Tråden er låst

Diodepærer Sælges

Jeg har som privat person importeret nogle diodepærer fra Kina, da jeg ikke gider at have dem liggende mere, sælger jeg dem hermed til indkøbspriser.

Da de som sagt er importeret privat, er der betalt moms, og da de sælges privat kan der ikke givet hverken garanti, eller momskvittering. (selvfølgelig er pærerne testet og i orden ved leverigen smile )

Der er tale om kvalitets diodepærer, fra nogle af de førende fabrikker på området

Pærerne kan ses og afhentes på min privatadresse, eller sendes mod forudbetaling (bankoverførsel), der tillægges porto

Der findes meget begrænset antal af hver model, eftersom jeg for tid og ryddet op i kasserne, skal jeg nok skrive antal på

Billede 1:

3*1 watt fås i hvid og i varm hvid
sokkel GU10 (230 volt), eller sokkel MR16 (12 volt)

Pris pr. stk. kr. 109

Billede 2:

36 + 38 led (fra 2 forskællige fabrikker)

Der er en model med RGB farveskift, disse er kun med GU10 sokkel på 230 volt, disse er perfekt f.eks til børneværelset(mine børn syntes i hvert fald at de er sjove smile )

Pris kr. 33

38 Led i varm hvid, eller hvid, findes i MR 16 (12 volt) og GU10 (230 Volt)

Pris kr. 38

36 Led i varm hvis, eller hvid, findes i MR16 (12 volt) og GU10 (230 volt)

Pris kr. 33

36 Led med en blanding af 18 hvide og 18 varm hvide dioder, findes i MR16(12 volt) og GU10 (230 Volt)

Pris kr. 33

Billede 3:

1*3 vatt(findes i 2 modeller stort set indentiske, men fra 2 forskællige fabrikker)

model 1 i varm hvid findes kun i 230 volt med GU10 sokkel

Pris kr. 85

model 2 i varm hvid og hvid, med enten GU10(230 volt) eller MR16 (12 volt) sokkel

Pris kr. 72

Billede 4 (ikke indlagt endnu)

Alm kronepærer Ø50med E14 sokkel

med 18 led i gul, kan bruges til lyskæder, eller børneværelset

kr. 17

Venlig hilsen

Klaus
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har overvejet at få skiftet mine 4 stk 230v, 50watts halogenpærer på badeværelset ud med dioder.. Men hvordan er lyset i forhold til en halogen? Og hvor mange watt bruger de?

Mvh

Mark Herskind

lysmængden skal ca ganges med 2,5 så har du den effekt et normalt 230v spot ville give. MEN diode lyset har INGEN spredning i forhold til. VENT til efteråret, der kommer osram, har jeg hørt, med en ny generation af diodelys. Diode lyset er endnu ikke egnet til at komme inden døre som hoved belysning, men snarere til effekt belysning. har set flere som har brugt det og det ligner et narkomansikret toilet på en falleret grillbar :-) Men det er jo kun min mening
Jeg kan ikke anbefale dem til f.eks badeværelse, dette er jo et rum(ligesom køkkenet) hvor man har brug for godt arbejdslys, her er dioder ikke velegnet!

Men der er rigtig mange andre steder hvor de kan være gode, f.eks udendørs belysning, som f.eks spots i tagudhæng osv.

det er rigtigt at modellen med 36 eller 38 dioder ikke har så stor spredning, ca. 10-15 gr. forbruget er under 2 watt og lyser efter min vurdering som 20-25 watt(lidt mindre for modellen i varm hvid)

Modellen 1*3 watt bruger 3 watt, og har en bedre spredning, ca. 25 gr.lyser efter min vurdering ca. 20-25 watt (lidt mindre for modellen i varm hvid)

Modellen med 3*1 watt bruger 3 watt og har en spredning på ca. 30 gr. lyser efter min vurdering ca 20-15 watt /lidt mindre for modellen i varm hvid)

Jeg tror ikke på at Osram kommer med et produkt til efteråret der er bedre end det der findes på markedet i dag, Osram er pt. langt bagud mht. LED lyd i forhold til denge kinesiske fabrikker, f.eks de modeller jeg har findes ikke i osram og de har ikke nogle produkter der matcher lysmæssigt

Jeg har iøvrigt fået flere henvendelser der spørger om de er brugte, siden der ikke er garanti. Nej de er sprit nye jeg har bare haft dem liggende i et års tid

Venlig hilsen

Klaus
Min uforbeholdne mening er at de pærer ikke er værd at bruge. Der er vel en grund til du har købt dem privat og ikke i dit firma og nu prøver at komme af med dem. Det lys du påstår de giver, er måske ok teoretisk, men det holder ikke hos hr og fru Hansen. Måske er det mig der ikke forstår meningen med dette forum, det minder mere om den blå avis. Mig bekendt kommer der rent faktisk en LED pære fra osram, og har ikke andre eksempler der peger i retning af at osram ikke leverer topkvalitets varer. Men de grossister jeg normalt kommer til prøver også at sælge ud af deres LED pærer, er der mon en grund til det. AO har feks lige haft en LED gu10 til 29 kr nt/nt. men hvad ved jeg - syntes ihvertfald man skal høre flere meninger end min og spotvvs inden man uanfægtet udskifter sin nuværende belysning til LED. Håber ikke jeg er for negativ med det er nu og engang min holdning :-)
Pærerne er skam nogle af de bedste på markedet, jeg bruger dem selv i mit hus.

Grunden til at jeg har købt dem privat er at jeg har købt dem inden jeg startede firma, de er købt til mit eget hus, og grunden til jeg har så mange er at jeg startede med at købe dem der hedder RGB da jeg fik af vide af en dansk forhandler at de gav det rigtige lys fordi de har alle farver, men dag jeg så fik dem hjem, skiftede de farve, dvs. de lyste ikke med samme farve samtidigt som de skulle. sad Men intet er helt skidt disse pærer er blevet et hit hos børnene

Så måtte jeg jo på den igen, og købte en ny sending (Led 3 disse er også fine, derefter blev jeg kontaktet af fabrikken i kina, at de havde en nyt produkt, jeg syntes det lød spændene, og købte et nyt parti af dem.

De gule pærer er købt som tæstpærer til BR, men da jeg ikke er import registreret, så købte jeg dem bare hjem til mig selv, og aftersom der aldrig blev en handel med BR Legetøj, ja så har jeg også dem liggende sad

Du kan ikke sammenligne mine diodepærer med dem fra AO, jeg har set dem, mener det var led 20, dvs. mine har næsten DB så mange dioder, så AO`s nt/nt pris kan du gange med 2 og tillægge moms + forhandler avance (AO er jo en grossist der ikke sælger til private), selvfølgelig prøver grossisterne at sælge ud af deres produkter, det er jo det de lever af smile

Jamen Osram er da et godt og dyrt mærke, de sælger f.eks også den pære som jeg har der skifter farve(RGB) eneste forskæl er at deres har ca. 20 dioder til en udsalgspris på ca. kr. 100, mine har 38 dioder, til 1/3 af prisen.

Hvis din meget tvivlsomme påstand om at Osram om et halvt år kommer med en ny gereration af diodepærer der lyser mere og bedre holder vand, så er de ikke til at betale for menigmand de første mange år. F.eks så dem jeg har der hedder led 3*1 watt (det første billede) det er nogle af de bedste på markedet i dag, de er set til en udsalgspris på op til 299 på en dansk hjemmeside der handler med dioder

Lyset holder fint, også hos fru hansen, ved ikke hvor du har det fra?

Det er muligt det virker som Den Blå Avis, men så kig lige op, ja Forum hedder faktisk KØB/SALG/BYTTE/FORÆRES

Fint med din holdning, men start evt. en ny tråd, dette er nogle pærer jeg gerne vil sælge og det skulle ikke være et diskutions forum. Naturligvis må man gerne stille spørgsmål, men du har tydeligvis ingen interesse i at købe nogle af mine pærer, så hvad dit formål er i denne tråd det ved jeg ikke.

Venlig hilsen

Klaus
Annonce
Hej Klaus

Farveskiftet i de der RGB, hvordan ser det ud?
Det kunne måske være at der skulle et par stykker op i børneværlset, når det skal klar gøres, til junior.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Flemming,

Når vi lige har afodret ungerne, så prøver jeg lige at se om jeg kan tage en video sekvens af pærerne

Venlig hilse

Klaus
hej Klaus

Formålet er at forhindre fejlagtig information omkring disse lyskilder. Du har mange gode argumenter, men hvorvidt jeg mener de holder vand er noget helt andet. Jeg har 2 gange været ude ved kunder der ikke har været tilfredse med deres LED løsninger, og derfor haft et par pærer liggende i bilen til kundebesøg og de er blevet vraget hver gang. Deraf stammer min erfaring, og det ville jeg såmen bare dele. Tror bare jeg starter en tråd der hedder "hader LED, og resten af verden" istedet ;-)
Hej Flemming,

Jeg kan desværre ikke lægge videoen her på forum, men jeg sender dig en PM med videoen, så kan du se om du kan åbne den.

Hej Eldregnen,

Det er bare i orden, jeg har heller ingen interesse i at fejlinformere, og syntes iøvrigt også at jeg har skrevet at det ikke er velegnet til indendørs brug, men vil kunne være en god løsning i udendørsbelysning.

Venlig hilsen

Klaus
Hej Klaus

Det var en skam at det ikke lykkes, at sende det klip med PM.
Jeg har lagt min mail til dig.

Hvis jeg køber nogen af dem, er der så nogle indbygningslamper du kan anbefale til dem.

Det skal være til indbug da der kun er 202cm til loftet.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis