Rettigheder til Windows

Jeg har fået en gammel defekt PC med XP pro. Det vil faktisk sige en ikke helt så gammel pc uden fejl på.
Jeg har fået den originale CD med og på den står der :
For distribution only whit new PC.
Har jeg fået rettighederne til Windows eller tilhører de det firma jeg har fået den af ?

Med venlig hilsen
Brian
Jeg har fået en gammel defekt PC med XP pro. Det... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en bærbar står det oftes nedenunder, ellers står det på cd/DVD med windows på.
Hvis du ikke har nogen tingende så skal du købe en ny.

\René
pjat med dig. det kan du sagtens. du skal bare bruge et program til at trække dit serial nr ud. Den kode der står i denne computer kan du ikke bruge til noget. nu er det jo en gammel tråd så skriv igen hvis du skal bruge det program
Citat fra Brisk

pjat med dig. det kan du sagtens. du skal bare bruge et program til at trække dit serial nr ud. Den kode der står i denne computer kan du ikke bruge til noget. nu er det jo en gammel tråd så skriv igen hvis du skal bruge det program

Jeg har desværret været alt for hurtig.
Den er formateret, og ja det serie nr kan ikke bruges. !

Har snakket med HP i dag, de siger man ikke kan få en ny kode... ØV
Kan ikke se hvorfor jeg skal betalt for noget jeg har ret til...!

Har kigget på Microsofts hjemmeside.... Det virker som om de ikke kan hjælpe. !
Har du kigget i bunden af din bærbare? Der skal mærkatet side med nummeret. Så kan du bare låne en anden windows cd og bruge din egen kode.

\René
Citat fra rene2

Har du kigget i bunden af din bærbare? Der skal mærkatet side med nummeret. Så kan du bare låne en anden windows cd og bruge din egen kode.

\René

Hej Rene
Ja jeg har kigget i bunden på min HP PRoLiant ML110 Generation 2 server. Men der står ikke noget.

Jeg har CD'en men ingen kode.

Har prøvet koden fra min anden pc med XP, den det er kun en XP pro.
På serveren er der XP Pro PS2.
Annonce
Tror jeg ville prøve at ringe til Microsoft. Hvis man geninstallerer Windows for mange gange (hvilket jeg har prøvet nogen gangewink) så skal man ringe ind til dem for at "aktivere" installationen. Der er ingen problemer i dét - de giver en ny aktiveringskode med det samme.

Der er selvfølgelig forskel på aktiveringskoden og serienummeret, og de udleverer sikkert ikke serienumrer...men det er da et forsøg værd. Evt. kan du tilbyde at sende CD'en til dem, som bevis for at du har en original udgave.

Mvh. AllanE
Citat fra AllanE

Tror jeg ville prøve at ringe til Microsoft. Hvis man geninstallerer Windows for mange gange (hvilket jeg har prøvet nogen gangewink) så skal man ringe ind til dem for at "aktivere" installationen. Der er ingen problemer i dét - de giver en ny aktiveringskode med det samme.

Der er selvfølgelig forskel på aktiveringskoden og serienummeret, og de udleverer sikkert ikke serienumrer...men det er da et forsøg værd. Evt. kan du tilbyde at sende CD'en til dem, som bevis for at du har en original udgave.

Tak... Har du et tlf nr jeg kan ringe på?

Hvis man kigger på deres side, kan kan ikke se hvem man skal kontakte.

Mvh
Brian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis