvrigt bliver dieselen rød af det.
Prøv lige at tænke over den der med farvestof i brændstoffet.

Farven må ikke hænge (som rester) tilbage i tank, slanger, filtre, lavtrykspumpe, højtrykspumpe, trykrør og injectors.
Problemet med rester i ovennævnte komponenter ville jo vøre at de, hver og en, ville blive ødelagt.

Min nabo ville dælme blive gnaven, hvis hans nye 1,5 mill dyre Fendt gik sønder, pga. Farven i hans diesel.

Det er brændstoffet som er farvet, brændstoffet afgiver ikke farve til dets omgivelser.
Ikke for at være hellig, tag jer betal skat som os andre. Skatten bliver højere for os andre når nogen få undlader at skæppe i vores fælles kasse!

 

Først vil jeg gerne sige til Handyman at jeg har droppet tanken med det farvet diesel, dvs. at jeg betaler skal ligesom alle andre. Dernæst vil jeg gerne sige til Esben L. at farven godt kan være overalt i motoren og at den ikke bliver ødelagt af det. Tænk bare på blå benzin. Efter at have kørt på blå benzin var alt jo farvet; rør, filtre, kaburatorer m.v. det er lige som at få en plet på tøjet, der ikke vil gå af, selv om du vasker det adskillige gange.
Til dig cln, det lyder interessant. Kører maskiner hver dag og tanker farvet diesel på disse. Kan se at dieselen er farvet, men når man skilder moter mv. ad kan der ikke ses noget, men om de tjekker din tank, eller har noget specielt lys eller noget væske, lige som man tjekker pH, de tjekker med, det ved jeg ikke, men tak for din kommentar.
Citat fra Handyman

Ikke for at være hellig, tag jer betal skat som os andre. Skatten bliver højere for os andre når nogen få undlader at skæppe i vores fælles kasse!


--->> Damn det må være dejligt at være så frelst. Jeg gentager IGEN jeg køre ikke på farvet dielsel, jeg beskriver kun oplevelserne med farvet olie, tro det eller ej, egentligt er jeg skide lige glad.
Jeg har betalt millioner i skat og fortsætter med at betale.
Annonce
Den billigste rapsolie til madlavning er efterhånden billigere en dieslen, så man kunne vel teoretisk set bare købe temmelig mange dunke med madlavningsolie og hælde det på bilen...

Det kunne se lidt sjovt ud på parkeringspladsen foran Netto....

Green

Ja men det gider man vel ikke i længden, at skal købe 40liter i Netto hver uge.

Men ville være fint hvis man kunne finde et sted i nærheden, og købe større mængder af gangen, kan desværre kun finde nogen i midtjylland, og der er sgu for langt at, her fra Nordjylland.

Citat fra green

Den billigste rapsolie til madlavning er efterhånden billigere en dieslen, så man kunne vel teoretisk set bare købe temmelig mange dunke med madlavningsolie og hælde det på bilen...

Det kunne se lidt sjovt ud på parkeringspladsen foran Netto....
Hmm, nu skal vi huske, i henhold til moralens vogtere, her på siden, at vi IKKE må køre på rapsolie uden at betale afgift.
Skulle vi ønske at køre på det, skal de fleste biler bygges lidt om, melem 5-10 tusinde koster det. Undersøgte en del omkring for et års tid tilbage.
I øvrigt kan "man" købe rapslie i større mængder gennem folkecenteret iThy.
Hvis i vil lave bilen om til planteolie, så kør til tyskland. Ellers får i en ekstra tillæg på de grønne afgifter (vægtafgift). Det er hvad jeg har hørt.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis