hjælp til valg af fastbrændselfyr

hej
er ved og kigge efter et nyt fyr,synes ikke jeg gider det med piller mere,er nok mere til kul,koks eller træ. Så har kigget på et par stykker. men hvor gode er de fra vvs-eksperten?????. pris ide imellem 25 til 30000kr.


http://vvs-eksperten.dk/index/kl-stoker-889

http://vvs-eksperten.dk/index/kl-combi-stoker-472

http://113099.buildyourownpublisher.com/00018/00038/
http://www.hedestoker.dk/shop/category.asp?id=772

Har et tb-mini koblet på en salmandafyr lige nu.hvis jeg nu vil sælge det hvad kan man få for det?det køre godt nok er 3 til 4 år gammel?

hilsen mikael
hej er ved og kigge efter et nyt fyr,synes ikke... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
lige et indspark til det med prisen på træpiller: Mig bekendt har prisen de sidste 2 fyringssæsoner været uændret(?) - og med den milde vinter vi har haft igen i år er der sikkert mulighed for at gøre en god handel i løbet af foråret og sommeren.
Fik jeg i øvrigt fortalt at en TB mini på en salamander er en ret uøkonomisk ting? Jeg gætter på at forbruget af piller kan nedsættes op til 20% med en mere moderne kedel.

vh Anders
hej
ok min fejl .nej det er kun mit forbrug i piller,sidste år brugte vi el for ca 3000kr,og det er jo til hele huset og har også en garage på 80 km2 men vi regner også med at det bliver lidt højre ,da vi også lige har fået tvillinger.så det er + piller
har også tænkt på det med solfanger.tror også ret uøkonomisk på en salamander eller det ved jeg jo
Nu har jeg en salamander, og bruger brænde som primær opvarmning, og olie til back up. Jeg købte 35 m3 blandet løvtræ til 7300,- leveret. Jeg er kige nu igang med at under søge prisen på et luft-vand varmepumpe anlæg, som så skal være primær, og brænde som backup.
Hvis jeg kun bruger olie så skal der ca. 100L til pr. døgn.
Luft-vand anlæget jeg har kig på koster 40900+ installation + moms, så hvad den samlede pris vil blive, ved jeg ikke endnu. men da jeg har købt olie for 9000,- siden 1/12-07 så skal der ikke så mange år til at tjene det hjem.
Jeg har også haft tænkt på stoker, eller underforbrændingskedel, men bare det at få værkstedet op til de krav der er til brændsikkerhed, idag vil koste næsten det samme som anlæget.
Der for prøver jeg at se på alternetive løsninger.
Det skal da siges at jeg vil have værkstedet, bliver brandsikret med tiden, som del af den løbende renovering af huset.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Citat fra Kauf

Var jeg ikke fra flytte min gamle ejendom havde jeg selv købt et solfangeanlæg.


Ja jeg ville også have et solfanger anlæg, såfremt jeg skal have en fastbrændselskedel, da den har behov for et buffer beholder. Så er der nemlig varmt vand hele sommeren, og et tilskud til det varmen forår og efterår
Hej
Jeg har også solvarme men det er kun til varmt vand og er kun nok varme om sommeren. Men skal da lige nævnes at de nok ikke helt vender den rigtige vej samt at noget af huset skygger for dem. Men er ellers meget glad for det og vil gerne have mere men ved ikke lige hvor jeg skal gøre af det.

P.S. Michael jeg har sendt en privat besked med tlf nr. Skriv lige hvis du ikke har fået den er nemmerlig ikke sikker på at det er gjordt rigtigt.
Hej
Jeg har også solvarme men det er kun til varmt vand og er kun nok varme om sommeren. Men skal da lige nævnes at de nok ikke helt vender den rigtige vej samt at noget af huset skygger for dem. Men er ellers meget glad for det og vil gerne have mere men ved ikke lige hvor jeg skal gøre af det.

P.S. Michael jeg har sendt en privat besked med tlf nr. Skriv lige hvis du ikke har fået den er nemmerlig ikke sikker på at det er gjordt rigtigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis