Bensin kontra Diesel

Vi ser på ny/nyere bil i øjebklikket og ser på en Toyota Yaris. Vores kørsels behov er ca 15000 km/ årligt. Forskellen i besparelsen mellem bensin og dielsel ifølge Bilbasen er på ca kr 3000 selvom vægtafgiften er lidt højere.
Kan det svare sig at købe en dieselbil. Er der nogen der har erfaring vedr. dette confused for jeg har det ikke. Jeg ser frem til at høre fra hvad erfaringer folk har.
Vi ser på ny/nyere bil i øjebklikket og ser på en... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra Per-Jacobsen

Du har åbenbart heller ikke set en restaurant, der tager højere pris for en engelsk bøf end for en ostemad.
Det drejer sig om to forskellige typer motorer, der arbejder efter hver sit vidt forskellige princip.
At 80% af EU borgerne kører diesel, er vist nyt for alle, eller også taler du uden at ane en skid om emnet, og dit vrøvl med Kongeåen er vist selvopfundet.
Jeg tror aldrig jeg har studeret rastaurant priser og da jeg ikke fortærer animalske produkter er prisen på de retter du nævner mig totalt ligegyldig,om en bil er udstyret med benzin eller dieselmotor ændrer ikke ved resten af bilen så hvorfor der skulle være forskel i servicepriser er mig en gåde,hvis det drejer sig om prisen på vedligeholdelse af motorene så vinder dieselmotoren klart.
Jeg aner ikke hvor mange % EU borgere der kører på diesel men +80 procent af nyvognssalget er diesel,at danskere nord for Kongeåen vil køre på benzin rager bilproducenterne en høst blomst det er et så minimalt marked at det ikke kan give dem søvnløse nætter.
René
Hvorfor forbyder tyskerne så enorme mængder biler at køre visse steder?
Partikelforurening !!!

Da du åbenbart ikke kan se sammenligningen, skal jeg skære det ud i pap for dig.
Hvis du skifter 4 tændrør på en Alfa Romeo, koster det det dobbelte af at skifte 4 på en Volvo.
Alfa Romeo kræver Golden Lodge tændrør, der er dobbelt så dyre.
Reservedele til diesel er også dyrere end reservedele til benzin.
Af personvognssalget, udgør diesel kun en fjerdedel.
Hvilke kvalifikationer har du iøvrigt til dine påstande?
Så er det nok derfor at Alfa Romeo ikke laver motorer der skal have skiftet 4 tændrør men bruger deres faciliteter til at producere dieselmotore.
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis