Round up

Hejsa allesammen
Ind i mellem krummer jeg altså tæer når jeg ser at mange bruger round up.
Round up har den underlige bivirkning på pindsvin at de ikke udvikler pigge.
De dør.
Jeg så det i en udsendelse i tv, hvor man netop diskuterede round up's "uskadelighed".
Udsendelsen var meget seriøs; der blev både linet fordele og ulemper op.
For mig er pindsvin en naturlig del af en velfungerende have, så jeg må sige at jeg stejlede, da problemet blev nævnt.
Hilsner fra Lene

LBJ
Hejsa allesammen Ind i mellem krummer jeg altså... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen.

Fibertex forhindrer naturligvis også blomsterfrø i at gro, funktionen i fibertes er at frøene ikke får lys og så derfor ikke kan gro.
Skærer men et lille kryds i fibertex'en Kan man nedstææte en potte, men frøene i, som så vil gro og senere kan udplantes.

------------------
Poul Erik

PE

hej godtfolk

nej round up er ikke dyrt ja, måske i butikkerne. men mange har fundet ud af ,at de bare kan tage på en foderstof og købe det billigere. det hedder noget andet , men er det samme stof. noget andet er ideèn med fibertex og bark/flis . god ide ,men har man bark/flis over på fibertex ,kan mange planter godt finde på at blomstre i det,unden at gå ned i jorden med rødderne. det forhindre da heldigvis ukrudt i at komme op og flot kan det blive. god havelyst
med venlig hilsen pia (ps: er imod round)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej smile

@pev
Den sang du tænker på hedder er vel ikke med "Deep Purple"? De synger "See the blind man, shooting at the world". Iøvrigt en rigtig god sang.

Mvh
ThomasB
RoundUp en gang til.
Brugt rigtigt, nemlig på planter i vækst, og i det rette blandingsforhold, er der mindre LED værdi i RoundUp end i Cola eller kaffe.

LED værdien en et udtryk for den dosis som skal til for at dræbe et menneske.

Mvh.
bodker

Hejsa.

Apropos bodkers indlæg; jeg mener at have hørt at man kan spise 30 gange mere Roundup end man kan spise almindeligt salt uden at dø af det...

Med venlig hilsen
lf
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hej If og Boedker.

Nu var det vel også pindsvinene der var det væsentlige fra start der som deres navnebrødre stikker trynen i alt.

Det gør nogle mennesker vel kun efter en meget glad aften wink

- JørgenE

Mvh. JørgenE
har en af jer prøvet det med aviserne??????

------------------
fynboen

Tak for hjælpen
HILSEN FYNBOEN
Til If og Bodker

Er i villige til at afprøve påstandene og indtage 1,5 L.
Eller vil i lade tvivlen komme jeres forhåbentlige gode helbred til gode. I så fald kunne I overveje det samme for miljøet.

Lidt provokerende, men ærligt talt - når vi nu forsøger at undgå giftrester i madvarer og grundvand og kræver nytænkning af landbruget - er det så ikke forkert at sprøjte i en prydhave.

MVH Per M. Friis

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Jeg håber Lene fortsat følger siden, for hun vil nyde denne debat (det var hende der startede den for 1 år siden).


Mvh. JørgenE
citat:
Oprindeligt indsendt af Per M. Friis:
Til If og Bodker

Er i villige til at afprøve påstandene og indtage 1,5 L.
Eller vil i lade tvivlen komme jeres forhåbentlige gode helbred til gode. I så fald kunne I overveje det samme for miljøet.

Lidt provokerende, men ærligt talt - når vi nu forsøger at undgå giftrester i madvarer og grundvand og kræver nytænkning af landbruget - er det så ikke forkert at sprøjte i en prydhave.

MVH Per M. Friis



Naturligvis skal man undgå al unødvendig brug af kemikalier. Helt enig, --- men såvidt jeg husker debattens start, så gik den på gitigheden af netop RoundUp over for pindsvinene.
Jeg har drukket RoundUp, og gør det gerne igen. Ikke fordi det smager godt, men fordi jeg gerne vil aflive netop dette produkts giftighed, LED værdi, som er mange gange mindre end kaffe og Cola's.
Det skal dog indrømmes, at de to sidstnævnte smager bedre.

I øvrigt mener jeg vi har alt for lidt fokus på de stofer vi omgiver os med i det daglige. Hvormange bruger ikke de såkaldte duftserier uden at ane hvorledes de er sammensat. Disse kemikalier smører vi rask væk ud over legemets største organ, huden. Bent Burg's Lykkehjulet har et stort ansvar

------------------
bodker
"Don't complain about farmers
with your mouth full!"

Mvh.
bodker

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis