gode erfaringer med at få håndværker til at lave dit bad?

Hej!
Vi står i den situtation at vores badeværelse skal ordnes.
Vi har fået et "tilbud" fra et bad"firma" har styre håndværker, mfl. som lyder op 155.000 kr. Vores badeværelse er omkring 4,5 m2 og vi skal selv stå for nedrivning.

Har du/I nogle -gerne gode- erfaringer med at få proff. til at lave jeres bad, høre vi gerne fra jer.
Hvis du/I har erfaringer med at gøre det selv, er vi også interessert i at høre nærmere.

Mvh
CLmadsen smile
Hej! Vi står i den situtation at vores badeværelse... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som det skrives, så har det ufatteligt meget at sige, hvor meget der skal laves - og hvor meget I kan/vil lave selv. Det har særligt meget at sige, om det er nemt at komme til, hvis der f.x. skal trækkes ny el og vand.

Til eksempel: Vores badeværelse på ca. 12 m2 tog det mureren to dage at beklæde med fliser (og er var mange tilskæringer), incl. stor bruseniche.
Alt vvs-arbejdet tog (incl. gulvvarme) 6 timer.
El (i nye lofter, nye stikkontakter etc.) tog ½ dag.
Støbning af gulv (1.sal) og pudsning af ca. 15 m2 væg 1 dag.

Jeg forestod selv alt tømrerarbejde (lofte, skunkinddækning) og havde gjort alt klart til murer, vvs'er og elektriker (de skulle ikke bruge et sekund på at bryde noget ned eller rydde op).

Tror alt i alt jeg havde 40 håndværkertimer, dertil kom en del egentimer, herunder også til maling, montering af inventar etc.
Dertil kommer materialer, som jo kan variere en hel del, når vi taler bad - så det kan du bedst selv regne på.

Men prøv at skitsere, hvilke opgaver der ligger - og sæt tid på hver enkelt af dem - så kan du bedre vurdere, om beløbet er "helt i skoven".

Min umiddelbare vurdering er, at I får noget meget dyrt inventar....?

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også