Fjerne et toilet

Hej hej

Jeg er ganske ny i rollen som bådejer. Har købt en hyggelig Leisure 27 sidste forår. Vil gerne bygge toilettet ud. Findes der en god fremgangsmåde beskrevet et sted, som nogen herinde kender, om hvorledes man gør.
Her tænker jeg ikke på selve arbejdet med at fjerne toilettet men med de huller der giver efter følgende i skroget.
Jeg har aldrig arbejdet med glasfiber og ved derfor ikke rigtig noget om hvordan dette arbejde skal gribes an, og om man overhovedet selv kan.
Måske nogen kunne hjælpe med gode råd der.

Hvis nogen ovenikøbet kender andre ejere af Leisure typen, vil jeg rigtig gerne i kontakt med dem.

Mange hilsner

Bjørn

smile Its a pleasure to own a Leisure....
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er så uvidende om tingene, hvorfor sætter du så ikke bare en dertil indrettet prop i hullet, der er da ingen grund til et stort postyr over det.
Din bådtype er ikke meget repræsenteret her i landet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det var vel nok en overraskende velformuleret og hjertelig velkomst du gav et nyt medlem Lynæs!

Hvor er det godt at vide, at selv nybegyndere ikke behøver at spørge om noget som helst hvis det ligger inden for din ekspertise.
Så er det bare kedelig almén viden - og kan folk ikke finde ud af det, kan de bare lade være.

Din filosofi må være, at vi alle helst skal være eksperter på samtlige områder. Det gør det hele meget lettere, der ville ikke være noget at spørge om, og der ville heller ikke noget LDS forum.

Og når vi for eksempel ikke kan finde ud af at sætte runde billeder ind på en hjemmeside, skal vi ikke forvente hjælp - vi kan bare lade være. Firkantede billeder er jo også meget pæne - ikke sandt!

~ Buch

@ Leisure

Jeg er sikker på, at der er nogle knap så dygtige eksperter der ikke finder det under deres værdighed at hjælpe dig!

Velkommen til LDS.

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

ja ja det var nu ikke ment på den måde du tolker det, men det er et stort arbejde at lappe hullet med glasfiber, og den løsning jeg beskrev er udmærket, og hurtigt overstået og den måde jeg selv ville anvende. Derudover mener jeg at huller under vandlinien ikke lige er det første en nybegynder skulle starte på. Det var så mit råd, der kommer sikkert andre bud på sagen og så kan der vælges.
Det virker da som noget nyt at vi nu har et medlem, som mener at skulle bedømme andres indlæg.
Måske skal man til at sende sine indlæg til Hr. Buch, så kan han censurere dem, godkende, kassere eller rette dem til, inden man offentliggør dem.
Jeg kunne også ha' spurgt, hvad i alverden vedkommer min måde at svare på dig, men det vil jeg undlade.

ErikChristensen 
Hej igen

Jamen jeg vil da gerne kvittere for ideen om en prop. Jeg håber da det er en blandt mange andre, som jeg ser meget frem til at læse detaljeret eller få et link på.
Ja jeg er udvidende på sejlerfeltet, lad os bare slå det fast og jeg vil stille mange spørgsmål for det er derfor jeg er herinde.
Der ligger mange års sejllads foran mig, forhåbentlig. Nu skal jeg på den efterskole hvor jeg er, sætte mig ind i de Megin Joller vi har, for at hjælpe den ansvarlige med dem. En spændende bådtype. Passende til Mariagerfjord.

Tak for velkomsten også, det lunede.

Jeg glæder mig rigtig meget til at få nogle gode ideer og råd. En dag vil jeg måske kunne gengælde.

Hilsen

Bjørn:p

Med en prop mener jeg en gennemføring uden hul. Der er iøvrigt mange indlæg om glasfiber på dette forum.

ErikChristensen 
Annonce
Alletiders. Det må jeg forhøre mig om hos værftet i byen.
Nu kan jeg se på din fine hjemmeside, som rummer en masse spændende billeder og historier at du anbefaler Tonkinlak.
Jeg er ved at renovere med nedgangsluge til båden. Der sidder to teaktræs
karme og indvendig er de lakeret og udvendig står de rå.
Jeg har nu slebet dem rene og fjernet al lakrester.
Hvad ville de råd være for de videre behandling? At lakere dem hele vejen?
Eller at gøre som de var originalt?
Hvis ja til lakeringen, hvad er så dït råd mhp til at give træet noget godt.
Nu står der at du ikke fortynder din lak, hvad bør man så gøre?

Glæder mig til dit svar..
Bjørn

Citat fra lynæs

ja ja det var nu ikke ment på den måde du tolker det, men det er et stort arbejde at lappe hullet med glasfiber, og den løsning jeg beskrev er udmærket, og hurtigt overstået og den måde jeg selv ville anvende. Derudover mener jeg at huller under vandlinien ikke lige er det første en nybegynder skulle starte på. Det var så mit råd, der kommer sikkert andre bud på sagen og så kan der vælges.

Jeg glad for at høre, at det ikke var ment som det fremstod - det var nok også lige så meget overraskelse over den tilsyneladende arrogante tone i dit indlæg der fik mig til at reagere. Sådan plejer dine indlæg ikke at være.

Det virker da som noget nyt at vi nu har et medlem, som mener at skulle bedømme andres indlæg.
Måske skal man til at sende sine indlæg til Hr. Buch, så kan han censurere dem, godkende, kassere eller rette dem til, inden man offentliggør dem.
Jeg kunne også ha' spurgt, hvad i alverden vedkommer min måde at svare på dig, men det vil jeg undlade.

Sådan skal mit indlæg nu heller ikke tolkes Lynæs, og det understreger med al ønskelig tydelighed min pointe.
Når læseren kun har det skrevne ord at forholde sig til, skal man overveje sine ord en ekstra gang. Tonefald, kropssprog, glimt i øjet osv. kommer ikke med og så kan man være nok så velmenende, men resultatet er udelukkende det, modtageren kan læse.

Og mht. din sidste kommentar - selv om du ikke spørger - vil jeg gerne svare.
Næ - det kommer strengt taget ikke mig ved, hvordan du svarer.
Men dit første indlæg kunne nemt give nye medlemmer det indtryk, at de ikke var velkomne på LDS når de er uvidende, og det ændrer sagen en smule.
Det er efter min bedste overbevisning i modstrid med formålet for et LDS forum der bygger på erfarings- og vidensudveksling.
Det er jeg helt sikker på, at du vil give mig ret i fordi som du skriver - dit indlæg skulle ikke tolkes på den måde.

~ Buch

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Først til Leisure. ang. lakering så kan jeg se at mit link til dette ikke er kommet på efter ændring af siden, jeg vil vende tilbage. www.fyravindar.dk
Til Buch det kan da godt være det første svar kunne misforstås, nu er det så uddybet lidt. Det er da godt at få nye til, og et af formålene med min side var jo at vise hvordan, man gør ting, men da jeg jo ikke selv kommer rundt om alle emner, havde jeg jo håbet på billeder og kommentarer til hvad andre har gjort, men det kniber med at få noget. Der er jo ikke så mange i havnene der har et socialt fællesskab, og der er heller ikke mange gør det selv folk at spørge.

ErikChristensen 
hej Leisure.
Hvis du går ind på udkik.dk kan du under bådbase finde lidt fakts. om din båd.
Går du ind under ejerkontakter, finder du en person, som også gerne vil i kontakt med andre Leisure 27 ejere.

ErikChristensen 
Ja jeg kender ham. Flink fyr. Det er migsmile
Tak for tippet om lakken, har set linket. Rigtig spændende..

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også