kabeltvsignal fordeling tv/radio

Jeg har TDC kabel tv. Jeg har købt en lejlighed hvor der kun var bygget en udgang på fra kabeltv signalet, og signalet indeholder tilsyneladende både radio og tv signal (ja, jeg har prøvet :-))

Hvordan får man splittet signalet op, således at man både kan have TV og radioen tilsluttet?

Jeg forestiller mig en form for delefilter eller noget?
Jeg har TDC kabel tv. Jeg har købt en lejlighed... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok så er jeg med. Jeg prøver det - og vender tilbage med resultatet biggrin
Så lykkedes det omsider. Nu har jeg både radio og tv. Og jeg fik det fikset uden at skulle montere nye indmuringsdåser.

Tusind tak for jeres hjælp... Det har været super
Sagen kort var at jeg havde plads til antenne udtag to steder i væggen. Det ene sted sad der en gammel slut dåse (hvor den gamle ejer havde sit tv og hvor der i virkeligheden skulle have siddet en sløjfedåse) og et andet sted med en sløjfedåse (hvor jeg gerne ville have mit tv og hvor der i virkeligheden skulle have siddet en slutdåse.

Da det viste sig at min sløjfedåse var gået i stykker eller ihvertfald ikke virkede efter hensigten, og man ikke kan få en sådan mere og jeg i øjeblikket heller ikke skal have mit tv op og stå der valgte jeg at bruge en autoriseret kabel samle muffe inde i indmuringsdåsen og sætte en blank kontakt på.

Ydermere satte jeg så ved mit tv en slutdåse, så nu kan tv og høre radio samtidig. Desværre er der lidt forstyrrelser på signalet, hvis jeg roder for meget med mit antennestik i væggen, så jeg kunne godt tro, at der er noget galt med min slutdåse.

Da jeg ville have et kvadratisk antenne udtag og både have udtag til radio og tv samtidig, da jeg ikke gad mure en større dåse ind, så var jeg nødt til at bruge en signal fordeler (som man køber i Silvan).

Jeg er 98% glad for det. Det er ikke den allermest langtidsholdbare løsning, men nu kan jeg både høre radio og se tv og jeg slap for at ringe til tv manden til 500 i timen. biggrin Men det har også være lidt af en kamp.

Stil endelig spm hvis min forklaring er lidt mystisk og usammenhængende...cool
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis