gode erfaringer med at få håndværker til at lave dit bad?

Hej!
Vi står i den situtation at vores badeværelse skal ordnes.
Vi har fået et "tilbud" fra et bad"firma" har styre håndværker, mfl. som lyder op 155.000 kr. Vores badeværelse er omkring 4,5 m2 og vi skal selv stå for nedrivning.

Har du/I nogle -gerne gode- erfaringer med at få proff. til at lave jeres bad, høre vi gerne fra jer.
Hvis du/I har erfaringer med at gøre det selv, er vi også interessert i at høre nærmere.

Mvh
CLmadsen smile
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Madsen.
155,000,00 Kr. for at renovere et lille badeværelse og så skal du selv rive ned, det kalder jeg Bondefangeri. Du må ud og indhente nogle flere tilbud udenbys fra.
Eller gøre det selv og spare mindst 125.000,00 Kr.

V.h. Håndværkeren
Spare 125000 kr, sikke noget vås. badeværelset er tit det dyreste rum at renovere. Ofte ønsker vores kunder sanitet for over 50000 kr. Hvis der så skal laves vvs, murer, maler, el, tømrer arbejde, så løber det op. Dog er det komplet umuligt at sige om de 155000 kr er dyrt eller billigt da vi ikke ved hvad du præcist skal have udført.

Vi har lavet badeværelser fra 50000 kr op til 250000 kr, det afhænger som sagt af dine ønsker og omfanget af renoveringen. Skal der feks støbes nyt gulv og ilægges gulvvarme, eller bygges bademøbler, skal dit wc koste 800 kr eller 15000 kr ?

Mit bedste råd er : gør ikke som alle de andre, undlad at jagte det billigste tilbud, gå istedet efter den håndværker der har et godt ry samt er til at snakke med ! kedeligt at starte et projekt med nogen man ikke fungere med og hvor kommunikationen er envejs. Så kan det være nok så billigt...

Godt håndværk koster penge, hermed ikke sagt at du skal lade dig snyde.
Indhent 3 tilbud, evt gå dem lidt på klingen med hvad der specifikt bliver udført af arbejde i kroner og øre.
Hvis de har råd til et lokum med brus hvor bare saniteten koster 50.000,00 Kr. Tørre de vel også røv med femhunrede krone sedler.
Tak for svarene, men der skal ikke diskuteres i denne tråd.
Vent et års tid, indtil der kommer lidt mere ro på tingene.
Vi er inde i en periode, hvor alle cowboys kan te sig som de vil.
Eller lav det selv. Det er ikke så svært.! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Citat fra ktm

Vent et års tid, indtil der kommer lidt mere ro på tingene.
Vi er inde i en periode, hvor alle cowboys kan te sig som de vil.
Eller lav det selv. Det er ikke så svært.! :-)


Det er jo netop det jeg foreslår manden, så han kan spare alle de penge som Håndværkeren skal have for jobbet.
Jeg ville også helst at vi alle lod håndværkerne lave den slags, men prisen skal stå i kontrast til det udførte arbejde og ud fra hvad gennemsnits lønnen er for en almindelig arbejdende familie. vi er jo ikke alle sammen Direktører vel.
Jeg synes faktisk det er et interessant spørgsmål dette her, for der er rigtig mange ting man skal tage i betragtning når man skal overveje om man vil bruge håndværkere. Både hvad man vil bruge, men i endnu højere grad hvor meget man vil lave selv.

Vi gjorde det da vi skulle lave badeværelse, at vi satte os som mål at få 3 forskellige ud og give tilbud. Ydermere ville vi også gerne lave det meste selv. I dette tilfælde kalder jeg håndværkerne: "den lokale", "den eksterne" og "den bekendte".

Den eksterne var den første jeg havde på besøg. Han virkede yderst professionel, og de var endda 2 ude, chefen og vvséren. De gav et godt indtryk og kunne godt følge ideen. En ting som jeg synes der betyder meget, når det er en "stor" ting man skal have lavet. Da han så 2 dage senere ringede for at fortælle prisen, var det ligesom om vi ikke var på bølgelængde længere. Ydermere VILLE han kun lave totalentreprisen, så vi ikke skulle gøre noget selv.

Den næste jeg havde på besøg var den lokale. Det var en mand der nærmede sig pensions alderen (al respekt herfor) han var yderst venlig, men da han først fik set på sagerne, var det nærmest udelukket, at det var ham der skulle få opgaven. Han fik det til at lyde som om hele min lejlighed skulle rives ned, og vi skulle ned hos underboen og ordne rør. Så han kunne modsat de foregående ikke se ideen.

Den tredie jeg havde på besøg var den bekendte. En rigtig flink fyr, som godt ville gå overens med at de kun skulle lave det primære vvs arbejde. Han kunne også se ideen så det var jo perfekt.

Så i mit tilfælde endte det med at vi valgte den bekendte til at lave vvs arbejdet, og alt andet har vi selv lavet. Med hjælp fra en div. fædre osv. Så i forhold til hvad den eksterne skulle have for at lave total entreprisen, har vi sparet omkring 30.000 kr. ved at lave meget selv.

Så jeg vil sige, at det vigtigste ved at få håndværkere til at hjælpe med at lave bad, er først og fremmest, at få flere ud og kigge før man træffer beslutning om hvem et skal være. Hav en god plan, hvad vil du have lavet, hvad kan lade sig gøre. Sæt et realistisk mål omkring hvor meget du vil ofre. Og til sidst, lav-det-selv. Så længe man har arbejdsomheden, og nøjsomheden med, bliver det aldrig helt dårligt, og så får man også den største glæde ved det endelige resultat.
Tak - det var et meget brugbart svar.
Vi vil helt klart forsøge at få flere ud og give et bud, og se mere på hvad vi...(red. læst manden) selv kan lave håndværksmæssigt. DER hvor bøffen bliver flad - er HVAD med garantis, hvis det bare er pisse grimt lavet, el.lign?

Vi er altid glade for at se billeder af færdige bade smile

Gode forslag til steder hvor fliser og baderumsmøbler kan ses i udstilling (vestsjælland henst)
Vi har næsten hele sidste år lavet badeværelse på 1.sal.
Ja det tog næsten 10 måneder fordi håndværkerne ikke havde tid, de have så meget at lave, så når de havde lavet lidt, så så vi dem ikke i en måned.

Det var meget frustrerende og jeg kunne ringe og rykke og lige lidt hjalp det.
Jeg fik bare at vide at de havde kunder der havde jobs for større beløb end mig og dem valgte de først sad

Vi rev selv ned og lavede maler og el entreprisen.

Vi havde en tømrer, en murer og en vvs'er - Det beløb sig på 150.000 for at badeværelse på 11 m2 på 1.sal.
Der blev trukket helt ny vandinstallation fra kælderen og ny fjernvarme inst, så vand og gulvvarme var helt nyt.
Gulvet skulle også forstærkes så der kunne støbes på bjælkelaget.
Jeg synes at prisen var rimelig, men det der ramte mig mest var deres fravær der gjorde at et 2 måneders projekt endte med at tage 9 måneder.

Jeg vil helt klart få tilbud fra flere inden I går igang og så vil jeg aftale en afleverings dato.
Jeg ville nok også vente et halvt års tid med at hyre nogen til disse "outlaw" tilstande er ved at være normale igen.

Vi var ude for ved tilbudsrunden at der var op til 100.000kr i forskel på prisen...
Så få flere priser og en start og slut dato.

Kun døde fisk flyder med strømmen wink
Og hvis der er pris på sagen så skal du have tilbudet skriftligt på at prisen overholdes !
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også