opvarmning af skur m 100mm isolering

jeg har et skur på ca 30 kvadratmeter. jeg er på udkik efter den rigtigt opvarmning til skuret når jeg skal gå og hygge i skuret om vinteren

skuret er luxus udgaven :-) med 100mm isolering i hulv loft og vægge.

På lang sigt vil det måske skulle bruges til anneks.

Jeg har en nyere elradiator men overvejer at sætte en petroliumsovn i stedet

jeg forestiller mig at det blivr kortvarrigt at jeg behøver varme, bare lige til at hyggge bygge lidt en hverdagsaften i ny og næ

hvordan med fugt? har læst at gas og petroliumsovne genrer en del fugt? passer det?

hvordan ser det ud økonomisk? er det bedre med en gasovn når man vil ha "hurtig" varme i skuret?
jeg har et skur på ca 30 kvadratmeter. jeg er på... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.
Jeg har et lager på 90 m2 som jeg opvarmer med en ganske alm. gasvarmer. Du ved dem som er ca. 60-70 cm. høje og som campisterne brugte/bruger. På mit lager går der godt nok lidt tid inden jeg har en ok varme men det er en behagelig varme og med dit skur på 30 m2 kan det ikke tage mange minutter at varme op. Dog skal du lige være opmærksom på at hvis du har meget værktøj som du har kært burde du finde en løsning som konstant holder en smule varme derinde. For ellers ruster det altså. Men fluks til kong Harald af Nyborg og købe sådan en ovn til 600-700 dask og så på tanken og købe en gasflaske. Jeg vil skyde på at min varmer kører ca. 100 timer på en flaske gas til 130,-

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Emil Jørgensen
Ok det kendte jeg ikke til, men det lyder absolut skræmmende :-(

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Emil Jørgensen
Citat fra www.spotvvs.dk

Jeg tror ikke gas er en løsning på sigt, er det ikke 11 L vand pr Kg gas det udvikler?

Ved en 11 kg * 11 L = 121 L vand pr. gasflaske

Venlig hilsen

Klaus


De er godt nok store de flasker med alt det vand der skal være i dem.
Nå men jeg har overnattet en uge i en hytte i Sverige med gas som eneste opvarmning. Den lille gasflamme varmede et gitter op og der kom ikke vanddamp i hytten, måske det kunne prøves.

mvh

Carsten
Hej Wong.
Jeg har et værksted på 20 kvm og 100mm iso i væggen ligesom dig.
Det varmes op med 2 stk elradiatorer fra silvan ( dem med blæser i)
dog bruger jeg aldrig de blæsere.
inde fra huset kan jeg tænde og slukke efter behov ved hjælp af en
automatsikring.
kan evt udbygges med en timer
Håber du kan bruge det til noget.rolleyes

Hitman
Alt er let.( hvis man ka )
Annonce
Nu er det jo lidt svært at vurder, hvor lang til du vil gå og hygge dig, dvs. hvilken varmeløsning der bedst kan betale sig. Dog vil jeg sige en petroleums ovn er ikke en dårlig løsning. Du skal ikke være bange for fugt. Som alle andre bygninger skal du blot lufte ud engang i mellem. Jeg bruger selv petroleumsovn både i mit skur og indenfor i huset, og jeg har ingen problemer med fugt.

Et andet alternativ kan være en mindre brændeovn? du kan sagtens få en til den størrelse skur du har, men det er selvfølgelig nok i overkanten, hvis du kun er der en halv time af gangen.

Jeg har set på bygmas hjemmeside www.bygma.dk, at de har petroleumsovne på tilbud i denne uge, men kun til og med i morgen. Har også set dem på nettet, på www.byggestore.dk
Jeg har på mit værksted en oliefyldt el radiator med blæser, og så en affugter til at tage sig af fugten.
Det har stået mig i ca. 2000,- og sikre at der altid er 13°C og en luftfugtighed på under 60%. Blæseren gør at det er let og hurtigt at ændre temperaturen til de mere behagelige 23°C arbejdstemparetur, og affugteren sikre at jeg ikke skal være nærvøs for rust på værktøj, motorcykel osv.

Kim
Sådan bare en alternativ tanke..... har du overvejet at føre vandbåren varme ud i skuret fra huset?
Det kan - under de rigtige forudsætninger - gøres ret billigt, og hvis du alligevel skal bruge det som anneks, såeh.....

Hvad er bunden i skuret - fliser? Eller isoleret dæk?

Mvh.

Jan R.
en zibro ovn fra harald den store og så kører du bare på petroleum, det gør jeg og har gjort det i over 2 år. virker fint. og så er petroleum billigere end deres eget brændstof.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis