Hvilket trægulv skal man vælge - når man har katte?

Hej,

Ja, vi vil gerne have nogle gulvtæpper skiftet ud med trægulve - men har to katte, som allerede har sat nogle grimme ridser i noget af det fyrtræsgulv som vi allerede har. Derfor vil jeg hører om der er nogen som kan anbefale hvilket gulv man skal lægge, hvis det skal kunne modstå katteklør så godt som muligt... Vi kunne godt tænke os noget lignende sæbebehandlet ask, men er det stærkt nok og er der nogen som har bedre forslag?

Bøgen
Hej, Ja, vi vil gerne have nogle gulvtæpper... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Byggemandbob

Jeg har kat og askeplankegulv. Jeg synes selv at det er vældigt pænt, og det er tilsyneladende hårdt nok til at modstå kattens kløer.

Hej
Du har måske også et kradsebræt. Der kan være meget forskel, på kattes adfærd. Nogle af de skiderikker, kradser i alt, andre gør ikke. Om man kan opdrage en kat, ved jeg ikke, men nogle er heldigere med indendørs katte end andre. Det er nok også det der er problemet med en inde kat. Katten skal ud i det fri så kløerne kan slides.

http://petdreams.dk/hunter_kvalitets_negleklipper_til_kat_i_2_st_rrelser-p-426.html

Jeg fandt lige dette. En negle klipper til katte. Mon ikke det kan klare problemet. Det er da nok en billigere løsning, end alle de dyre gulve.
mvh
666
Citat fra 666

Hej
Du har måske også et kradsebræt. Der kan være meget forskel, på kattes adfærd. Nogle af de skiderikker, kradser i alt, andre gør ikke. Om man kan opdrage en kat, ved jeg ikke, men nogle er heldigere med indendørs katte end andre. Det er nok også det der er problemet med en inde kat. Katten skal ud i det fri så kløerne kan slides.

http://petdreams.dk/hunter_kvalitets_negleklipper_til_kat_i_2_st_rrelser-p-426.html

Jeg fandt lige dette. En negle klipper til katte. Mon ikke det er løsningen.
mvh
666


Den har kattelem, så den kradser nok ikke så meget indendørs som en indekat gør. Men den sætter skam kløerne i når den strækker sig, og hvis man gør sig umage, så kan man da også godt se det lige når den har gjort det. Men efter ganske kort tid, så er sporene væk. Det skal lige siges at det er oliebehandlet, og ikke lakkeret. Det er muligvis derfor at det reparerer sig selv temmelig godt.
Citat fra pimp

Det kan da være at det er det man skal have Ibenholt, det vil jeg da undersøge nærmere.


Du skal nok regne med en kvadrat meter pris på omkring 25.000,00 Kr.
Vi bor pt. til leje i et hus med laminatgulve. Aldrig nogensinde ville jeg vælge sådan et gulv selv på trods af at vi har to katte. De fræser dog heller ikke rundt på gulvet (kun hvis vi selv leger med dem), og jeg synes da også at man godt må bruge et gulv smile Jeg er langt fra begejstret for laminatgulv (udseende og lyd). Og fugt får altså samlingerne til at hæve op. Jeg kunne selv godt tænke mig et egetræsgulv, når vi engang skal handle hus. Og jeg skænker ikke kattene en tanke i forbindelse med sådan en investering. Ask er i øvrigt et ret hårdt træ, så det tåler da lidt af hvert.

Hilsen Henriette

 

Hej

Et fyrretræs gulv der er lud og sæbebehandlet kræver meget vedligeholdelse og er ikke særlig modstandsdygtigt over for ridser-
Jeg havde valgt et trægulv af en lidt hårdere træsort (Eg ellerAsk) med mat lak på det holder helt sikkert. fyrretræ er meget blødt og let og lave ridser i selv med lak.

Venlig Hilsen

Morten
Annonce
Har masser af trægulve og også parket gulve samt to katte, personligt har jeg smidt et ægte tæppe på parketgulvet så kan de krasse lidt i det :-) Jeg syntes at det er være når de brækker sig, det der mavesyre er noget kras noget. Man skal tørre op med samme og "masser" af vand på.
Mine gulve er Eg parket de holder fint til katte.

PC.

Har masser af trægulve og også parket gulve samt to katte, personligt har jeg smidt et ægte tæppe på parketgulvet så kan de krasse lidt i det :-) Jeg syntes at det er være når de brækker sig, det der mavesyre er noget kras noget. Man skal tørre op med samme og "masser" af vand på.
Mine gulve er Eg parket de holder fint til katte.

PC.

Det er jo noget pjat det der med at Katte ridser et trægulv, Katten trækker da sine klør ind når den går almindeligt hvorfor skulle den dog rende rundt med "snekæder" på et almindeligt gulv. Hunde derimod kan ikke på samme måde trække kløerne ind så de kan godt ridse når det går lidt vildt til i hytten.

V.h.  Håndværkeren

Har måske ikke så meget med katte at gøre - men vi har to af slagsen.

Da vi skulle vælge nyt gulv til stuen i forbindelse med renovering af denne - faldt valget på en god kvalitet laminat - egeplank - vist med en HDF kerne. ( fordommene mod laminat måtte lade livet )

Det er rigtigt pænt med en mat overflade og samlingerne er stort set usynlige.

Efter at have læst denne tråd tog jeg to stykker, samlede og gennemvædede - efter 2 timer var der intet at se med opsvulmning i samlingen - det var i går - og i dag er der stadigt intet at se efter det er helt tørt.

Jeg var grundigt træt af mit olierede merbaugulv som jeg har i køkkenet, mellemgang og forstue - derfor ville jeg have noget andet. ( spor efter kattene er minimale i forhold til andet slid - det er kun når de strækker sig at kløerne er fremme )

Vil med det samme sige at jeg aldrig ville købe de billige discounttilbud - de buler sikkert op ved vand.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg ville starte med at skyde de katte .......................... JOKE

 The day you quit is the day you lose.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis