Skoda Felicia temperatur svinger vildt.

Hej Jeg har et træls problem med min felicia.(95) Den blir varm og koger lidt vand,-så åbner termostaten og alt er ok,-så--og typiskt hvis jeg har holdt tomgang,-kan den finde på at blive varm igen,-indtil termostaten pludseligt lader vand komme igennem igen. Jeg Har skiftet termostaten og det hjalp ikke. Det er som om der er for meget vand damp i udstødningen - når den blir varm. Det hjælper at gasse op--så kan termostaten åbne og temp falder.
Er det trykket der er blevet for lavt,-stoppet system,--en toppakning der er ved at gå ???. Hvis termostaten er ude blir den ikke for varm.
Der kommer ikke varme i kabinen når den er ved at koge over,--og blæseren starter ikke. Nogen ideer ????
mvh
Ole
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en 1.6 MPI motor fra VW, kan det være låget (det du skruer af for at skifte termostaten) der er defekt. Det er en konstruktionsfejl fra VW.

Bunden af hullet,hvori den lille stift stemmer imod. Det bliver trykket ud pga. en svaghed i konstruktionen.

Check dette, så opfører temperaturen sig underligt.

Nu er det heller ikke helt nemt at få føleren til at sidde i "bulls eye" når den sættes i (stadig 1.6 MPI jeg taler om).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

lidt mer om den bils motorstørelse
når det er en 1,3 er det den gamle skoda motor motefiseret med alu top
så skal du chekke studsen der sider på termostathuset med en slange der går til resuare beholderen om der er gennem gang til beholderen
Citat fra eksmek

når det er en 1,3 er det den gamle skoda motor motefiseret med alu top
så skal du chekke studsen der sider på termostathuset med en slange der går til resuare beholderen om der er gennem gang til beholderen

Det er tjekket, og der er gennemgang. Har nu midlertidigt "gennemhullet" den gamle termostat,-og bilen kørrer med temp 70-80 grader,-men det er jo en nødløsning. Kan ikke rigtigt fatte hvad der er galt.
mvh
Ole
Annonce
kommer der vand igennem op til beholderen det skal komme i en jævn stråle
prøv helst når den er kold og kørrer tomgang hvis den spytter så begynder det at ligne en toppakning når der ikke kommer varme ind i billen er det fordi der bliver en damplomme ved termostahuset og der fra gå varmeslangen ud damplomme kan næsten ikke varmetermostaten nok op den skal være i vand
men prøv at lade proppen være løs så der ikke bliver tryk i systemet og se hvad der sker
Hej.
Som du skriver, ingen varme i bilen, og blæseren starter ikke.
Dette tyder på at vandet ikke cirkulerer, Hvad med vandpumpen ???
På nogle modeller kan skovlhjulet gå løs på akslen, derved ingen cirkulation,
Bare et gæt.
Mvh autoole
Hej - så har jeg prøvet at se tilbageløbet i tomgang med kold motor,-og den spytter ! (det står først i en jævn stråle når der gasses op)---dvs at det tyder på en toppakning der er ved at gå ??? !!
mvh
Ole
uden dømme den død nu ja så minder det om sådan noget i den retning men men du har cheket smøreolien om den er misfarvet af vand
Citat fra olebrugerbil

Hej - så har jeg prøvet at se tilbageløbet i tomgang med kold motor,-og den spytter ! (det står først i en jævn stråle når der gasses op)---dvs at det tyder på en toppakning der er ved at gå ??? !!
mvh
Ole

Det er et problem med skodas 1,3 motor. I Favoriten og Feliciaen at toppakningen kan gå. Problemet var i Favoriten tilfælde kølervæsken. Jeg kan ikke huske lige præcis hvad, men man skulle bruge noget speciel kølervæske til dem, det gjorde vi så.

Men Toppakning på en 1,3 tager lang tid at skifte. Bare huske at få tjekket topstykket inden du smider en ny pakning i.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis