Etablering af fundament til drivhus/pavillion.

Hej Forum

Først og fremmest må I undskylde hvis jeg stille nogle dumme spørgsmål.
Jeg er ny i dette forum og har ikke den fornødne byggetekniske knowhow.

I forbindelse med etablering af et drivhus/pavillion kunne jeg godt tænkte mig at spørge om, hvordan jeg skal lave en gulvkonstruktion til vores drivhus.

Se evt. billede af drivhuset.

Jeg har en idé om, at det skal være denne konstruktion:

http://www.thermisol.dk/S%C3%A5dan%20g%C3%B8r%20du/Terr%C3%A6nd%C3%A6k%20udf%C3%B8relse.aspx

Gulvet skal evt. afsluttes med et trægulv.

Det er ”overkill” at lave denne konstruktion ? Vi vil kun bruge drivhuset som en slags udestue, derfor tror jeg det er vigtigt at lave et kapillarbrydende lag.

Med venlig hilsen
Jørgen Bork
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jørgen.

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar !
Det er nok lige i overkanten at lave det som på henvisningen. Du kan sagtens klare dig med et simpelt terrasse gulv lagt på nogle strøer der ligger på fliser, Husk at lægge tagpap imellem flise og træ. og så laver du også bare et simpelt kapilar lag på en 40-50 cm.

V.h. Håndværkeren
Hej håndværkeren

Når du henviser til "simpelt kapilar lag på en 40-50 cm" - hvad ville det sige ?

Er det bare sten/grus 0-32 mm stenstørrelse som vibreres ?

Skal der ovenpå sten/grus laget ligges en plastmembran (0.020 mm tykt med ca 20 cm overlæg) og så dernæst brolæggersand til fliserne ?

mvh
Jørgen
Jeg troede også at vi kun skulle bruge vores vinterhave lidt sporadisk og lavede en lidt sløj gulvløsning. med for meget fugtopstigning, fodkulde og anden elendighed.
Det har jeg så siden pillet op og lavet det rigtigt, til megen stor glæde for os.
Gør det hellere rigtigt med det samme. Så meget dyrere er det heller ikke.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skal ikke køre mig klog på kapilarlag og lign. Mit drivhus (12 kvm) hviler på 8 punktfundamenter og har uisoleret trægulv hævet 10 cm over terræn. Bede er hævet 30 cm i "kummer".
I år har selv glemte stueplanter overlevet vinteren deri....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis