Alternativer til montana.

Der må da være alternativer til montana.
Konen vil gerne have noget reol under fladskærmen, med lidt skuffer og et par skabe. Men montana er hundedyrt.

Det skal være højglans, og helst med låger i hvidpigmenteret eg.

Vi har set på noget Jesper Holm, men det er ikke 100 % i finishen.

Er der ikke nogen der kan anbefale noget. Gerne noget der laves på mål (helst på sjælland).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde det samme overvejelser da jeg skulle købe beslag for fladeskærmen. At give 1000 kr. for det og og næsten ligeså meget for ledningsskjuler, fremkaldte en uhyre smerte i min lomme.
Vi havde en masse reoler ved navn Billy som oven i købet er billig(kan ikke huske nøjagtige pris). Jeg har halveret reolen med rundsav(lige nøjagtig hvor bagstykke pladen samles). købte en valnød plade i Bauhaus 3cm. tyk 60x240 Bauhaus til 1000 kr. Pladen har jeg savet på langs så har jeg 2 længder på 250cm og bredde 30.
Disse pladder rækker lang og pynter flot.
Fladskærmen står solidt på det og løber ingen steder.
Man kan oven i købet køber låger der passer bredden i forskellige højder.
Go fornøjelse

p /p
bahaman

Hvor har du købt din sav, jeg vil gerne have en magen til.
60x240 flække flække hov 2 stk 30x250...

Ellers et fint forslag.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

anskaf en overfræser og lav dem selv af mdf.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
FWM@
jeg skulle bare se om der er nogen der var vågen confused. glemte at nævne at reolen var købt i Ikea.

p /p
Annonce
Næh hov, vi var ikke over i rumdelere eller IKEA møbler, det har vi nok af. Noget mere Eksklusivt.

Og nej, jeg duer ikke til at lave noget så præcist som rum og låger (aner ikke hvorfra jeg skal få eg til låger.

Heller ikke selv om jeg har brugt 100 af timer med en overfræser. Det er tilskæringerne det går galt med, det er uhyggeligt svært syntes jeg at lave noget i den stil. Jeg har pt. heller ikke tiden til det.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Møbelserien Mistral fra Hammel var da et forsøg på at efterligne Montana - husker de måtte skifte til andet "greb" på Mistral da det lignede lidt for meget. Mistral er dog ikke helt billigt - men stadig billigere end Montana.

Mvh.

René

montana er for det meste af mdf. du skal bruge overfræseren til det hele. bruge fræsere med lejer mod en anden pladekant og så bruge stop til oplining. jeg købte et par brugte festo overfræsere, så behøvede jeg ikke at skulle stille om. modulerne er lavet af 12mm plade samlet i gering, det kan let laves med fræseren, bagefter savede jeg et spor på min rundsav og lagde en lille liste i så geringerne blev holdt på plads, lim på og spænderemme rundt om.
alle kanter blev afrundet og de nedfræsninger der er i hjørnerne lavet til sidst.
man skal glemme alt om at bruge land, det er for upræcist, brug kopiringe og fræsere med lejer.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg var på et overfræser kursus, prøv at se billederne her hvor der bl.a. laves et lille tobakskab alene med en overfræser. http://www.baadebygningskurser.dk/fotos.htm nb. ikke det kursus jeg var på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Citat fra PeterR

Men montana er hundedyrt.

Citat fra PeterR

Noget mere Eksklusivt.


Er du ikke lidt ude i at modsige dig selv ? Du får s'gu ikke noget eksklusivt uden enten at lave det selv, få det foræret på en eller anden måde, eller ved at betale det hvide ud af øjnene.

Når det så er sagt, så tager det altså ikke specielt lang tid at daske et par snit i en billig reol fra IKEA eller ilva. Du kan finde hvad du kan lide, og så save lidt af bund eller sider så det passer til dine ønsker, behov og størrelser. Jeg har sågar endog flyttet masonitpladen længere ind i reolen et par gange for at skjule installationer bag reolen. Det tager MAX 2-3 timer næsten uanset hvilken reol du vælger at basere opgaven på, hvis du har værktøjet liggende. (en rundsav, boremaskine, forsænkersæt, tommestok, lineal, vaterpas, vinkelmåler, skydelære og et godt stabilt arbejdsbord, samt evt. et par skruer og plugs hvis du beslutter dig for noget frithængende)
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også