Nogen der har kendskab til et godt og nemt tegneprogram?

Som overteksten lyder ville jeg høre om der nogle der har kendskab til et

program man kan lave byggetegninger med.. Ud over autocad.. biggrin


Hilsen Henrik
Som overteksten lyder ville jeg høre om der nogle... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra phwinther

Nu er Auto-cad jo ikke verdens billigste program så jeg kan da sagtens følge Henrik i at han godt ville have et alternativ. Hvis du 'bare' er ude efter indretningstegninger så prøv www.roomarranger.com. Den har vi brugt med stort held.

-Henning


Hej.

Hvad der dyrt, hvis skidtet virker. Det er ikke så dyrt som mange går og tror.
Jeg har nu tegnet i mange år, har stadig ikke fundet andet som kan tegne arbejdstegninger.

PE

Hvis der skal bruges arbejdstegninger så er jeg da helt enig - autocad er vejen frem. Hvis det bare er for at lege med forskellige idéer til indretninger for så senere at få en professionel til at tegne de korrekte tegninger, så mener jeg helt klart at autocad er en kanon du forsøger at bruge på gråspurve. Og jo det koster altså når det bare er for en enkelt gangs brug. Både i licens pris, men ikke mindst i tid.
Hej...

Autocad er meget nemt at gå til. Jeg har lært mig selv det på kort tid. på denne side: www.carlssons.dk ligger der nogle PDF-bøger som hjælper dig hurtigt og nemt igang med det! Jeg har tidligere brugt et program der hedder "Planix Home". Det har EDC mæglerne tidligere brugt til at lave deres tegninger i og det er meget nemt at gå til!

Håber det hjælper dig smile
Kan kun stemme i koret Autocad er yderst nemt at gå til !

Køb en for dummies hæfte og du er kørende på no time !

Men programmet koster dog.

Men hold da op alle de timer man spare når huset er tegnet op, når man skal hente tilbud, købe materialer, sende papirer til kommunen eller andre wink
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
AutoCad er uden tvivel uovertruffen tegneprogram. Man kan sige grundlaget for alle tegneprogrammer er Acad. Det er nu heller ikke så nem som man nævner, men hvis man lærer grundlæggende funktiner, så bliver alle andre tegneprogrammer nemmere at håndtere.
Det svarer til at lære latin, så bliver alle latinskrelateret sprog nemmere.

Det er en meget dyr program hvis man køber det privat. Rendering er en krævende proces, især når man skal sætte tegningen eller kameraet i bevægelse.
Jeg har nu prøvet Envisioneer Express 3.0, der var en link på indlæget som jeg fulgte og downloadede i dag .jeg synes det er kedelig , besværgelig og ikke tilnærmelsesvis så godt som Sketchup.
Men hvis man ikke vil ofre nogle money på det så er http://www.sketchup.com/ sagen. det er nem at gå til, masse funktioner,kan rendre uden besvær , der er et hav af materialer ,objekter og former inkluderet. Man kan endvidere downloade forskellige møbler, byninger og bygningsdele.
go fornøjelse

p /p
Annonce
I skal have tak for dialogen om dette emne.. Det lyder nemlig til at autocad er det mest oplagte og bruge....

Så er det jo godt at jeg lige har skaffet mig selv Autocad 2008 arkitekt udgaven, men det er bare en lidt stor mundfuld og starte med + jeg har en deadline medhensyn til indsendelse af byggetegningerne til kommunen.

Skal indsendes inden den 15 febuar 2008.

Skal ha lavet plan, snit og fasade tegninger af min overetage og den ene gavl så der er nok og gå igang med.. hehe
Citat fra HenrikJørgensen

I skal have tak for dialogen om dette emne.. Det lyder nemlig til at autocad er det mest oplagte og bruge....

Så er det jo godt at jeg lige har skaffet mig selv Autocad 2008 arkitekt udgaven, men det er bare en lidt stor mundfuld og starte med + jeg har en deadline medhensyn til indsendelse af byggetegningerne til kommunen.

Skal indsendes inden den 15 febuar 2008.

Skal ha lavet plan, snit og fasade tegninger af min overetage og den ene gavl så der er nok og gå igang med.. hehe


Hej.
Tror du får problemer med at ligge nøglen ind. Registreringen af A-cad 2008 er vanskelig, men programmet er perfekt, tror bare at du skal starte med den gamle model R-14 fordi de blokke som ligger i arkitekt "design" de er med Amerikanske mål og det kan du jo ikke bruge til noget.

Håber du kommer godt i gang, ellers må du spørge, så ser vi om vi kan svare smile

PE

Okay... tak for at du gjorde mig opmærksom på det... Tror du ikke man kan lave det om medhyn til målene... Altså ændre indstillingerne for mål..

Lad mig lige høre det omkring r14 udgaven... Hvad hedder det helt præsist vil da gerne starte med det vidst det er nemmere..
Citat fra pev

Hvad der dyrt, hvis skidtet virker. Det er ikke så dyrt som mange går og tror.


Ja hvad er dyrt? Jeg vil mene at små 50.000 som en licens koster er dyrt for de fleste.
Citat fra Jacobn

Ja hvad er dyrt? Jeg vil mene at små 50.000 som en licens koster er dyrt for de fleste.


Nu koster det så ikke lige små 50.000.

Det kan fås for omkring de 25 kg og det er også en sjat.

Det kan i øvrigt også downloades gratis

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/mform?id=9106363&siteID=123112&p_cmp_id=KNC-DNGLBPLT&247SEM

Ganske lovligt men det fungere kun i 30 dage

EDIT: Var vist lige lovlig hurtig. Pris rettet til 25 kg

/Jacob
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis