Maskinstørrelse kontra forbrug.

En volvo penta 2 cyl, med ca. 25 hk... Hvad har den af estimeret forbrug i timen?

Hvis der er nogle der eventuelt, ved noget om det ved halv kraft, 3/4 kraft og fuld kraft ??
En volvo penta 2 cyl, med ca. 25 hk... Hvad har... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra hubs

Ja, i er jo så også sejlbåd


Hubs: Naaaah, er vi faktisk ikke. En Albin 25 er og bliver en motorbåd, vi har bare versionen, hvor der også er sejl på. Men forbruget vi opgiver, er for ren motor (vi hejser sjældent kludene, faktisk kom masten slet ikke på sidste år, da vi gerne vil kunne komme gennem slusen og under broerne i Kbh's havn)

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Citat fra albino

Hubs: Naaaah, er vi faktisk ikke. En Albin 25 er og bliver en motorbåd, vi har bare versionen, hvor der også er sejl på. Men forbruget vi opgiver, er for ren motor (vi hejser sjældent kludene, faktisk kom masten slet ikke på sidste år, da vi gerne vil kunne komme gennem slusen og under broerne i Kbh's havn)


Ja, okay... Det kan jeg godt se... Men hvad har i så af tankkapacitet? Siden i kun bunkrede en gang
Vi har en 90 liters tank i rustfast stål liggende under dørken i bagbords side lige ved siden af motoren. Så på en enkelt bunkring kan vi faktisk sejle i omkring 40 timer, svarende til ca 250 sømil

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Citat fra albino

Vi har en 90 liters tank i rustfast stål liggende under dørken i bagbords side lige ved siden af motoren. Så på en enkelt bunkring kan vi faktisk sejle i omkring 40 timer, svarende til ca 250 sømil


Ja den båd jeg påtænker at købe der er "kun" 50 liters tank, men hvordan og hvorledes den er placeret, ved jeg ikke, men jeg skal op og besigtige båden, og sejle en tur i den imorgen... :-)
50 liter er jo stadigvæk omkring et døgns sejlads, så du skal nok ikke være så bekymret, der er i alle tilfælde nok til at komme i sikkerhed, hvis du er obs på niveauet, inden du sejler ud.

Og vi er hamrende misundelige. Var lige en tur på Stevns Klint i bilen i dag, vi ville langt hellere have ligget i båden udenfor, vejret var jo kanont.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Citat fra albino

50 liter er jo stadigvæk omkring et døgns sejlads, så du skal nok ikke være så bekymret, der er i alle tilfælde nok til at komme i sikkerhed, hvis du er obs på niveauet, inden du sejler ud.

Og vi er hamrende misundelige. Var lige en tur på Stevns Klint i bilen i dag, vi ville langt hellere have ligget i båden udenfor, vejret var jo kanont.


Ja, det er jo herligt ude på Stevns... Har dog kun været der et par gange, men har sejlet forbi et utal af gange. Ja, vejret her ved Århus, var relativt blæsende, omkring 10m/s... Men solen tittede dog frem indimellem. Men ja, jeg kan se ud over Århus Bugten her fra hvor vi bor.... Eller det vil sige, ude fra gaden, ;-) Og når man ser alle lystsejlerne de ligger derude og hygger sig, så bliver man misundelig. Så det er det jeg vil ud og prøve også... Og kæresten virker også rimelig interesseret, så mon ikke hvis vejret er fint de første 3 gange, så bliver hun fanget....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis