Billig invalidebil?

Jeg har fået tilsagn om handicapbil og lovteksten siger at man kan få hjælp til den billigst mulige dog max kr. 139.000,-
Mit handicap hindrer mig ikke i at kører en alm. bil med alm. gear.
Så hvad er den billigeste og hvad muligheder er der hvis man selv smider lidt ekstra i kassen.
Den må godt være så den kan få en trækkorg på og det er et krav at siddekomforten er nogenlunde okay og den skal kunne få monteret oliefyr.
Og så må den ikke koste en bondegård når den skal til service.
Har du en ide om hvad der er på marked.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grandoldman vi skal have flere oplysninger! str ,brændstof, hvor meget skal du køre etc.
Jamen jeg har ikke mulighed for at komme med nogle særlige krav.. Det er den billigeste der opfylder mine "behov" og jeg har 3 skader på rygraden og derfor er mit behov et sæde man sidder okay i.
F.eks. har jeg prøvet at kører en Citroen belingo tror jeg den hed, der sidder man ligesom ned i et hul og har ikke støtte i den nederste del af ryggen. Noget som en C1 sidder jeg nogenlunde i og en suzuki swift sidder jeg ganske godt i.. men de tilbyder jo den billigst mulige og jeg kan ikke sådan lige finde ud af hvad den billigst mulige er for en, for så vil jeg prøve at sidde i den for at prøve "komforten" for så at prøve den næste billigste indtil jeg finder en jeg kan forsvarer at jeg sidder okay i..
Men det skal være en benzin og den må godt kunne få monteret en trækkrog. Hestekræfter og motorstørrelse er jeg lidt ligeglad med, netop fordi det er et transportmiddel og det er vigtigere for mig at kunne kører til og fra arbejde end noget andet.
Men hvad er der ?? kikker vi på fiat, chevolet eller hvad og hvis nogen kender lidt til billigbiler så må den godt være billig i service.
Håber det var nok.

Svendborg

Tror nu ikke, du skal gå så meget op i, hvilken fabriksmodel, der passer til din ryg. Et firma som Sahva kan eftermontere en sofagruppe i en Fiat 500.

Så find den bil, du synes er 'dig' og tal med den lokale bilmager om at få et andet sæde i førersiden.

Mine forældre fik et svingbart sæde i deres Saab 99, da min far fik blodprop i hjernen for nogle år siden, så det meste kan lade sig gøre,

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Det er jeg klar over.. men en saab 99 så har de smidt en stor del i kassen selv og ja.. en fiat 500 eller hvad en nye model nu hedder er for dyr... sad

Svendborg

Nummer ét prioritering må vel være indstigningshøjde... Og så er Citroén Berlingo eller Peugeot Partner (samme bil, forskelligt navn) et oplagt valg. Dér stiger man ind i bilen, man kravler ikke ned i den eller tager den på.

De ligner begge noget, der er løgn, men de er i den grad praktiske. Og der er garanteret plads nok til at eftermontere et ordentligt sæde.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
3 forslag i prioteret rækkefølge vil være mazda 2. toyota aygo. kia ceed. når jeg kommer på i aften vil jeg have tænkt lidt mere ,men ville lige foreslå dem her hvis du skal ud og kigge på bil idag
kia ceed starter ved knap 180.000 og det er der ikke penge til... Max beløbet er 139.000 og som loven formulerer det så billigst mulige under 139K sad

Svendborg

Du får dælme ikke meget bil for 139K....så skal vi ned i det billigste swift, aygo osv osv...
Må du ikke købe en lettere brugt ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Reglerne siger den skal være ny... og husk at det hedder "Billigste mulige" og 139k er maximum med mindre jeg har råd til at selv betale for forskellen.

Det der så er lidt finurligt ved systemet er at det er selve grundbilen der ikke må koste mere 139K men (de finder nok en billigere) hvis et andet sæde koster feks 20k monteret og et oliefyr koster 10k så bliver det ikke medregnet i prisen fordi de beregnes som hjælpemidler.
Det samme hvis man skal have automatgear, så skal man ikke betale det det koster ekstra at få med automatgear.
Oliefyret bliver bevilget fordi jeg låser i ryggen hvis jeg står og skraber is af i mere en nogle få minutter.

Ved ikke hvordan de forholder sig hvis man finder en Demo-model..

Svendborg

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis