Nogen der har kendskab til et godt og nemt tegneprogram?

Som overteksten lyder ville jeg høre om der nogle der har kendskab til et

program man kan lave byggetegninger med.. Ud over autocad.. biggrin


Hilsen Henrik
Som overteksten lyder ville jeg høre om der nogle... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har endnu ikke fundet en licens til AutoCAD 2008 til meget under 50k her i Danmark. Hvis den bestilles fra USA kan man godt få den ned omkring de 25k eller lavere, med de dollarkurser vi har nu ;-)

AutoCAD LT 2008 kan til gengæld godt findes til omkring 10k.
Jeg har ikke brugt Acad2008, men med de andre CAD, har jeg ikke haft vanskelige at ændre mål/units.
op på toolbar gå til format så klik på units så kommer der en menu, her kan du ændre alle måleenhder.
ps: ACAD 2000 er noget nemmere end 08 vil jeg tror.
Go fornøjelse

p /p
Citat fra bahaman

Jeg har ikke brugt Acad2008, men med de andre CAD, har jeg ikke haft vanskelige at ændre mål/units.
op på toolbar gå til format så klik på units så kommer der en menu, her kan du ændre alle måleenhder.
ps: ACAD 2000 er noget nemmere end 08 vil jeg tror.
Go fornøjelse


Hej.

Hvis det var det jeg henviste til du viser her, så er det meget let på 2008 modellen. Det jeg mener, er at når man går ind og bruger de blokke som er lavet i "design" de er meget vanskelige at ændre, hvis de kan ændres

Jeg tror faktisk at Auto-cad bliver lettere med tiden, vi er bare groet fast i det gamle system.

PE

Citat fra Jacobn

Jeg har endnu ikke fundet en licens til AutoCAD 2008 til meget under 50k her i Danmark. Hvis den bestilles fra USA kan man godt få den ned omkring de 25k eller lavere, med de dollarkurser vi har nu ;-)

AutoCAD LT 2008 kan til gengæld godt findes til omkring 10k.


Det var lige netop LT udgaven der snyd mig med den første pris (som er rettet)

/Jacob
Annonce
Hey!!

Ja AutoCAD er et godt program, 14'eren opfylder fuldt ud hvad du ska bruge som privat person, men hvis du er helt grøn på området, ville jeg i dit tilfælde, enten anskaffe en tegne linial, eller et godt tegnebræt, da det højst sandsynligt ville være hurtigere for dig at tegne på gammeldags facon. Der er sgu også en vis charme i at ha tegnet i hånden.

Men kaster du dig ud i det så held og lykke

Mvh

Ole

halløj der... hvordan kan jeg få den antikke autocad14 til at køre på min vista med 64bit operativ system


 på forhånd tak......

Jeg bruger www.deltacad.com det er super let at bruge kan det meste man har brug for hvis det kun er 2d.
3d findes der forskellige, har selv AC3D ganske godt og ikke særlig dyrt, ellers er der blender.org gratis opensource program for hardcore brugere.
Prøv at tage et kig på Google SketchUp. Har selv brugt det til at lave nogle målfaste idé-tegninger til badeværelset.
Som med det meste fra Google er det lige til at gå til. Det er nemt, det virker, og det er gratis.

MVH. Maja
du kunne også overveje TurboCAD en billigere udgave men tro kopi af autocad.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis