Fjerne et toilet

Hej hej

Jeg er ganske ny i rollen som bådejer. Har købt en hyggelig Leisure 27 sidste forår. Vil gerne bygge toilettet ud. Findes der en god fremgangsmåde beskrevet et sted, som nogen herinde kender, om hvorledes man gør.
Her tænker jeg ikke på selve arbejdet med at fjerne toilettet men med de huller der giver efter følgende i skroget.
Jeg har aldrig arbejdet med glasfiber og ved derfor ikke rigtig noget om hvordan dette arbejde skal gribes an, og om man overhovedet selv kan.
Måske nogen kunne hjælpe med gode råd der.

Hvis nogen ovenikøbet kender andre ejere af Leisure typen, vil jeg rigtig gerne i kontakt med dem.

Mange hilsner

Bjørn

smile Its a pleasure to own a Leisure....
Hej hej Jeg er ganske ny i rollen som bådejer.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja. men husk nu ingen olie på træet først, og tør det af med fortynder umiddelbart før lakering. Tonkinlak uden fortynding vil på grund af det høje lindolieindhold udvide sig under hærdning og derfor udfylde små porer i træet. Hærdningen er en kemisk proces, ikke en fordampning af opløsningsmidler
Med fortynding vil der ske en fordampning og lakken vil skrumpe og måske efterlade småbitte uudfyldte porer. Det er så min teori, derfor opvarmer jeg hellere lakken, så den bli'r tyndere.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er et engelsk site for Leisure-ejere (jeg har selv en Leisure 17).

www.leisureowners.co.uk

Her kan du spørge andre Leisure-ejere om alt mellem himmel og jord, og der er også diverse artikler fra deres tidsskrift on-line.

Hilsen
Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Siden http://www.epoxyworks.com/ beskriver, i detaljer, mange forskellige glasfiberarbejder. F.eks. beskrives lukning af huller i glasfiber på siden http://www.epoxyworks.com/21/practical.html, som er fundet ved at vælge "articles by subject" i topmenuen og "Boat repair & restauration" i sidemenuen.

Den er selvfølgelig på engelsk, så det skal man kunne forstå.

Ellers udgiver West System en instruktions-DVD, som viser glasfiberarbejde med deres epoxysystem. Den er også på engelsk og koster kr. 122,-. Jeg synes den er god.

Endelig har West System udgivet en dansksproget (og så vidt jeg ved gratis) folder der hedder "Brugsvejledning og produktkatalog", som også beskriver en hel del relevante ting omkring arbejdet med epoxy.

Nu er det her naturligvis meget West System orienteret, men det er kun fordi det er dem jeg kender lidt til. Jeg er sikker på at også andre systemer er gode, men det må du så selv finde ud af smile

Mvh

WS
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også