Regnvand til toilet og tøjvask...

Hej...

Jeg er ny på siden og sidder og er ved at tegne vores nye hus / ombygning...

Lige lidt kort om projektet: Vi ønsker at udvide vores paracel med en ny etage, ændret rumfordeling, og anderledes udnyttelse af kælder.

Konstruktionerne:

Kælder: Bliver lavet med vandopvarmet (vi har billige fjernvarme) betongulv, isoleret efter gældende krav. Ydervægge bliver bekældt med min. 150 mm styrolit eller lign.

Stuen: Betongulve med varme, isoleret efter gældende krav eller mere (for at bla. kunne gemme rør deri), ydervægge bliver beklædt med min. 150 mm udvendig isolering, og pudset.

1. Sal: Lavet i spærkonstruktion med 1,5 meter trempel. Opvarmed betongulv i bad, resterende isoleret efter gældende krav, alle med gulvvarme lagt i alu-plader mellem spær. Udvendig isoleres efter gældende krav.

Ud over gulvvarme i hele huset satses der på at der skal etableres, Genvex eller lign, gendindvindningsanlæg, samt centralstøvsuger.

Der bliver i forbindelsen med opbrækning af kældergulv etableret ny kloak i hele huset samt ny kloak installation til skildebrønd.

Nå... men nu til det egenlige spørgsmål, jeg kan sådan set godt tænke mig at spare lidt på vandet, og derfor bruge tagvandet til tøjvask og toilet skyl.

Jeg har små 200 kvm tag at gøre godt med, og er bekendt med at der er nogle firmaer der laver pumpesystemer og tanke til netopdette formål.

Men jeg syntes ikke at jeg kan finde noget ordenligt materiale om det på nette og slet ikke nogle priser på et sådan system, jeg kan selv lave det meste men har ingen praktisk erfaring med et sådan anlæg, og er derfor lidt på bar bund. Bla. med hvordan man rent fysisk forbinder ens "nye" anlæg med de fremtidige sparate stringe der skal trækkes, til toilet (1 på hver etage) og vaskemaskine (kun i kælder).

Jeg havde tænkt mig at trække separate strenge, men jeg skal jo have lavet en sammenkobling mellem mit vandværksvand og regnvand, der gør at jeg manuelt eller mest optimalt automatisk kan koble over når der mangler vand i tanken. Men hvordan udføres denne installation forsvarligt...? Således at der ikke kan ske tilbageløb af "beskidt" regnvand til VV strengen...? Og det forhindres at VVvandet løber over i min tank, og videre ud i et evt. overløb...

Nå men jeg håber det var til at forstå... eller smidt lige en linje så skal jeg prøve at præsicere.

Men som nævnt tidligere ønsker jeg: Producenter, priser, praktisk udførelse og erfaring...

/bm
Hej... Jeg er ny på siden og sidder og er ved at... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra www.spotvvs.dk

Jeg går ud fra at det bare er et forsøg på at være sjov, sådan noget skal på genbrugspladsen hvor det kan blive opbevaret uden at skade naturen

Så gør det eneste rigtige, aflever dine eternit plader på genbrugen, det er gratis at komme af med.

Venlig hilsen

Klaus


Hmm... - var på "genbrugspladsen" idag for at aflevere 1/2 trailerfuld eternitplader - overvejer strækt næste gang blot at kyle dem i et hul!

Man kan ikke bare aflevere gamle eternitplader med asbest på genbrugspladsen - nej de skal direkte på lossepladsen, men først skal de vejes, de modtager kun hele plader - helst på palle, stumper - selv halve plader skal være pakket ind i dobbelte plasticposer og havde min bil og trailers totalvægt været over 3500 kg. skulle jeg også have betalt for at komme af med lortet. Derefter skal man køre langt op bagved ad en snørklet vej, som er overstrøet med affald og jeg ventede hvert øjeblik, enten at punktere eller køre fast.

Desuden blev jeg videoovervåget og fordi jeg havde læsset nogle halve plader og div. større og mindre stumper af, uden at pakke dem ind i dobbelte plasticposer blev jeg, da jeg skulle veje ud anmodet om at køre op og tage det hele med igen ellers ville jeg blive politianmeldt confused

Da jeg var på vej til at køre op og gøre det, stak han til sidst hovedet ud ad vinduet og gav mig lov til at køre, efter at jeg endnu en gang, havde måttet lægge øre til en værre omgang reprimande om arbejdstilsyn, politi, miljø, mv., mens køen af ventende biler og lastbiler blev længere og længere.

Jeg ved jo godt at asbestplader er farlige - men det her er gået helt over gevind og jeg har været med til at starte partiet de grønne, før alle de andre partier blev lysegrønne.

På samme genbrugsplads havde de tidligere en container sammen med de andre containere, man kunne stable dem i og som de blot kunne køre op og tømme i det samme hul som altid og dække over med jord.

Man kan altså godt gøre affaldshåndtering mere brugervenlig ellers....

Mvh Ole ben

Det er helt enkelt, omskiftningen mellem regnvand og offentlig vand sker i pumpen, netop som i cisternen på et toilet, men samtidigt så den opfylder kravene i lovgivningen til adskillelse mellem regnvand og drikkevand, som f.eks. den her.
http://www.regnvandstanken.dk/produ...k-bfk-eco/


Regnvand er en ressource, ikke et problem.

http://www.regnvandstanken.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis