Billig invalidebil?

Jeg har fået tilsagn om handicapbil og lovteksten siger at man kan få hjælp til den billigst mulige dog max kr. 139.000,-
Mit handicap hindrer mig ikke i at kører en alm. bil med alm. gear.
Så hvad er den billigeste og hvad muligheder er der hvis man selv smider lidt ekstra i kassen.
Den må godt være så den kan få en trækkorg på og det er et krav at siddekomforten er nogenlunde okay og den skal kunne få monteret oliefyr.
Og så må den ikke koste en bondegård når den skal til service.
Har du en ide om hvad der er på marked.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har fået tilsagn om handicapbil og lovteksten... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra grandoldman

Reglerne siger den skal være ny... og husk at det hedder "Billigste mulige" og 139k er maximum med mindre jeg har råd til at selv betale for forskellen.

Det der så er lidt finurligt ved systemet er at det er selve grundbilen der ikke må koste mere 139K.
Jeg tror sgudde du har fået de helt friske tal og den rigtige rådgivning af kommunen.

Jeg googlede lidt og faldt over denne på scleroseforeningens hjemmeside - der er rigtig mange gode oplysninger når man scroller lidt ned. 2008 beløbet er sat til 149.000 og så er der nævnt regler for afbetaling mv. Prøv at læse mere.

http://www.scleroseforeningen.dk/Forskning%20og%20behandling/V%C3%A6rd%20at%20vide%20om%20sclerose/Fakta%20sider/Sociale%20emner/Handicapkompenserende%20ydelser/Handicapbil.aspx

Mvh.

René

Citat fra albino

Tror nu ikke, du skal gå så meget op i, hvilken fabriksmodel, der passer til din ryg. Et firma som Sahva kan eftermontere en sofagruppe i en Fiat 500.
Sådan en Fiat kan købes indenfor beløbet,den holder en god pris men der er et års leveringstid.Er der ikke en forhandler der er brændt inde med et vognlæs Wagonger?I København har de kørt rundt med 200Kg.hjemmehjælper og drejesæder.
René
Ja wagon har en god ind og ud stignings højde men den kan vist ikke fåes ny mere, kan ikke finde den hos Suzuki i hvert fald.. Jeg ville jo blive lykkelig for en jeg ikke skal krølle mig sammen for at komme ind i og sidde i.

Svendborg

Citat fra grandoldman

Ja wagon har en god ind og ud stignings højde men den kan vist ikke fåes ny mere, kan ikke finde den hos Suzuki i hvert fald.. Jeg ville jo blive lykkelig for en jeg ikke skal krølle mig sammen for at komme ind i og sidde i.
Defindes sprit nye på www.mobile.de fra 7000 Euro smile jeg ville ikke vise mig i sådan en slæde men det ændrer ikke ved at det er en bil man stiger ind i og snildt kan tøffe rundt i det danske land.
René
Jeg ville også tænke mig om nogle gange, inden jeg røg på en Wagon.
Jeg har været lidt i nærkontakt med en sådan indretning, og må da lige hilse og sige at mage til "biiip" har jeg ikke set siden salig 2CV.
Har også set den optræde flittigt på en hjemmeside om mandags/hade biler.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
fedt med indput om de forskellige biler... men jeg kan ikke finde Defindes sprit får bare et forslag fra google på de findes sprit hehe

Svendborg

G.O.M
efterhånden er der jo flere ting man skal have med i sine overvejelser når man køber ny bil, grunden til at jeg foreslog de tre biler er at mazda og toyota er nemme at sælge igen og har ry for at være holdbare kiaen har jo fordellen ved 7 års garanti men forsikring ,ejerafgift, km økonomi er jo også vigtig at regne med ind i regnestykket. og sidst en ting er hvad listeprisen er en anden hvad forhandleren er villig til at sælge den for.
Citat fra RØRsmed

G.O.M
efterhånden er der jo flere ting man skal have med i sine overvejelser når man køber ny bil, grunden til at jeg foreslog de tre biler er at mazda og toyota er nemme at sælge igen og har ry for at være holdbare kiaen har jo fordellen ved 7 års garanti men forsikring ,ejerafgift, km økonomi er jo også vigtig at regne med ind i regnestykket. og sidst en ting er hvad listeprisen er en anden hvad forhandleren er villig til at sælge den for.

Tror du man kan få slået så meget af på en ny bil.??
Men ja hvilke mærker er billige i drift og service. Lige for tiden låner jeg nogle gange en Citroen C1 og den koster omk 2.200 i service pr 15.000 km og den kører mellem 18 og 21 km/l ved alm kørsel. og så er vægtafgift helt i bund.

Svendborg

Citat fra grandoldman

...lige for tiden låner jeg nogle gange en Citroen C1...

hvis du kan leve med en bil i den størrelse, så skal du da også hen og kigge på den nye facelifted KIA picanto - selvom det er en lille bil så får man altså en "rigtig bil" fornemmelse når man sidder i den. Husk blot at kaste en antirust behandling oven i.

Mvh.

René

Den vil jeg da kikke på.. Jeg kan jo desværre ikke bare vælge og vrage.. stadig billigst mulig.. sad og jeg er knap 190 høj..

Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis