Rettigheder til Windows

Jeg har fået en gammel defekt PC med XP pro. Det vil faktisk sige en ikke helt så gammel pc uden fejl på.
Jeg har fået den originale CD med og på den står der :
For distribution only whit new PC.
Har jeg fået rettighederne til Windows eller tilhører de det firma jeg har fået den af ?

Med venlig hilsen
Brian
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har skam fået rettighederne til windows, det lyder som om det er en OEM-version af xp du har fået med. Det eneste det betyder er at den udgave kun må sælges sammen med et stykke hardware eller en helt ny computer.

Christian

Jeg har ikke nogel seddel hvor Produkt ID står. Jeg skal se det under egenskaber.... Har det noget at sige ?

Kan jeg skrive det ned og bruge igen, eller skal det ikke bruges ?

Der står en kort kode på cd'en med det er ikke det.

Må sige det ikke er så tit jeg slætter windows, men mener da at det altid skal bruges ?

Kan man kontrollere på nogen måde om man må bruge det ?

Vil ikke have nogle problemer.

Mvh
Brian
Jeg mener nok, at OEM versioner egentligt kun er tilladt at bruge på den computer de er købt til.. Men de virker som regl fint nok på din næste computer også..

Når det er en OEM-version, sidder koden som regl klistret fast på den computer den fulgte med til..

Mvh

Mark Herskind

Citat fra MarkHerskind

Jeg mener nok, at OEM versioner egentligt kun er tilladt at bruge på den computer de er købt til.. Men de virker som regl fint nok på din næste computer også..

Det er ganske korrekt så den windowslicens der her er tale om må reelt kun benyttes på den defekte computer.

/Cata
Hvis det er en OEM, så tilhører den bundkortet. Dvs den må gerne vidersælges med bundkortet, eller aktiveres igen med samme bundkort.
\René
Annonce
Du kan jo prøve at ringe til Microsoft Danmark, og fortælle dem hele historien.. Ved ikke om de kan hjælpe, men det er da et forsøg værd.. Du skal nok ikke lige fortælle dem, at det ikke er den PC den fulgte med du vil installere den på... smile
http://support.microsoft.com/contactus/?ws=denmark

Alternativt kan du prøve at gå på de mindre lovlige sider på nettet og finde en kode..

Mvh

Mark Herskind

Du kan jo prøve at ringe til Microsoft Danmark, og fortælle dem hele historien.. Ved ikke om de kan hjælpe, men det er da et forsøg værd.. Du skal nok ikke lige fortælle dem, at det ikke er den PC den fulgte med du vil installere den på... smile
http://support.microsoft.com/contactus/?ws=denmark

Alternativt kan du prøve at gå på de mindre lovlige sider på nettet og finde en kode..

Mvh

Mark Herskind

Det minder mig om en faglærer jeg havde, der blev kaldt Benny-Benny.
Fordi han havde den vane at gentage sig selv.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hehe.. Den smuttede da vist lige for mig.. biggrin

Mvh

Mark Herskind

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg