Braendeskur

Er der nogle der kan hjaelpe mig med at bygge et braendeskur, det skal vaere ca.
4+3 meter og 2 meter hoej.
MVH Preben

------------------
preben

preben

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
S'føli Preben

Hvis du flytter tilbage til kongeriget kan vi sikkert nemt finde ud af det !!!!

Hvis det er et "opskrift" på hvordan man gør kan vi sikkert også finde ud af det.

Men først vil jeg gerne om du vil beskrive lidt om hvad du havde tænkt dig. Det afhænger lidt af om det bare skal være et simpelt skur, med nedgravede stolper eller det skal være mere avanceret.

Det optimale med et brændeskur er et skur der ikke er for bredt, det skal ikke være tæt, altså en god afstand mellem beklædningsbrædderne. Bunden må gerne være fliser evt hævet lidt for at undgå overfladevand der løber ind i skuret.

Hvad skal dit tagmateriale være ??

Der er stor forskel på vægten af de forskellige materialer og dermed kravene til spær og stolper i konstruktionen.

Men er "håndværkere" ikke så billige at det faktisk ikke kan betale sig at lave noget selv i dit nye hjemland...

Venligst Njord

MVH Njord
Hej igen

Hvad med bredden på skuret det betyder jo en del for spær !!

Og skal det bare være med enkeltsidet hældning ???

Venligst Njord

MVH Njord
Hej igen Njord!
Det skal vaere enkel side haelning og ca.
3 meter bredt.
Venligst Preben

preben

Sorry Preben

Men job og bijob tager jo noget tid !!
Du kender jo skattetryk osv her i det gamle fædreland !!

Men jeg vil vende tilbage

Venligst Njord !

MVH Njord
Hej Njord
Det er helt i orden, men pas nu paa med alt det arbejde smile du skulle jo gerne naa pensionsalderen smile
MVH Preben

------------------
preben

preben

Hej Preben.

Nu hvor solen titter frem må du jo hellere komme igang..
Jeg vil foreslå at du bruger nogle stolper på 100x100 med en afstand på max 2 meter og gerne lidt mindre. Om du vil støbe disse stolper direkte i gravede huller eller anvende stolpesko, er en smagsag.

Oven på stolperne lægger du en rem, eller alternativt kan du skære en 50x100 rem ind i toppen af dine stolper. mellem de to langsider lægger du nu nogle spær fx. 50x150. og fastgør dem med vinkelbeslag.

Afhængig af tagmateriale er der forskellige måder at lave selve taget på !!

Uden på stolperne vil jeg sømme 3 langsgående 50x100 eller lignende. en i top en i bund og en midt. Mellem disse vil jeg så sømme lodrette planker fx 25x100 og med en afstand mellem plankerne på fx 50mm. Så er der god ventilation til brændet.

Husk også vindkryds for stabilitet.

Venligst Njord


MVH Njord
Hej Njord!
Tak for din info omkring braendeskur.
Ja maaske titter solen frem, men vi har stadigvaek en del sne der foerst skal vaek smile
MVH Preben

------------------
preben

preben

Ja så kommer den saksede !!!
http://web.sonofon.dk/frede-plesner/hytt97.htm
linket er fundet under hus men det er nu så flot at du næsten måtte se det !! Det er en luksus konstruktion til et brændeskur.. Men når nu frosten ikke er lettet ovre østpå så kunne du jo lave et projekterings projekt på dit brændeskur og lægge det ind her på siden.

Væmligst Njord wink

MVH Njord
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis