Skiftning af dæk Mr. Seat 119 31-01-2008 08:20 Hej Jeg har et dæk som "bumper". Skal jeg skifte alle fire dæk, skal jeg skifte parvis eller kan jeg nøjes med det ene dæk hvis jeg finder et der ligner de andre? På forhånd tak Hej Jeg har et dæk som "bumper". Skal jeg skifte... Vis hele indlægget 31 svar « ‹ 2 3 4 › » Følg tråden Der er 20 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
Mr. Seat Trådstarter 119 07-02-2008 09:10 Jeg har lige snakket med en fra roskilde super dæk service. De sagde at det der er galt er at bilen har holdt stille for længe med for lidt luft i dækkene. Og det er også rigtig nok, den har holdt stille hele december, med mellem 1,4 bar og 1,6 bar i dækkene mod normale 2,1. Det dæk som var mest fladt, er netop det venstre fordæk, som afgiver vibrationerne nu. Da jeg fortalte ham at vibrationerne er så svage at min kæreste ikke engang kunne mærke dem før jeg gjorde hende opmærksom på dem, sagde han at det måtte være stilstanden af bilen som havde gjort det og at dækkene egentlig er fine nok og at jeg kunne køre på dem flere år endnu (altså til de går til af alderdom). Han sagde også at når vibrationerne er så små, så er det ikke nødvendigt at skifte dæk. Han ville selvfølgelig gerne sælge mig 4 nye dæk, men han sagde at jeg skulle ikke købe dem af frygt for at mine nuværende dæk vil springe. Det er helt utænkeligt at de vil springe, da dækkene bare er ganske lidt skæve, sagde han. Lyder det fornuftigt?
ktm 8948 4540 07-02-2008 09:47 Det er meget svært at udtale sig om, når man ikke selv står med dækket i maskinen.Jeg har nu aldrig selv oplevet at dæk er blevet ødelagt af at stå med for lidt luft, og da slet ikke for bare en måned. Var det flere år, og så helt ned på fælgen, så ja.Det kan måske fremkomme på dæk af meget ringe kvalitet, og det kan jeg ikke udtale mig om, idet jeg altid har været nødsaget til at bruge dæk af en vis god kvalitet, pga store, tunge og hurtige vogne.Så længe dækket ikke er mere skævt, end at det ikke slides pletvist ned og der ikke er en decideret bule i det, er jeg heller ikke bange for det, men er der først flade og nedslidte spots evt. oven på en bule, så er det ud af vagten, lige med det samme.Under alle omstændigheder er ubalance gift for dine undervognskomponenter og synes jeg, pisseirriterende at køre med. Med venlig hilsen ktm
ALB69 978 2630 08-02-2008 01:55 Hvis SDS siger god for dit gummi så syntes jeg du har gjort hvad du kan.En løsning ville måske være at bruge de mest ovale dæk til baghjulene.René
Gerhard 736 4000 08-02-2008 06:50 Når jeg ser udsagn som "slidt skævt" - "for lidt dæktryk" - "håndbremse -måske- vendinger" og at du kun har haft bilen i 3 uger - ja så kan jeg undre mig over, at du ikke lagde mærke til det da du prøvekørte bilen og jeg tænker måske "Brian??" om den tidligere ejer.Hvis ikke du kan få dine penge tilbage - lade handlen gå retur/nedslag i prisen - må du vælge enten at dreje op for radioen og være glad for den - eller få fundet de fejl - lad en seriøs mek. kigge den igennem - nogle af dine beskrivelser lyder for mig som hjulleje? som er begyndt at skabe sig, og så bliv ved til du er tilfreds - men husk der er altid prisforskel om du køber en gammel luder - eller en jomfru. There are 10 types of people.Those that understand binary, and those who don't
Mr. Seat Trådstarter 119 08-02-2008 07:35 Hej Gerhard Det er ikke værre end at jeg kan leve med det faktisk kan jeg kun mærke det i højresving, jeg er bare bange for om det betyder noget for sikkerheden... Annonce
ktm 8948 4540 08-02-2008 08:22 Det er ikke specielt farligt, men det tyder meget stærkt på et skævt venstre hjul.Kan du ikke få tjekket det i en afbalanceringsmaskine, og så stå selv og se, hvordan hjulet løber? Bliver det ved at pine dig, kan du sende mig en PB, og hvis du gider, kan du køre hen til mig og vi kan smide hjulet i min afbalanceringsmaskine. Med venlig hilsen ktm
Gerhard 736 4000 08-02-2008 09:26 (Jeg ville "gidde" tage imod KTM's tilbud - uagtet, at jeg ikke ville være i tvivl om sikkerheden - men snarrer for at komme videre med forvisheden om, hvad der var galt med min bil) - There are 10 types of people.Those that understand binary, and those who don't
autoole 932 9220 08-02-2008 15:38 HejSådan for lige at runde 8 kantede dæk af, så var der et mærke for nogle år siden der lancerede dæk, hvor en del af kassen var opbygget af nylon, og når de havde stået et par dage, slog de så man skulle tro de var 8 kantede, og når de så havde kørt kort tid, blev de runde igen.Dernæst til din lyd, eller slåen.Et slidt knokleled (trækakslen) vil begynde netop på den måde, og vil med tiden blive kraftigere, og til sidst sige dok dok dok.Måske kan det være et sådant led, kun gisninger.Mvh autoole
eksmek 427 9300 08-02-2008 19:08 ind læg til autoole desvære dukker der stadigværk dæk op af slige slags nu heder det raylon
Mr. Seat Trådstarter 119 11-02-2008 18:44 Hej autoole Jeg var lige forbi min fætter i weekenden (har været mekaniker i 10 år). Han havde ikke tid at hejse den op, men mener at det er bærearm og støddæmper der er røget.. Men uanset hvad det er, så er bilen købt for 1 måned siden og synet for 2 måneder siden. Den er købt hos en brugtvognsforhandler og han sagde at den var helt i orden, og at støddæmperne var helt fine. Kan jeg klantre ham eller synshallen for noget, så jeg ikke selv skal betale?