kabeltvsignal fordeling tv/radio

Jeg har TDC kabel tv. Jeg har købt en lejlighed hvor der kun var bygget en udgang på fra kabeltv signalet, og signalet indeholder tilsyneladende både radio og tv signal (ja, jeg har prøvet :-))

Hvordan får man splittet signalet op, således at man både kan have TV og radioen tilsluttet?

Jeg forestiller mig en form for delefilter eller noget?
Jeg har TDC kabel tv. Jeg har købt en lejlighed... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som sagt, så er TV og radio det SAMME signal, der er moduleret. Så du skal bare sætte den korrekte "ende" på dit TV, så kan du godt bruge radio stikket, du skal "bare" sætte et andet slut stik på. Det modsatte stik af det du har er et TD201T (TV, ikke R for radio) hvis det er en fuga. Den koster omkring 60 kr hos din lokale pusher, og har EL nummer: 82 87 233 566

Ellers prøv hos netbutikkerne. Der er nogle stykker der har andet end LK/Fuga.
Nu har jeg prøvet mit bedste - hold da kæft man hvor jeg dog hader selvbyggere. Den klovn, der har prøvet at lave en radio/tv installation før han solgte sin lejlighed til mig. Amatør!!!

Nå ok -

Mit TV/Radio signal har virket fint.

Det, jeg har forsøgt på er at få sløjfet signalet videre til et nyt hjørne af lejligheden, hvor mit TV/Radio skal stå.

Men uanset hvordan jeg sløjfer det sammen, så mister jeg signalet undervejs. Når jeg har forsøgt at sløjfe det og sætter TVet til det nye udtag er der simpelthen masser af sne på.

Jeg har en sløjfedåse (formoder jeg, da der er to monterings steder) og en slutdåse (med eet monteringssted), derudover har jeg også en almindelig samlemuffe for antennekabler.

Jeg har prøvet at sløjfe signalet videre med begge dåser samt med samlemuffen. Uanset hvad jeg gør, mister jeg signalet undervejs.

Det sølvpapir, der ligger imellem den yderste isolering og den inderste - bliver der ledt noget signal igennem her? Er den vigtig?

Andre forslag - ellers giver jeg vist snart op.sad
Heh
Det er farligt at udtale sig om andre, og kalde dem amatører smile

Sølvpapiret er meget vigtigt og det skal monteres. Yderligere information omkring dit antennekabel kan du se her :
http://da.wikipedia.org/wiki/Coax

Man kan lære alt, hvis man gider!
Det er svært lige at sige hvad det kan være, men det er meget vigtigt at lederen ikke rammer skærmen(sølvpapiret)

Derudover skal du undgå at lave "skarpe" buk, brug så vidt muligt kun "bløde" buk da signalet har det med at fortsætte ligeud

Venlig hilsen

Klaus
Og nej.... En dåse med to stik er ikke NØDVENDIGVIS en gennemgangsdåse. Det er normalt bare en dåse med radio og TV signal. Du sløjfer normalt signalet rundt INDEN i dåsen. I ekstreme tilfælde hvor du gerne vil have moduleret et signal (eks en dekodet kanal) med rundt, SÅ fører du kabel tilbage til dåsen.
Ellers følg vejledning for at samle antenne kabel. Mangel på kontakt flade, eller dårligt kabel kan give meget sne/signaltab. Det kan store afstande også, men så kan man købe en lille forstærker.
Annonce
Vedhæftede billede hvad jeg troede var en gennemgangsdåse. Har jeg ikke ret?
Jo du har ret smile

Det er en sløjfedåse/gennemgangsdåse

Det kan jo være den er i stykker, så det er derfor det ikke dur wink desværre laves TD 202 ikke mere, s å hvis du vil prøve med en ny kan du f.eks bruge følgende:

el nummer 1087004963 Fuga 1,5 modul hvid
el nummer 1087003537 Opus66 1 modul hvid

Der findes også andre mærker og modeller

Venlig hilsen

Klaus
Jeg har prøvet at kigge rundt på net butikkerne, og kan ikke finde den Triax 202 D - så måske er den virkelig taget ud af produktion. æv

Jeg kunne selvfølgelig begynde at overveje at indmure en ny dåse, således at jeg kan få plads til større dåse, men jeg har egentlig ikke så meget lyst til det.

En anden mulighed er at sætte et forlænger led ind. Jeg købte en plastic stump der tilsyneladende var beregnet til det, men det virkede ikke særligt godt. Signalet blev meget dårligt.

Hvilken antanne samlemuffe er den bedste på markedet?
Ja triax 202 D kan ikke købes fra ny mere, prøv dba.dk

Til samling at 2 antennekabler skal du bruge 2 F-connectorer, samt et samlestykke, jeg kunne ikke lige finde et billede af samlestykket

Venlig hilsen

Klaus
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis